Forum Honda NTV

Ogólne - Mocne trzesięsie przy zakrętach.

Bestia95 - Sro Paź 15, 2014 09:59
: Temat postu: Mocne trzesięsie przy zakrętach.
Witam
Mianowicie przy 130 km/h gdy wchodzę ostrzej w zakręt czuję mocne telepanie na boki, opona do najnowszych się nie kwalifikuje ale też aż tak tragicznie z nią nie jest.
Jak puszczam kierownice, to lekko znosi na prawo, trzeba się pochylać na lewą stronę żeby jechał prosto.
Moto z Anglii, więc pewnie jakiś rozbitek.
Macie jakiś pomysł czego to może być kwestia ?
Ja osobiście chyba jednak stawiam na oponę z tyłu.
Przyjdzie zima, to wszystko co do wymiany wymieniam, ładny jakiś lakier i będzie na wiosne perełka :)
Pzdr
cresida - Sro Paź 15, 2014 10:55
:
miałem podobnie,
wymieniłem łożyska w przednim kole bo były luzy - nie pomogło,
wymieniłem opony - nie pomogło ale było dużo lepiej ,
zorientowałem się że mam luz na tylnym wahaczu niewielki ale jednak był po rozkręceniu wysypała się kupka rdzy (wszystko zmielone łącznie z łożyskami) - wymiana łożysk i tulei POMOGŁA !!
Grzechu - Sro Paź 15, 2014 13:38
:
130 km/h i ostrzej w zakręt? :shock: Prawie jak MotoGP :mrgreen:

Ja bym zaczął od opon skoro są wiekowe. To, że wizualnie wygląda spoko, nie oznacza, że "głębiej" też jest spoko.
Grzech - Sro Paź 15, 2014 18:18
:
Podobne objawy miał kolega podczas letniego kulania po Alpach. Ze trzy dni szukał przyczyny, dopiero gdy zaczął jechać przodem zauważyłem bicie tylnej opony. Po prostu była wybulona i stąd jego problemy z jazdą w zakrętach.
Killu - Czw Paź 16, 2014 15:24
:
Idź za radą kolegów i szukaj luzów na wszystkich możliwych łożyskach. Winne mogą być także tuleje amortyzatora tylnego, oraz zakończenie jego żywota.

ALE!

Od siebie dodam tylko, żebyś sprawdził jeszcze ciśnienie w oponach. To głupie, ale jest tak oczywiste, że ludzie o tym zapominają i wymienią pół motocykla, zanim okaże się, że wystarczyło dobić chociaż do 2.2, żeby było dobrze. Wrzuć dla pewności 2.5 (gdyby się okazało, że manometr na stacji słabo działa) i sprawdź ;)
Bestia95 - Pią Paź 17, 2014 08:12
:
Killu napisał/a:
Idź za radą kolegów i szukaj luzów na wszystkich możliwych łożyskach. Winne mogą być także tuleje amortyzatora tylnego, oraz zakończenie jego żywota.

ALE!

Od siebie dodam tylko, żebyś sprawdził jeszcze ciśnienie w oponach. To głupie, ale jest tak oczywiste, że ludzie o tym zapominają i wymienią pół motocykla, zanim okaże się, że wystarczyło dobić chociaż do 2.2, żeby było dobrze. Wrzuć dla pewności 2.5 (gdyby się okazało, że manometr na stacji słabo działa) i sprawdź ;)


Dzięki za radę, ale właśnie staram się w miare na biężąco to sprawdzać :)
Wszystko w normie ;)
Będzie zima to całe moto rozbieram i dopiero składam :)
Jak macie może polecić jakiś sklep dobrze zaopatrzony, to za jego adres na jakimś zlocie postawie browarka :)
Grzechu - Pią Paź 17, 2014 12:41
:
Larsson, Allegro... :wink:
Bob - Pią Paź 17, 2014 13:46
:
...Killu :wink:
Ewentualnie jeżeli chcesz przed zakupem "pomacać" części, to ktoś z miejscowych by musiał polecić Tobie jakiś sklep.
Bestia95 - Pią Paź 17, 2014 14:07
:
No i zaczyna się robić ciekawie, okej.
Dzięki Panowie ;)