Forum Honda NTV
Ogólne - Proszę o poradę, wybór NTVki
Skuciok - Wto Maj 27, 2008 11:45
: Temat postu: Proszę o poradę, wybór NTVki
Hejka.
Szukam motorku dla siebie. Będzie to mój niepierwszy motor, ale pierwszy mocniejszy.
Moją uwagę zwróciła właśnie NTVka ze względu na dobre opinie o bezawaryjności i rozsądną cenę (chociaż czasami w porównaniu wcale nie taką atrakcyjną). Poza tym jak na bądź co bądź stare już moto prezentuje się ok.
Poszperałem więc i przez ostatnie 2 dni oglądnąłem 2 egzemplarze które miałem w "okolicy". W sumie to nie ma za bardzo sie do czego przyczepić w oglądniętych przeze mnie egzemplarzach i to jest dla mnie nie za dobre bo nie mogę za bardzo zbić ceny
Ale przedstawię o co chodzi:
model 1:
rocznik 92 przebieg 52 tysi, sprowadzony z raichu gdzie miał 2 właścicieli i ma książkę serwis. do 40 tys km.
wygląda to tak:
http://picasaweb.google.c...382650019356530
Motorek jest przygotowany do rejestracji, czyli tylko zarejestrować.
Stan: przytarcie z lewej na baku i ze 3 ryski na silniku, tarcze hamulcowe bez rowka (nie wiem czy nowe czy przetoczone ale wyglądają spoko), opony spoko można śmigać, ale silnik jest do regulacji, ja mu odkręcam a on na momencik sie dusi po czym ciągnie dobrze do przodu, zimny zapalił ok, lakier na motorze zdaje sie oryginalny, olej jest do wymiany, sprzęgło ładnie bierze, gość po negocjacjach chce 5 tysięcy
model 2:
rocznik 90 przebieg 51 tysi, któryś już właściciel w Polsce, nie wiem który
Moto nie było nawet wyczyszczone, widać że ktoś go używał pomalowany, lakier nie jest oryginalny, oponki ok, olej zmieniony, ma szybkę nad zegarami, zapalił zimny ok, tarcze hamulcowe mają wyczuwalny rowek (rowki), silnik żyleta, chodzi lepiej niż ten poprzedni ciągnie od razu, klamka sprzęgła coś chyba kombinowana, ale samo sprzęgło działa ok, bak niedokręcony? drży. na lagach z przodu widoczny olej ale zawieszenie nie dobija, napisy na manetkach itp są wytarte, w poprzednim modelu były dobrze widoczne
wygląda to tak :
http://picasaweb.google.c...773148445909010
gość po leciutkich negocjacjach też chce za niego 5 tys.
model3:
Ogłoszenie z allegro z dzisiaj, wygląda spoko, ale cena... jeśli ktoś wie co to za moto to proszę niech sie wypowie, może ktoś już oglądał, za daleko ode mnie na osobiste oglądanie
http://moto.allegro.pl/it...a_5599_pln.html
Generalnie chciałbym poznać opinię kogoś kto się trochę zna na tym modelu, może coś wypatrzycie na fotkach, na co mam tam zwrócić uwagę i ile kosztowałyby jakieś tam naprawy tego co wymieniłem że jest złe w tych modelach. Zaznaczam że nie będę korzystał z żadnych serwisów itp. bo nie boję się pobrudzić sobie rączek. Na moto chciałbym wydać jak najmniej ale kupić coś co mnie nie zawiedzie. Jeśli bym kupił to traktowałbym to moto na zasadzie wołka roboczego, jeździć wszędzie.
Na moje oko jeśli miałbym wybrać z tych dwóch i cena byłaby równa czyli 5 tys. za oba to brałbym niebieski z Niemiec. Jeśli udałoby sie zbić ten czerwony do 4,5 na przykład to chyba lepiej tego.
Czekam na opinie, pozdrówka.
ps. Głupie zarządzenie o niespamowaniu nie pozwoliło mi na zrobienie linków do stron musicie przekleić ręcznie sobie do przeglądarki i zamienić [kropka] na kropkę ...
edit: Poprawiłem linki, bo już mogłem.
ogniki - Wto Maj 27, 2008 12:33
:
poczytaj o:
http://www.ntv.fora.pl/og...ntv-ke,362.html
ja sprawdzałem czy motor jedzie prosto jaki stan jest ramy i główki ramy, opony, czy lagi "suche" jak silnik chodzi i sprzęgło jak wszystko bylo ok to wtedy brałem się za zbicie z ceny
Skuciok - Wto Maj 27, 2008 13:45
:
Przeczytałem, dyskutujecie tam głównie o kierownicy z połówek i rurowej co dla mnie nie ma żadnego znaczenia szczerze to niewiele można sie dowiedzieć z tego wątku
To zapytam bardziej szczegółowo.
