Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Brak luzu / neutral 'a

hlmale - Czw Cze 13, 2013 09:23
: Temat postu: Brak luzu / neutral 'a
Drodzy forumowicze, czy komuś przydarzyło się coś podobnego:

- silnik zimny, skrzynka działa ładnie
- pojeżdżę z 10 min - przy przerzucaniu z 1 na luz - bieg wskakuje od razu na 2
- przy wrzucaniu z 2 na luz wskakuje od razu 1
- mogę ruszać motocyklem, kombinować - nie ma siły
- czasem gdy jadę >20km/h, kliknę delikatniutko z 2 -> 1, wskakuje luzik, i czuję miedzy czasie jakby tryby pojechały po trybach [wałek i zębatka od 1 biegu ma duże obroty i gdy wałek pośredni przechodzi, to wyczówalne jest moment dojścia zębatki do zębatki i wtedy przestaje naciskać pedał biegów, motorek zostaje na luzie]. Gdu jadę wolniej, bieg się przerzuca z 2 na 1.

Chciałem zaznaczyć, że niekiedy wystarczy delikatnie pyknąć i biegi się zmieniają, a niekiedy muszę urzyć trochę siły.... czasem poruszyć motorkiem np. na postoju

Oleju od momentu kupna nie zmieniałem [0,5 roku temu], bo właściciel zapewniał, że 2000km wcześniej zmieniał, a była zima, wiadomo... przejechałem z 1000 km i od razu po zakupie problem ten występował.
Fidel - Czw Cze 13, 2013 09:47
:
Pierwsza sprawa to dokładna regulacja linki sprzęgła. Sprawdź jaki masz luz na klamce sprzęgła.
hlmale - Czw Cze 13, 2013 10:09
:
No w sumie sam ustawiałem luz sprzęgła w taki sposób, żeby po leciutkim ruszeniu manetką ok 2-3mm ruszył się też wodzik przy skrzynce sprzęgłowej... miałem na myśli efekt, aby sprzęgło nie było cały czas lekko wciśnięte...
Alan - Czw Cze 13, 2013 10:19
:
Klamka powinna mieć 1cm luzu.
hlmale - Czw Cze 13, 2013 10:39
:
czyli wynika z tego, że mam cały czas za mocno naciągniętą linkę i nawet nie zdaję sobie z tego sprawy...

A jest ktoś z Łodzi, żebym się mógł spotkać i zobaczyć / porównać jak ma ustawione u siebie sprzęgło??
Parabiker - Czw Cze 13, 2013 13:47
:
Z powodu za mocno naciągniętej linki sprzęgło może się ślizgać i moto słabiej ciągnąć ale tym samym bardziej wysprzęgla i biegi powinny wchodzić dobrze. Skoro jest taki efekt to może być wina oleju, lub wyrobionej zębatki biegów na wybieraku i wtedy przeskakuje od razu z 1 na 2 lub z 2 na 1 z pominięciem zagłębienia na luz. Czy kontrolka luzu mrugnie jak przeskakuje z 1 na 2?
U mnie zawsze z jedynki wskakuje luz bo ja nie mam dwójki hehehe. Sorry za off :)
Spróbuj jeszcze z jedynki delikatnie wrzucić na luz z międzygazem.
Fidel - Czw Cze 13, 2013 19:39
:
Parabiker, też tak kiedyś myślałem ale okazało się, że za mocno naciągnięta linka powoduje problemy ze zmianą biegów. U mnie kiepsko biegi wchodziły, zawsze ze stukiem i coraz mocniej naciągałem linkę żeby było lepiej. Poprawiło się dopiero jak ustawiłem książkowy luz. Druga sprawa, że miałem też w jednym miejscu rozwaloną linkę sprzęgła (trzymała się na kilku drucikach) i wydaje mi się, że w tym miejscu się rozciągała.
sladek - Pią Cze 14, 2013 10:25
:
A ja uparcie stwiedzę że to może być wina kierownika.
NT/NTV ma dość trudno wyczuwalny luz.
Jeśli ktoś dopiero zaczyna smigać tym motocyklem i do tego jeździ w "glanach" to luz będzie do znalezienia jedynie z 2 na 1 przy powolnym toczeniu się do świateł.

Najlepiej sprawdzić to porównując z innym NTVałem.
Tak czy inaczej luz sobie ustaw książkowy jak piszą koledzy.
mrok31337 - Pią Cze 14, 2013 12:12
:
A u mnie jest tak, że z dwójki na luz wrzucam dosłownie muśnięciem podeszwy buta
A z jedynki do góry już wyczuwalny ruch dźwigni zmiany biegów.
andrut78 - Sob Cze 15, 2013 20:55
:
U mnie z 2 na luz to też tylko muśnięciem podeszwy, szczególnie na rozgrzanym silniku.

A jaki olej używasz? Jak miałem Liqui Molly to ten efekt był mocno odczuwalny, a na innych olejach mniej.
Kamil20d - Nie Cze 16, 2013 09:55
:
Potwierdzam i ja wystarczy lekko musnąć i z dwójki od razu wskakuje na luz
szogun - Wto Cze 18, 2013 15:37
:
A od kiedy ci sie to dzieje ?