Forum Honda NTV

Ogólne - ILE NA REZerwie paliwa da rade przejechac ntv 650 ???

tomala_x - Pon Wrz 22, 2008 23:44
: Temat postu: ILE NA REZerwie paliwa da rade przejechac ntv 650 ???
pytam bo chce zbadac ile przejade tak przywidywalnie km .niechce stanac motorem z braku benzyny i niechce pchac motoru do stacji by sie oto przekonac ?

czekam niecierpliwie na wiadomosci??
Jacek - Wto Wrz 23, 2008 07:29
:
Nie sprawdzaj. Nie warto. Tankuj po 350 km i będzie OK. Pchanie to nie jedyne atrakcje. Czeka Cię też wymiana filtra paliwa i czyszczenie gaźników.

Pozdrawiam

Jacek
tomala_x - Wto Wrz 23, 2008 08:25
: Temat postu: ale czemuu

Jacek - Wto Wrz 23, 2008 09:24
:
Cały syf który jest na dnie zbiornika spłynie do gaźników. Po drodze zapcha filtr paliwa, pompę paliwa i w końcu gaźniki. Nigdy ani w samochodach, ani w motocyklach nie powinno się zużywać paliwa do końca. Im pojazd starszy tym trzeba się bardziej pilnować.

Pozdrawiam

Jacek
Jędrek - Wto Wrz 23, 2008 11:21
:
Ja mam żelazna zasadę, szukam stacji po 300 km. 350 to ryzykowne bo na baku się robi ca 380km czyli zostaje 30 km do jazdy w zależnosci od spalania. Jak jesteś na autostradzie , zadupiu lub w dużym mieście to możesz stanąć. Sprawdzone!
kermadec - Wto Wrz 23, 2008 11:49
:
Na autostradowych przelotach tankuje co 270km. W Rumunii można było tankować co 300. Co 330 to tankowałem przez pierwsze 3-4 miesiące użytkowania motocykla. Jeździłem dużo wolniej to i spalanie było mniejsze.



P.S. Praktycznie nigdy nie dopuszczam do włączenia rezerwy....
Jędrek - Wto Wrz 23, 2008 13:00
:
A ja jeżdżę z kranikiem na rezerwie ale trzeba pamiętać: po 300 km tankuje na 1 stacji. Tak jest bezpieczniej niż nagła zmiana mocy lub unieruchomienie silnika.
ogniki - Wto Wrz 23, 2008 18:34
:
Prawdę rzeczecie koledzy, 300 km i tankowanie po co ryzykować nie potrzebnie.

koszty oszczędzenia na "tańszym" paliwie mogą okazać się nie warte w stosunku do naprawy Rewelki.
tomala_x - Wto Wrz 23, 2008 21:20
:
tez tak zrobie po 300 km kieruinek stacja benzynowa dziekuje za odpowiedzi
mazdah - Sob Wrz 27, 2008 23:57
:
Na rezerwie da się przejechać ok 60-70km ( raczej górna granica ) ale trzeba uważać, moja spala absolutnie do sucha ( przechylanie motocykla nic nie daje ) podczas gdy w drugim egzemplarzu który mam w domu da się przejechać parę kilometrów po przechyleniu go na bok celem zlania resztek paliwa do gaźnika
tomala_x - Nie Wrz 28, 2008 15:11
:
taaa ja podjalem decyzje leje pelen bak jade 300 km i od razu na stacje zawijammm
ogniki - Wto Wrz 30, 2008 21:36
:
Dobra decyzja :)
bary75 - Nie Kwi 09, 2017 18:45
:
A ja dzisiaj przejechałem 280 km i Honda zgasła (zaznaczam, że wcześniej zalałem paliwa pod sam korek). Przełączyłem na rezerwę i nic, nie chciał odpalić, mało brakowało a padłby od kręcenia akumulator. Dopiero wlanie paliwa z kanistra uratowało sytuację. Zastanawiam się czy przez przypadek nie mam uszkodzonego pokrętła (kranika) skoro na rezerwie nie chciał odpalić - przechylanie motocykla na lewą stronę nic nie dało.
oldmotory - Nie Kwi 09, 2017 20:13
:
bary75 napisał/a:
A ja dzisiaj przejechałem 280 km i Honda zgasła