Ile kosztują uszczelniacze przedniego zawieszenia?
Jaka jest minimalna dopuszczalna grubość tarcz hamulcowych?
Czemu może być taki efekt że jeden z nich dławi się po dodaniu gazu?
Czego mam się spodziewać że w najbliższym czasie mi padnie
Jak sprawdzamy główkę ramy? Moto na centralną podstawkę i badamy luz chwytając za lagi? Czy o co innego chodzi?
packman - Wto Maj 27, 2008 15:01
:
ja mam fajna ntv ale chyba za dużo dla Ciebie bo chce 6tyś. ale stan jest naprawdę ok! poza tym zobaczysz sam jak kupisz taką za 4,5 tyś ile do niej dołożysz... sprawdzone bo kolega taką nabył. już dołożył 1 tyś zł a jeszcze sie okazało ze mu amor tylny padł więc to nie koniec.
tu masz galerie fotek do pobrania jakbyś chciał
http://www.speedyshare.com/259183713.html .
moto rocznik '92 ale oznaczenie rc 33 czyli modelowo 93. przebieg 25 tys. ksiazka serwisowa. ostatni wpis 12 tys w 2003 roku! kupiłem jak miała 18 tys. ja wiem ze to nie realne ale stan świadczy o tym przebiegu. np tarcze jak nówki bez rantu, lakier, lakier na felgach oraz silniku nie schodzi. silnik super, zawory zrobiłem przy 24 tyś. wszystko sprawne i absolutnie bez wkładu - robione na bieżąco. jedyny minus to to pekniecie plastiku oraz rysa na deklu które widac na fotkach ale mam kompletny zadupek w czerwonym kolorze. mialem szlifa po którym wymieniłem kierownice na aluminiową.
sitars - Wto Maj 27, 2008 15:29
:
Witaj
Spokojnie, akurat z tego wątku możesz sie sporo o NTV dowiedzieć. Wspomniana przez Ciebie kierownica alu była montowana do pewnego momentu, potem zastąpiono ją rurkową. Widziałem już kilka sprzetów w których rok nie zgadzał się z zastosowaną kierą. Akurat na to zwróciłbym uwagę, może ktoś sobie wymienił, bo mu się tak podobało, a może... (sam sobie dopisz). Tak samo zegary, od 92 roku zmieniono razem z kierownicą. Chociaż 92 to przejściówka zdarzają się egzemplarze z 92 w starej i nowej budzie.
Pierwszy sprzęt: Manetkami się nie sugeruj, że są mniej wytarte, ponieważ pewnie były wymieniane (są dwie różne i brakuje ciężarków). Dławienie przy dodawaniu gazu: filtr powietrza, paliwa, może jakaś stara bena w baku (u mnie tak było kiedyś), może silnik nie był rozgrzany. W trzecim sprzęcie, chyba tarcze nie są oryginalne, ale to szczegół. Zastanów się ile będziesz do tych 5 tysiaków musiał jeszcze dołożyć. Zakładam się o 1L, że do każdej ok tysiaka trzeba dodać, nawet robiąc niektóre rzeczy własnym kosztem. Rejestracja + OC, oleje, filtry, hamulce, zawory, gaźniki, płyn chłodniczy i hamulcowy. To pierdoły, ale jak się zbierze to wychodzi czasem okrągła sumka.
Podsumowując: NTV to pancerne moto, nie ma co patrzeć na ryski, bo kto z nas nie leżał ? ... to będzie
Skuciok - Wto Maj 27, 2008 15:52
:
Kolego packman zapodaj jeszcze raz te fotki bo pliku nie da już się ściągnąć zawsze można sie jakoś dogadać a że jesteś z małopolski to tym lepiej bo można powiedzieć że mam blisko i mógłbym sobie podjechać zobaczyć.
Kolego sitars dzięki za rady, chodziło mi o wytarcie napisów na przełącznikach w tej czerwonej ale masz rację w tej niebieskiej manetki są różne.
