Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Pompa hamulcowa przednia- szybkie pytanie.

haidi - Sro Kwi 10, 2013 20:05
: Temat postu: Pompa hamulcowa przednia- szybkie pytanie.
Cześć, mój problem nadaje się bardziej na shoutbox'a ale mam trzy zdjęcia do pokazania i tutaj będzie to lepiej widać.
Dzisiaj dostałem pompę hamulcową z Horneta, ale guma przy tłoczku jest trochę podarta, wygląda to tak:



1 pytanie- czy jest to temat typowy czy mam się martwić?

2 pytanie- czy jest to element nr 4 z poniższego schematu?



3 pytanie- czy jest to ten element z poniższego zestawu naprawczego?



4 pytanie- co robić? Dzwonić do gościa, zwrot kasy i odesłanie pompy/ zwrot kasy za zestaw naprawczy/ nic. tak to ma być.

Bardzo proszę o w miarę szybką reakcję bo jutro będę musiał podjąć jakąś decyzję. Nie chcę zwlekać zbyt długo, żeby w razie czego gość mi nic nie zarzucał. Dzięki z góry!
tomeczek151 - Sro Kwi 10, 2013 21:48
:
W sumie wszystko zależy od kasy.

Ile za nią dałeś?

Jeżeli mniej niż za zestaw naprawczy to olej to i najpierw sprawdź czy pasują ci heble po zmianie pompy.

Jeżeli w cenie podobnej do zestawu naprawczego to patrz na zdanie wyżej ale zastanów się na oddaniem.

Jeżeli dałeś za nią dużo to oddawaj. (tzn więcej niż 100zł jezli mniej to olej bo więcej będzie zabawy z przesyłkami niż to warte)

Pękanie tej gumy jest typowe bo przy każdym hamowaniu jest zgniatana :)
haidi - Sro Kwi 10, 2013 21:58
:
Zapłaciłem 120zł czyli średnią cenę, najtańsze za 80zł obdarte bez klamki, ajdroższe ponad 180zł. Ta jako jedyna miała najbardziej konkretny opis i wyglądała najlepiej, facet przez telefon sprawiał dobre wrażenie, a przesyłka zgodnie z tym co mówił była droższa niż ta podana na allegro. Dlatego wybrałem tą, a nie inną.

Dobrze myślę, że ta gumka to jest osłona przeciwkurzowa, a płyn hanulcowy jest za uszczelką?

[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 23:02 ]
Aha na aukcji napisane było tak: Bez żadnych uszkodzeń, całkowicie sprawna, oryginalna, kompletna z klamką.
goldi87 - Sro Kwi 10, 2013 22:43
:
kup zestaw naprawczy i zregeneruj swoją:
a) jest to naprawdę proste ściągasz tę gumę czarną ściagasz pierścień blokujący tłoczek i wysuwasz cały tłoczek/ myjesz czyścisz składasz zestaw naprawczy smarujesz dołączoną pastą zakładasz
b) regenerując pompę zestawem naprawczym masz nową :) więc starczy na dłużej, nie ma też problemu z babraniem się z doborem klamki jak oryginalna nie pasuje
c) zestaw naprawczy nie kosztuje majątku

Nie wiem czemu od razu tak nie postąpiłeś ostatecznie ten gumowy element możesz wyciągnąć ze swojej starej pompy i przełożyć, jest dość ważny bo zabezpiecza przed wpadaniem całego syfu do środka pompy.
haidi - Czw Kwi 11, 2013 10:37
:
goldi87, założyłem, że jak kupię lepszą pompę to już zestawu nie będę musiał kupować. Jak widać nie można tak zakładać. Wiem, że 90 zł to nie majątek, po prostu chciałem się was poradzić.

Rozmawiałem dzisiaj z facetem i odsyłam pompę. Cały problem wziął się z tego że mam słaby przedni hebel w Hondzie CB 500. Na tyle słaby, że tył lepiej hamuje (a tam jest bęben) i muszę używać obu na raz. W zeszłym sezonie przeczyściłem zacisk (bez wyciągania tłoczków), zmieniłem klocki na nowe Nissiny, założyłem stalowy oplot i nową klamkę bo starą ktoś wyprostował "na prosto". Hamowanie poprawiło się ale to nie jest to. Nie ma co porównywać do NTV.
Ostatnie dwa ogniwa to tarcza i pompa. Tarcza jest oryginalna, gruba na 4,3mm (minimum to 4mm). Postawiłem więc na pompę bo hamując klamka jest dosyć miękka.