Trochę mało kilometrów jak na wysuszony bak?
AndrewMD - Nie Kwi 09, 2017 22:25
:
Ale z jaką prędkością te 280? Może miała wycisk.
izywec - Nie Kwi 09, 2017 22:49
:
Już napisałem dosyć dawno. Od sprzedającego otrzymałem radę: "niezależnie od ciśnięcia maszyny tankować po 200 km". Dopuszczam 250 km czasami. W rezultacie tankuję od 9 do 12 litrów - zostaje mi w baku 10 - 7 litrów.
Żadnych kłopotów z tego tytułu a odpoczynek 15 - 20 minut po 200 km bardzo mi odpowiada.
bary75 - Pon Kwi 10, 2017 06:19
:
AndrewMD napisał/a:
Ale z jaką prędkością te 280? Może miała wycisk.

prędkość od 80-110 km/h. Momentami mocno wiało w twarz.
izywec napisał/a:
"niezależnie od ciśnięcia maszyny tankować po 200 km".

mój sprzedawca dał mi taką samą radę gdy wczoraj do niego dzwoniłem z zapytanie czy orientuje się dlaczego rezerwa nie zadziałała.
Teraz już wiem - 200 km i tankowanie :)
mrok31337 - Pon Kwi 10, 2017 07:00
:
Omg, mi się udaje przejechać 350-400km na jednym tankowaniu, ale raz tak miałem, że zgasła, przekręcam na rezerwę a tu nic :D Akurat wiozłem ją do mechanika, jak odbierałem to zgasła na skrzyżowaniu. Kręcę kręcę i nic. Zepchałem na stację paliw, wlałem paliwo, kręcę kręcę i dalej nic. Myślę sobie, czeka mnie pchanie do mechanika. Żona wysiada z puszki i wkurwiona pyta czy długo jeszcze będę zarzynał motocykl na zakręconym kraniku :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2017 08:01 ]
Dodam jeszcze, że te 350-400km to zanim przełączę na rezerwę :razz:
oldmotory - Pon Kwi 10, 2017 07:04
:
To mój wpis z wątku "ile wam średnio palą motorki"
Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 15:13

Zrobiłem sobie w piątek (16.09) szybki wypad nad morze. :mrgreen:

Ja , małżonka, dwie pełne torby i centralny nawalony po brzegi lekko licząc 420 kg.

W moim małym Siedlcu wlałem paliwa pod korek i ruszyłem, przez Świebodzin , potem S3 w kierunku Bałtyku.
Dotarłem do Goleniowa, gdzie postanowiłem odpocząć i wlać trochę paliwa.
Jakież było moje zdziwienie kiedy po przejechaniu 235 km weszło do baku 8,75litra :shock:

Fakt jechałem równo i spokojnie 90-110 km/h ale ... 3,73:?:
_________________

AndrewMD - Pon Kwi 10, 2017 09:14
:
Ja miałem 3,85 ale to pierwszy raz jak po zakupie jeździłem baaardzo spokojnie. Później już tak mi się nie udało. :)
Toma311 - Pon Kwi 10, 2017 10:00
:
U mojego komara, "odległościomierz do tankowania" działa niemal jak szwajcarski czasomierz. Pokazał ostatnio jeszcze 25 km, gdym zmiękł i zameldował się pod pompą :oops: . Znaczy, zajechałem nim, na pracującym silniku, ofkorsik :lol:
Ważna uwaga w tym wątku: nie ma wajchy rezerwy, jeno wskaźnik na wyświetlaczu.
Nomad_FH - Nie Kwi 16, 2017 13:36
:
@Bary75
Tak jak powyżej - trochę mało km jak na wysuszenie zbiornika? No chyba, że faktycznie ten wiatr tak dał w kość.
U mnie standardowo ponad 320 km (często 350 km) do włączenia rezerwy.
Na rezerwie ok 50 km (sprawdzone organoleptycznie - zabrakło mi paliwa 2 km od domu - zapomniałem przekręcić kranik z rezerwy po tankowaniu do pełna - a zdziwiony byłem, co mi tak ładnie bez rezerwy idzie :D :D ).
Alan - Wto Kwi 25, 2017 10:08
:
Sprawdź pompę paliwa. Jak padnie to tak właśnie skraca się dystans możliwy do przejechania. Jak paliwa jest w baku dużo to idzie grawitacyjnie.
bary75 - Wto Kwi 25, 2017 19:00
:
Jak sprawdzić tę pompę paliwa?
Jakieś metody:) ?
Sprzedawca, gdy od niego kupowałem Hondę, mówił mi, że te pompy po dłuższym staniu potrafią nie zaskoczyć i wtedy trzeba im kabelkiem plusowym akumulatora pomóc.

