Problemy techniczne - Nie działa stacyjkowa blokada kierownicy RoNdeL - Nie Wrz 06, 2015 12:09 : Temat postu: Nie działa stacyjkowa blokada kierownicy
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem Hondę NTV 650 Revere z 1988 roku.
Zdaję sobie sprawę, że Honda miała kiedyś niezłą glebę, ale rama była prosta, wszystko chodziło więc wziąłem za śmieszne pieniądze. Wczoraj wróciła z warsztatu z "przeglądu po kupnie" - zostały wymienione płyny i moduł zapłonowy (Hania potrafiła walnąć z rury). Działa już wszystko, oprócz blokady kierownicy. Po "pushnięciu" kluczyka i przekręceniu w lewo, ten blokuje się w połowie zakresu. Sprawdzałem to już w każdej pozycji kierownicy. I tutaj pytanie - da radę to jakoś naprawić? Ewentualnie, czy da się dorobić jakąś blokadę na zewnątrz? Szukałem dokumentacji do NTVki, ale nigdzie nie ma słowa o budowie tej blokady. Na zewnątrz też nie widziałem jej śladu - wnioskuję, że działa ona wewnątrz główki ramy. Gdyby ktokolwiek posiadał wiedzę na ten temat, proszę o pomoc. Hondą jeżdżę do szkoły, więc działająca blokada jest mi potrzebna.
Z góry dziękuję sgtcop13 - Pon Wrz 07, 2015 08:46 :
W kwestii blokady kierownicy ci nie pomogę, ale możesz wziąć pod uwagę inne rozwiązania.
Najtańsze to naklejka ostrzegawcza w stylu;
lub droższą opcję w postaci blokady tarczy hamulcowej np.
A uszkodzona blokada kierownicy w twoim motocyklu może być skutkiem "przeżyć" twojego motocykla.
pozdro smorawski_m - Pon Wrz 07, 2015 09:25 :
Nie wiem jak w NTV ale w Devi ze stacyjki po naciśnięciu i przekręceniu kluczyka wychodzi bolec który w dwóch skrajnych położeniach kierownicy wchodzi w rury (właściwie rurki) przyspawane do główki ramy. Są one widoczne jak się dobrze przyjrzeć. Sprawdź czy bolec wychodzi, jeśli tak to czy trafia w te rurki. Scotty_ - Pon Wrz 07, 2015 09:58 :
Pytanie, czy masz kierownicę skręconą maksymalnie w lewo? RoNdeL - Pon Wrz 07, 2015 15:32 :
Taką nalepkę właśnie muszę sobie sprawić, bo mi się podoba
Z tymi bolcami to zobaczę jak będzie troszkę lepsza pogoda, bo od dwóch dni leje tak, że się wyjść z domu nie da.
Nie mam pojęcia, czy jest skręcona na maksa, to znaczy, czy ograniczniki skrętu są w fabrycznym położeniu, bo jeden na sto procent był rzeźbiony.
Jak się nie da tego naprawić to wykombinuję jakąś alternatywę. A jak się da to najlepiej mieć moto w 100% sprawne. Będę pisał w razie czego, dzięki za pomoc MadziaK - Pon Wrz 07, 2015 21:46 :
Mam podobny problem z Bandytą (też po glebie). Gość w Warsztacie stwierdził, że bolec jest ok tylko mi sie stacyjka zacina. Ponoć jakiś fachowiec od stacyjek jest w warszawie na Grzybowskiej. izywec - Sro Wrz 09, 2015 19:38 :
Scotty_ napisał/a:
Pytanie, czy masz kierownicę skręconą maksymalnie w lewo?
Blokuje też w pozycji prawo. Na główce ramy są przyspawane dwie tulejki na ten bolec ze stacyjki. W Revere widać te tulejki bez kłopotu a w Devi nie wiem czy łatwo zobaczyć. Alan - Sob Wrz 12, 2015 20:32 :
Nawet nie wiedziałem, że w NTV miałem taką blokadę Skorpionwr - Pon Wrz 14, 2015 10:58 :
Po glebie Masz prawdopodobnie skręcone półki.
Jeżeli tak jest to bez dobrania się tam nic nie zwojujesz. RoNdeL - Pon Wrz 14, 2015 20:00 :
Nic nie jest skręcone, tulejki pasują, wszystko jest równe. Problem jest w samej stacyjce, bo bolec się w ogóle z niej nie wysuwa - coś się blokuje. Na dniach ją rozbiorę, bo są tam te "śruby antykradzieżowe", czyli te z urwanymi łbami i muszę coś na nie wymyślić. Będę pisał co się dalej wydarzy radzieckii - Pon Wrz 14, 2015 20:43 :
To najpierw to przesmaruj