Jeśli nie pokaże się, żadna pompa z Horneta w mojej okolicy, tak żebym mógł zobaczyć ją przed kupnem to chyba kupię zestaw naprawczy do CB 500. Macie jakieś sugestie?
ZOOL - Czw Kwi 11, 2013 19:46
:
co jak co ale na hamulcach nie oszczędzamy...tak ???
Killu - Pią Kwi 12, 2013 09:32
:
ZOOL, przecież Haidi napisał, że nie oszczędza na hamulcach. Klocki Nissina, stalowy oplot, nowa (DUŻO wydajniejsza) pompa zamiast regeneracji starej, czyszczenie tłoczków... To w gruncie rzeczy wymiana wszystkiego oprócz tarcz i flaków zacisku w układzie hamulcowym. Władowane zostało kilkaset złotych ze słabym efektem. Haidi w ogóle nie oszczędza na swoich motocyklach. Wiadomo, że każdy chce wydać jak najmniej na motocykl tak, żeby otrzymać upragniony efekt. Nie przypominam sobie, żeby Haidi kiedykolwiek prosił mnie o części w opcji budżet. Zawsze zamawiał komponenty z wyższej bądź średniej-wyższej półki.

Haidi, a nie było aby tak, że w tym moto ciekły lagi? Możliwe, że olej z lag napoił tarczę i w dalszej kolejności klocki. Postaraj się odtłuścić czymś skutecznie tę tarczę.

Co do samego elementu, to tylko kapturek przeciwkurzowy. Jeżeli jesteś w stanie jakoś zabezpieczyć ten element przed kurzem, to zakładaj pompę i zalej układ jakimś tanim samochodowym płynem, żeby zobaczyć, co się stanie. Taki problem to nie problem moim zdaniem. Ja bym zaryzykował mając już pompę u siebie. Wyślij foty do sprzedawcy, napisz, jak sprawa wygląda i powiedz, że jak ma być dupa, to odeślesz pompę.
radzieckii - Pią Kwi 12, 2013 10:26
:
Znajomy nie mógł odpowietrzyć hamulca w Shadow 750 C2. Zregenerowana pompa, zacisk, stalowy oplot, nowa tarcza i klocki, odpowietrzanie mechaniczne w 2 warsztatach a hamulec dalej mizerny. Okazało się, że skrzywione było mocowanie zacisku i pomogła dopiero jego wymiana.
haidi - Pią Kwi 12, 2013 14:45
:
Dzięki Killu, miałem odpisywać na ten komentarz ale nie miałem weny twórczej. Mimo, że nie mam dużego budżetu to na motocyklu nie oszczędzam i staram się robić zakupy z głową.
Lagi nie ciekną, uszczelniacze były robione na początku zeszłego roku i póki co nie puszczają.

Pompę już odesłałem bo koleś nie chciał w żaden inny sposób współpracować. Znalazłem już inną tym razem z PC41 z roku 2009, jest trochę droższa ale po zdjęciach i po rozmowie ze sprzedającym jestem dobrej myśli. Nie jest w żaden sposób uszkodzona czy obdarta, a zdjęta została z motocykla, który do końca jeździł. Dostane jeszcze wieczorem bardziej dokładne zdjęcia i pewnie ją wezmę. Mam nadzieję, że obejdzie się już bez niespodzianek i heble odżyją.

Radek, dzięki za info ;) jest zatem jeszcze jedno ogniwo ale mam nadzieję, że pompa rozwiąże problem. Dam jeszcze znać co i jak.
goldi87 - Pią Kwi 12, 2013 21:54
:
dowiedz się czy te moto tak mają z tą pompą czy to tylko twój przypadek ? Może po prostu wymaga regeneracji i będzie działała lepiej, ja pamiętam miałem cholerny problem z przednim hamulcem w poprzednim moto kawasaki BN 125 za cholerę nie chciał działać, potem odkryłem że kopyto było skrzywione, kupiłem drugi zacisk i dalej nie było odpowiedniej skuteczności oczywiście wszystko zostało poprzedzone regeneracją zacisku. Potem podpiąłem inną pompę i dalej to samo był, inny przewód i nadal bez zmian. Co się okazało. Hamulec odpowietrzony wszystko cacy ale zła rączka od klamki źle wygięta za szybko o kierownice się opierała i przez to hamulec był cały czas miękki. Zmiana klamki na nową i wszystko jak ręką odjął.

Dlatego zapytaj innych czy wszystkie CB 500 tak mają? Jak jesteś pewien że tak to oczywiście warto sprawić sobie inną pompę hamulca.
haidi - Pią Kwi 12, 2013 22:31
:
goldi87, klamka została wymieniona na nową nie długo po kupnie motocykla. Nawet zakładając, że cebule miały tak słabe heble, co raczej nie jest możliwe, to i tak myślę, że warto to poprawić. Możliwe, że wystarczyło by kupić zestaw naprawczy pompy i było by lepiej.
Killu - Sob Kwi 13, 2013 08:04
:
Jeździłam na niejednej CB500 z różnych roczników i w żadnej heble nie były słabsze, niż w mojej NTV. To tak tylko, żeby wykluczyć "ten typ tak ma".

