Ogólne - Deauville a wzrost erhon - Pią Sty 16, 2015 19:30 : Temat postu: Deauville a wzrost
Witam,
jako, że mocno chodzi mi po głowie Deauville, a nie mam o nim żadnej praktycznej wiedzy, a sam jestem dosyć wysoki( 193 cm) chciałbym szanownego grona wyższych użytkowników podpytać jak maszyna prowadzi się w trakcie dłuższej jazdy. Słyszałem naprawdę wiele opinii, również z tego forum, niekiedy padały sformułowania, że ułożenie nóg nie predestynuje wysokich kierowców. Przez umiejscowienie stopek i ułożenie nóg może dochodzić do bólu w kolanach etc. Oczywiście pytam bardzo ogólnie, nie szukam jakiegoś idealnego rozwiazania, chodzi mi bardziej, żeby wyjaśnić czy maszyna mogłaby mi sprawiać jakąś wyjątkową męczarnie? Pozdrawiam. kudlaty - Pią Sty 16, 2015 19:39 :
Najlepiej jakbyś przysiadł się to jakiegoś motocykla i na żywo się przymierzył. A tymczasem nieśmiertelny już link :
http://cycle-ergo.com/erhon - Pią Sty 16, 2015 19:47 :
Dzięki za link, miałem szczęście już go odkryć. To chyba jedna z najczęściej odwiedzanych przeze mnie stron przez ostatni czas
Przymierzać się będę na pewno, mam jednak świadomość, że lepiej czasem posiłkować się doświadczeniem innych w tej kwestii. Tysiące wyjeżdżonych kilometrów i mnóstwo godzin to na razie coś czego mogę pozazdrościć. piotrjacek77 - Pią Sty 16, 2015 19:53 :
A do której wersji Deauvilla Ci "najbliżej" gdybyś kupował? erhon - Pią Sty 16, 2015 19:55 :
Ze względu na budżet pewnie maks do rocznika 2000. piotrjacek77 - Pią Sty 16, 2015 20:04 :
Czyli Nt650, też od takiej zaczynałem, tylko że ukradli. A żeby jeździć dalej postanowiłem żeby już mieć ABS i kupiłem 700 tkę. Obie są wygodne.700 tka mocniejsza. Wydaje mi się że musiałbyś się przyzwyczaić. Ale ja mam tylko 182 cm wzrostu więc może zabierze głos ktoś Twojego wzrostu. vagner - Pią Sty 16, 2015 22:16 :
Ja mam 190 i na poniższych zdjęciach jeszcze jakieś 100-105 kilo... Turystyczna szyba i wio! Ja byłem zadowolony... https://plus.google.com/photos/112544229453908296769/albums/5568434531341472609?banner=pwa&authkey=CN32osDltsy0lwEKillu - Sob Sty 17, 2015 10:37 : erhon, opinie o umiejscowieniu podnóżków dotyczą najprawdopodobniej NTV a nie NT. Jeden i drugi motocykl różnią się nieco od siebie pod tym kątem. NTV ma podnóżki minimalnie wyżej i przesunięte znacznie bardziej ku tyłowi w stosunku do NT.
Obrazowo mówiąc na NT siedzisz trochę jak na krześle przy biurku i chcesz poprawić ustawienie monitora przed sobą. Na NTV jest podobnie, z tym, że nogi masz wsunięte trochę pod krzesło a ręce nieco niżej. erhon - Sob Sty 17, 2015 13:17 :
Wydaje mi się, że opinia dotyczyła NT, nawet była jakaś wzmianka o niemieckich forach i możliwości modyfikacji wysokości podnóżków o parę cm, ale teraz nie znalazłem tego wpisu. Tak czy inaczej nawet na tym forum jest kilku wyższych użytkowików, przeleciałem sporo tematów archiwalnych, o żadnej wybitnej udręce z jazdy nikt nie wspominał poza naturalnym stanem przemęczenia wielogodzinną jazdą w jednej pozycji, co oczywiście jest zrozumiałe i nie dotyczyło mojego zapytania.
Vagner, dzięki za opinię i zdjęcia, to ostatnie jakieś takie rażące, nie pasuje do reszty Arkadio - Sob Sty 17, 2015 14:57 : erhon,
Potwierdzam, że NTV ma niespecjalnie wygodne ułożenie podnóżków jeśli masz długie nogi. Podnóżki są w miarę blisko siedziska co powoduje zmniejszy kąt (większe ugięcie) w kolanie. Przy dłuższej jeździe w jednej pozycji powoduje to faktycznie ból kolan... Tak mamy wszyscy wyżsi niż ok. 175/180cm.
Jednocześnie takie ułożenie podnóżków (w mojej ocenie nawet wysokie) w NTV powoduje, że możesz z dużym kątem podchodzić do zakrętów. Zawsze jest dobra i zła strona.
Jedyna rada to ruch w czasie jazdy. Stawanie na podnóżkach, prostowanie nóg w kolanie lub co ja najbardziej lubię... Jazda na choppera Czyli nogi kładę na bocznych ochraniaczach i jadę... vagner - Sob Sty 17, 2015 19:41 :
Arkadio napisał/a:
nogi kładę na bocznych ochraniaczach i jadę...
a do czego innego one służą Kobrzak - Sob Sty 17, 2015 19:46 : Arkadio, trzeba było zamontować jakieś poduszki z masażerem
erhon, przy moich 188 wzrostu i 110 kg wagi devi przy trasie 400 km nie sprawia problemu.
Od czerwca zrobiłem 5.2 tys km i ani razi nie miałem problemów, chyba że przez buty
Pozycja za kierownicą też jest przyjemna i na devi siedzisz wysoko, więc jak jedziesz za puszkami, to widzisz co się dzieje przed Tobą, możesz sobie manewry zaplanować. Same plusy jak widzisz