Forum Honda NTV

Ogólne - Yamaha TDM 850

zaleszniak - Sro Lip 24, 2013 11:31
: Temat postu: Yamaha TDM 850
Witam.Jak w temacie,czy ktoś z was ma doświadczenie lub wie,może ktoś ze znajomych sprzedaje w/w motor.Jest następny w kolejności mój faworyt do kupna.Szukam, za i przeciw.Za wszystkie sugestie z góry dziękuję.
mrok31337 - Sro Lip 24, 2013 13:35
:
Bierze olej, jak pojeździsz ostro to potrafi wziąć litr na 1000km. Standardowo bierze od 0,3 do 0,5l na 1000km. Wymiana oleju skomplikowana ze względu na suchą miskę olejową i odpowietrzanie magistrali olejowej.
Silnik mocny, generuje wibracje w zakresie 4000-5000k, nie nadaje się w teren za bardzo. W starszych modelach kosz sprzęgłowy siada. Nie ma kontrolki oleju, sprawdzanie jest denerwujące (musisz zdjąć kanapę)
Zawory regulowane płytkami chyba co 42kkm 5 zaworów na cylinder.
Spalanie spore, 5-8l na 100km zbiornik paliwa na 20l.
No i nie ma centralnej podstawki.
Ale motor jest chwalony za reakcję na gaz, uznawany za idealnego turystyka na szosę, ze względu na osłonę przed wiatrem i osiągi.
sgtcop13 - Sro Lip 24, 2013 21:15
:
Nie jestem znawcą tematu, ale pamiętam jak kiedyś oglądałem TDM-kę w serwisie czekając aż skończą robotę z moją hondą. O TDM-ke zagadnąłem mechanika. Jak wtedy zaczął kląć na czym świat stoi oraz pluć w stronę TDM. Powodem tego było to, żeby cokolwiek przy tym sprzęcie zrobić to trzeba ja mocno porozkręcać. Jak stwierdził; "robota przy tym sprzęcie tom wielce "prze.....bane zajęcie, bo najpierw trzeba się do problemu dobrać, a przy rozkręcaniu silnika jest wiadro śrubek,masakra.."

KONIEC CYTATU, pominąłem epitety :mrgreen:

pozdrawiam
Borysiak - Czw Lip 25, 2013 17:57
:
Znajomy posiada TDM 850 z chyba 94r. Czuć większą moc i całkowicie inna pozycja za kierownicą jak w Nt700. Ochrona przed wiatrem dużo słabsza niż w Hondzie (podobno później poprawili kształt czachy i jest lepiej). Potwierdzam że bierze olej i spalanie od 7 litrów w górę.

Pozdrawiam
grzybol - Pią Lip 26, 2013 08:39
:
A to nie są te same silniki co w XTZ ?
mrok31337 - Pią Lip 26, 2013 11:38
:
Jest, ale ma zwiększoną średnicę cylindra i zwiększony skok tłoka.
GhoustDragon - Sob Lip 27, 2013 08:40
:
Jeżeli TDM to tylko po TX4.
Grzechu - Sro Lip 31, 2013 09:27
:
mrok31337 napisał/a:
Bierze olej, jak pojeździsz ostro to potrafi wziąć litr na 1000km. Standardowo bierze od 0,3 do 0,5l na 1000km. Wymiana oleju skomplikowana ze względu na suchą miskę olejową i odpowietrzanie magistrali olejowej.
Silnik mocny, generuje wibracje w zakresie 4000-5000k, nie nadaje się w teren za bardzo. W starszych modelach kosz sprzęgłowy siada. Nie ma kontrolki oleju, sprawdzanie jest denerwujące (musisz zdjąć kanapę)
Zawory regulowane płytkami chyba co 42kkm 5 zaworów na cylinder.
Spalanie spore, 5-8l na 100km zbiornik paliwa na 20l.
No i nie ma centralnej podstawki.
Ale motor jest chwalony za reakcję na gaz, uznawany za idealnego turystyka na szosę, ze względu na osłonę przed wiatrem i osiągi.
Niestety kolego, ale z połową rzeczy się nie zgodzę i stwierdzam że to bzdury. Jako, że posiadam TRX'a po którym silnik odziedziczyła TDM po '96 roku to kilka słów mogę powiedzieć. Olej fsktycznie biorą z natury. Im więcej się odwija manete tym więcej oleju wciągnie. Na czym polega skomplikowana wymiana oleju przy suchej misce olejowej? Uciążliwe jest tylko trochę wlewanie oleju do miski ze względu na źle wymyślony wlew, ale można sobie z tym poradzić w postaci małego lejka i gumowego przewodu paliwowego naciągniętego na koniec lejka. Tragedia to dopiero jest w TDM 900. Odpowietrzanie układu po wymianie oleju to jakiś mit bo nic takiego nie trzeba robić. W związku z tym że TDM/TRX nie mają kontrolki ciśnienia oleju (którą można dorobić w prosty sposób) po wymianie oleju można poluzować śrubę przewodu olejowego przy głowicy w celu upewnienia się, że olej faktycznie jest podawany. Więcej na ten temat można poczytać na forum TDM. Żeby TDM'a spaliła 8 litrów to albo musiała być ostro dzidowana, albo gaźnikisą mega rozregulowane. Podstawkę centralną do TDM idzie dokupić i zamontować. TDM nie została stworzona jako enduro więc w teren się nie nadaje.

Ogólnie spory moment, prędkości przelotowe powyżej 150 km/h bez problemu, sporo części zamiennych. Jeżeli kupować już TDM 850 to na pewno po lifcie w 96 roku z silnikiem 4TX.
Borys - Sro Lip 31, 2013 12:34
:
Ja się nie znam więc się nie wypowiadam w fachowy i przekonujący sposób. Przedstawię jednak mój punkt widzenia.
Pojeździłem okazjonalnie Bajkera Super Tenerą, która ma bliźniaczy silnik. Fajnie się to zbiera, znacznie lepiej niż NTV. To dużo bardziej nowoczesny silnik.
Nie słyszę żeby narzekał na to że mu olej bierze, narzekał ostatnio że musi go wymienić bo przebieg już jest ku temu odpowiedni.
Spalanie też jest chyba w normie i oscyluje w okolicach 6 litrów, przy czym na pewno w TDM są dłuższe przełożenia z racji bardziej szosowego charakteru maszyny, a więc i spalanie w normalnej jeździe można uzyskać mniejsze.
No i na koniec w kwestii "terenowości" TDM-y. Wiadomo, nie jest to cross ani nawet tak popularny dziś dual. Jednak ponad rok temu w Mieroszowie mijałem grupkę Czechów, jadących na solidnie przygotowanych do podróży bezdrożami TDM-ach właśnie. Motocykle były obute w kostki, miały stelaże z alu kuframi, dodatkowe gmole, płyty pod silnikami, szerokie kierownice. Ogólnie wyglądały na tyle bojowo że mój GS, który wtedy na szosowych oponach stał, wyglądał jak zwykły pożeracz asfaltu w porównaniu do nich. Żałuję że nie spotkałem ich później na żadnym postoju bo chętnie bym te ich maszyny pooglądał.
Ale i tak wolę swoją Motokurę :P .
Batman - Pią Sie 02, 2013 11:32
:
Polecam forum www.tdm.pl - tam będzie wszystko. TDMy to bardzo wdzięczne sprzęty ale albo je się kocha albo nienawidzi. Są specyficzne. Bezawaryjne (oczywiście niezakatowane, choć prawdę mówiąc żeby to zakatować to trzeba być specjalistą). Ja mam 900 i nie wyobrażam sobie już innego motocykla :)