Forum Honda NTV

Ogólne - klocki hamulcowe montaz demontaz ?

tomala_x - Sob Lis 22, 2008 19:01
: Temat postu: klocki hamulcowe montaz demontaz ?
moze ktos mi pomoc w skrocie opisujac montaz i demotnaz klockow hamulcowych w honda ntv 650 rok 93 .



czy po zdemontowaniu zuzytych klocków mam tloczki cofnac sila to tylu a jeszli tak to czy mam odkrecic pojemniczek w plynem hamulcowych zeby cisnienia nie wywoalc i czego nie uszkodzic ???? prosze o pomocc

jestem poczatkujacy wiec oto te pytanieee
ogniki - Sob Lis 22, 2008 21:41
: Temat postu: Re: klocki hamulcowe montaz demontaz ?




Jeśli nie cofniesz tłoczków to nie włożysz nowych klocków, więc tak ja tak zrobiłem tez odkręciłem pokrywę górna pojemniczka i uważaj przy ściskaniu tłoczków płyn hamulcowy może zacząć wyciekać ze zbiorniczka na kierownicy.

Powodzenia podczas wymiany.
tomala_x - Nie Lis 23, 2008 00:39
:
i to tyle ???
SzrotRider - Nie Lis 23, 2008 03:33
:
Witam



Jeżeli już zmieniasz klocki to wymień płyn hamulcowy.



Najpierw wysysasz trochę starego płynu ze zbiorniczka, ale tak żeby otwory odpowietrzające w nim pozostały zalane. Zdejmujesz zacisk, wyrzucasz stare klocki, czyścisz szmatką z płynem hamulcowym tłoczki i prowadnice - nie naciskaj w tym czasie klamki hamulca, ponieważ wysuniesz tłoczki za mocno i będzie więcej roboty. Wciskasz tłoczki (oba równocześnie). Zbiorniczek powinien być nadal otwarty, żebyś nie walczył z ciśnieniem w układzie. Zakładasz nowe klocki. Nalewasz płynu do zbiorniczka. Do odpowietrznika zacisku podłączasz strzykawkę z wężykiem. Odciągając tłoczek strzykawki wywołujesz podciśnienie i w tym momencie odkręcasz odpowietrznik (lepiej go wcześniej nieco poluzować). Zakręcasz odpowietrznik i opróżniasz strzykawkę. I tak robisz kilka razy. Gdy zacznie lecieć czysty płyn do strzykawki zakręcasz odpowietrznik i koniec. Po takiej akcji nie powinno być problemów z odpowietrzaniem. W czasie całej wymiany sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku. Musi być cały czas w górnej granicy zbiorniczka.

Do układu wlewasz oczywiście płyn DOT 4. Powyższa metoda nie jest oszczędna, ale znowu płyn hamulcowy nie jest taki drogi, a korzyści wymierne.



Jak się upierasz przy samej zmianie klocków, to nawet zacisku nie musisz zdejmować. W devilce muszę wyjąć zapinkę z bolca mocującego klocki, w ntv zdaje się że jest śrubka. Odkręcasz, wysuwasz klocek do tyłu i montujesz nowe. Ja bym jednak radził postąpić tak jak opisałem wyżej.



Te linki dadzą tobie jako taki obraz:



http://serwisy.gazeta.pl/...23,2172820.html



http://www.seven-fifty.prv.pl/ - dział warsztat



http://www.motobracia.pl/...ockow/index.htm



http://www.autocentrum.pl...ow_hamulcowych_(na_przykladzie_Hayabusy)__1882370596.html

Ten link ma jakiś problem z uruchamianiem, najlepiej go skopiować cały, do .html włącznie i wkleić w przeglądarkę.



Poszukaj też na forum motocyklistów - jest sporo na ten temat. Jak coś to służę skanem odpowiednich treści z haynesa na priv.



W sumie dobry temat na foto-manual.

Pozdrowienia
Killu - Nie Lis 23, 2008 20:17
:
Wielkie dzięki! Kiedyś z pewnością się przyda!
tomala_x - Nie Lis 23, 2008 23:28
:
ja rownierz wielkie dzieki i zaraz kolejne pytanie jako nowy temat