No, no, no... Pompa z Horneta 2009r. Myślę, że będziesz robił stopale, jeżeli to wina pompy :twisted:
haidi - Sob Kwi 27, 2013 19:41
:
Z tymi sprzedawcami to jaja są..
Pierwszą pompę tak jak pisałem odesłałem.
Pompa nr 2- pochodząca z PC 41. Najpierw dzwoniłem, ustaliliśmy cenę i miałem dostać linka do nowej aukcji na maila. Nie dostałem i przypominałem się jeszcze 2 razy telefonicznie, pierwszy raz, czyli "rozmawiał pan z bratem ale przekażę", a drugi pt "wiem wiem brat oddzwoni do pół godziny". Nikt nie oddzwonił.
Pompa nr 3- Gość twierdzi, że jest git ale dośle zdjęcia na maila bo w aukcji nie ma (motocykl na części). Oczywiście nie dosłał.
Pompa nr 4 (też z motocykla na części)- "proszę wsłać maila, odpowiem i doślę zdjęcia, nie ma problemu". Brak maila.
Pompa nr 5- "mam takie dwie pompy ale czekaj czekaj oddzwonie Ci za chwile". Nie oddzwonił.

Dzisiaj umowiłem się z gościem od pompy nr 6, że wysyła mi za pobraniem z otwarciem przy odbiorze. Także możecie trzymać kciuki ale powiedzcie mi, czy oni serio chcą coś sprzedać..?

Update: do sześciu razy sztuka, czyli operacja zakończona sukcesem :) wreszcie trafiłem na bardzo fajną pompę z 2004 roku. Różnica jest nieporównywalna, hamuje lepiej, a klamka jest twarda i ma regulację co jest sporym ułatwieniem dla Hanii. Na przyszły sezon rozejrzę się jeszcze za tarczą więc powinno być jeszcze lepiej :)
Killu - Wto Kwi 30, 2013 09:10
:
No to GIT :) Jednak wydajna pompa, to zupełnie inne hamowanie ;)
andrut78 - Wto Kwi 30, 2013 23:07
:
Potwierdzam :)
Scotty_ - Czw Maj 26, 2016 09:35
:
To ja trochę odgrzeję kotleta...
Mam w pompie uszkodzony właśnie ten kapurek:

Ponieważ cała pompa jest ok, klamka twarda i dobrze motocykl hamuje, chciałbym wymienić tylko ten kapturek. Czy da się to jakoś gdzieś kupić? Wiem, że cały zestaw naprawczy kosztujący niecałe 100 zł mogę kupić, ale dla tej jednej gumy, to wydaje mi się zbyt droga zabawa.
Krzysztof_nowy - Czw Maj 26, 2016 13:08
:
Scotty_, niecałe 70 zł w Larssonie, ale co do reszty zgoda, to i tak za dużo jak za takie g*wienko.
rzempi - Czw Maj 26, 2016 21:16
:
70 zł jedna guma, a 100 zł cały komplet. Brałbym cały komplet i wymienił komplet.
roninjacek - Sob Maj 28, 2016 20:44
:
Wszystkie zatarcia pomp,tłoczków zaczynają się od uszkodzenia takich gumek,kwestia czasu,kupisz cały komplet to resztę która zostanie będzie na potem jak ewentualnie tłoczek zacznie przepuszczać,od przybytku głowa nie boli tylko portfel.
Scotty_ - Nie Maj 29, 2016 08:00
:
roninjacek, właśnie chodzi o to, żeby mnie portfel nie bolał teraz... Ponieważ wszystko wyczyszczone jest i nie przecieka, a pod gumką nie znalazłem zanieczyszczeń, to liczę, że syfu tam nie ma i nie było oraz że wymiana samej gumki wystarczy w celu zabezpieczenia.
Krzysztof_nowy - Nie Maj 29, 2016 10:39
:
rzempi, napisałem niejasno. 70 zł cały komplet, gumy pojedynczo nie widziałem.

Myślę sobie, że można by było zaadaptować do tego silikonową uszczelkę (były kiedyś takie uszczelki do okien euroscript, czy jakoś tak). Muszę pogrzebać w domu. Albo inny dławik. Jest na Anielewicza w Warszawie taki sklep z duperelami do skuterów, jak będę w pobliżu to ich zapytam.

[ Dodano: Nie Maj 29, 2016 11:44 ]
Scotty_, masz to wydłubane, aby sprawdzić wymiary?
rzempi - Nie Maj 29, 2016 13:20
:
Krzysztof_nowy napisał/a:
rzempi, napisałem niejasno. 70 zł cały komplet, gumy pojedynczo nie widziałem

Aha, teraz już kumam. I tak wymieniłbym komplet. Znając życie to reszta uszczelnień zniknęłaby w czeluściach mojego garażu i musiałbym kupić drugi komplet jakby padło coś więcej.