Forum Honda NTV
Problemy techniczne - czujnik bocznej nóżki
ZOOL - Wto Lut 19, 2013 22:53
: Temat postu: czujnik bocznej nóżki
Nie odcina mi zapłonu czujnik bocznej nóżki. Wydaje się sprawny. odpiąłem kostkę i zwieram oba przewody (tyle ich tam jest ) i też nie odcina.Co on odcina i w , którym miejscu, dokąd idą przewody z niego ?
Borys - Sro Lut 20, 2013 15:01
:
Kurde, nikt nic nie napisał.
Musisz wykluczyć sam obwód stopki bocznej. Jest ona wpięta w kostkę, która znajduje się w okolicy lewego boczku-zadupka, bardzo blisko przekaźnika rozrusznika. Tyle pamiętam z Killowego boju pod wiatą przystankową z wakacji .
Rozłącz kostkę i wtedy zobaczysz, bo może się okazać że ktoś kiedyś coś tam na krótko zrobił..
Trudno wróżyć z fusów..
Jeśli po rozłączeniu wtyczki silnik zgaśnie to szukaj awarii w samej stopce, a konkretnie przy styczniku.
Przeważnie jego awaria objawia się raczej przerwaniem obwodu a nie jego niechcianym, trwałym połączeniem...
tomeczek151 - Sro Lut 20, 2013 15:49
:
A sprawdzasz to na zapiętym biegu?
Borys - Czw Lut 21, 2013 00:13
:
Właśnie, Tomek dzięki za trzeźwą myśl. Oczywiście otwarta stopka ma odcinać zapłon tylko w momencie, gdy mamy wbity bieg.
Puzon - Czw Lut 21, 2013 01:19
:
ha, a to racja, ja z kolei zrobiłem odwrotnie, chcąc wrócić z pracy, a to był mój bodajże 5 dzień na Devi w listopadzie, lało i było jakieś + 3 na dworze (czy tam polu jak kto woli ) moto pięknie zapalał, ale po wrzuceniu biegu gasł i tak przez 10 minut więc zrezygnowany ustawiłem go z powrotem na parkingu no i jak chciałem postawić Devi na bocznej stopce to się okazało że jest rozłożona hehe Zmarzłem troszkę, ale byłem tak rozbawiony tą sytuacją, że nawet zapomniałem o tym że jest tak zimno zapiąłem bieg i odjechałem
ZOOL - Sro Lut 27, 2013 07:28
:
Problem opanowany. Prawdopodobnie zaśniedziałe styki w kostce pod siedzeniem , albo przy klamce sprzęgła. Po przeczyszczeniu działa. Podobny problem był z włącznikiem światła stopu tylnego. Problem ten dotyczył również wentylatora chłodnicy, który z niewiadomych przyczyn palił bezpiecznik i się nie uruchamiał ( zastał się). Po podłączeniu go bezpośrednio pod prostownik zaczął działać i przestał palić bezpiecznik jednak załatwił przy okazji bimetal włącznika wentylatora chłodnicy , włącza się dopiero w okolicy 130 stopni, a ma być 90-100. Jasno z tego wynika, że sprzęty są do jazdy , a nie stania w garażu, wtedy wszystko hula