[ Dodano: Wto Kwi 25, 2017 20:07 ]
A może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy działa u mnie kranik rezerwy?
Krzysztof_nowy - Wto Kwi 25, 2017 21:52
:
bary75 napisał/a:


A może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy działa u mnie kranik rezerwy?


Ustaw na off. Ściągnij wężyk z filtra. Podstaw (odpowiednio dużą :razz: ) butelkę. Przełącz na On. Poczekaj, aż paliwo przestanie lecieć. Przełącz na Res. Powinno zlecieć jeszcze 2l.
bary75 - Sro Kwi 26, 2017 06:49
:
Tak zrobię :)

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 16:29 ]
OK, kranik rezerwy sprawdzony. Po przekręceniu na ON zleciało całe paliwo, potem przekręciłem na RES i zleciała cała reszta. Czyli kranik można uznać za sprawny.
Natomiast martwi mnie pompa paliwa.
Zdemontowałem ją i po podłączeniu na krótko do akumulatora i nie było słychać charakterystycznego szumu (takiego bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....) :mrgreen:
Było słychać tylko "pyknięcia".
Na alledrogo widzę, że są zestawy naprawcze po 60zł. Ma ktoś doświadczenie jak się one sprawują?
Widziałem też nowe pompki po 145 zł: http://www.pompa-paliwa.p...10-MZ6-711/4913

Jakieś sugestie co zrobić (kupić)? :)

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 17:29 ]
Sprawdziłem pompkę raz jeszcze.
Zestaw naprawczy razem nic mi nie pomoże, bo słychać jak w pompce działają (załączają się) styki.
Niestety nie kręci się silniczek.
Dmuchnąłem w jeden z dwóch króćców od pompki, w taki sposób, że powietrze wyleciało drugim króćcem - efekt po podłączeniu do akumulatora pompka ruszyła - charakterystyczny szum.
Niestety po ponownym podłączeniu pompki do akumulatora było słychać tylko załączające się styki, a pompka stała w miejscu - także czeka mnie kupno nowej pompki.

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 19:22 ]
Kurcze - chyba znowu zmiana :)
Postanowiłem wyczyścić styki na kowadełku - pompka zaczęła działać. Wcześniej przedmuchałem ją sprężarką. Przelałem już 10 ltr paliwa z kanistra do kanistra i działa. Także może jednak zestaw naprawczy zda egzamin. Zamieszczam filmik z działania pompki.
https://youtu.be/6oizyYRpNoA
izywec - Sob Lip 14, 2018 23:03
:
Błądząc po portalu ponownie natrafiłem na ten temat. Jak dotychczas tankując co 200 - 250 km nie wiem nic o pompce. Kurka pod zbiornikiem nie ruszam nawet na zimę a jedynie wtedy gdy zdejmuję zbiornik z motocykla.
Teraz niech mi biegli w sprawie pompy powiedzą jeśli ją rozbierali jaki to typ bo mnie wychodzi, że to pompka przeponowa - tak wynika z filmiku na YouTube. Zatem żadnej pracy silniczka tam nie ma - może się mylę?
Filmik: https://youtu.be/6oizyYRpNoA