Wiem że do sprzętu trzeba dołożyć, do każdego, płynów nie liczę bo i tak je trzeba wymieniać, co do rzeczy mechanicznych typu zawory to spokojna głowa damy radę ew. ustawić, co do oc to nie ma aż tak źle, w pzu tanio sie motorki ubezpiecza
To "na oko" który lepszy nr 1 czy nr 2 ?
packman - Wto Maj 27, 2008 16:11
:
wez sprawdz ponownie bo powinien juz hulać, a co do dogadania to ja nie spuszcze dużo bo wiem czym jeżdze a nie mam jakiegoś szczególnego ciśnienia na sprzedaż. bez moto dla mnie to jak bez ręki dużo smigam a następcy nie moge znaleźć. nie jest to może okazja cenowa ale zapewniam że ciężko będzie sie do czegoś przyczepić jeśli chodzi o stan, silnik prowadzenie. już byli tacy co się zdziwili zsiadając ze swoich ntv na moją, stwierdzali że to zupelnie inny motocykl - twarde zawieszenie, nic nie buja, stabilnie się prowadzi. możliwe że to kwestia przebiegu - zawiecha niewybita, brak luzów.
sitars - Wto Maj 27, 2008 16:15
:
Z tych dwóch to bym brał sprzęt packmana, widziałem go na żywo, sam miałem go kupić i nawet męczyłem go już od jakiegoś czasu, żeby mi go sprzedał. Doszło mi jednak trochę gotówki i kupiłem coś nowszego ze stajni Suzuki. Co przemawia za packmanową NTV, ma symboliczny przebieg i to naprawdę widać + wszystko robione na bieżąco. A z tych które wymieniłeś to nr 1 robi dobre wrażenie, ale czy warto?
Pozdrawiam
Skuciok - Czw Maj 29, 2008 10:34
:
Poszukiwania trwają gadałem z packman 'em fajną ma tą hondę, można już z fotek powiedzieć, jak będzie chciał sprzedać za miesiąc to biorę
W międzyczasie śledzę ogłoszenia i natrafiłem na coś takiego: http://www.allegro.pl/ite...da_ntv_650.html Może ktoś widział oglądał może sie wypowiedzieć?
packman - Pią Maj 30, 2008 01:12
:
rocznik 93 kolor taki jak moja, lakier chyba oryginalny,widze ze wszystko w oryginale. pewnie warto sie zainteresować, wyjdzie Ci gdzieś 5 tyś plus wymiany. cena atrakcyjna.
Skuciok - Pią Maj 30, 2008 14:07
:
Co to może być to co zaznaczyłem na rysunku? Czyżby tjunink ?
kermadec - Pią Maj 30, 2008 14:22
:
Włącznik podgrzewania manetek.....
Skuciok - Sro Cze 04, 2008 09:34
:
No to pojawili się kolejni "kandydaci".
Może ktoś widział na żywo i może sie wypowiedzieć o tym modelu?
http://moto.allegro.pl/it...nie_kufry_.html
Ja za niedługo pojadę pooglądać coś takiego, miejscowość Psary koło Trzebini, małopolskie.
http://moto.allegro.pl/it...da_ntv_650.html
http://picasaweb.google.c...key=WHiRjZT-Aq0
Na zdjęciach wygląda ładnie, może zauważycie coś na co mam zwrócić szczególną uwagę? Podoba mi się, bo ma jakieś tam przydatne wyposażenie.
Jeszcze jedno pytanko, czy warto by się pchać w coś takiego, z opisu w sumie niewiele wynika, jak podeśle jakieś fotki "po szlifie" to pokażę do oceny.
http://moto.allegro.pl/it...hornet_cb_.html
Może ktoś z was zna/widział wymienione motorki i potrafi się wypowiedzieć na ich temat, to bardzo proszę się nie krępować.
Zdania rozpoczynamy wielką literą....
kermadec
polonista, dobra kropki i przecinki też poprawiłem
TOM67 - Sro Cze 04, 2008 11:50
:
i jeszcze jedno pytanko, czy warto by się pchać w coś takiego, z opisu w sumie niewiele wynika jak podeśle jakieś fotki "po szlifie" to pokażę do oceny http://moto.allegro.pl/it...hornet_cb_.html
A jak sie rejestruje ( właściciel na pewno ten ?) takie moto bez dowodu rejestracyjnego ?
kermadec - Sro Cze 04, 2008 12:30
:
Skoro ma zabrany dowód to co najwyżej możesz ją sobie postawić w salonie....
Może dać się odzyskać. Może jeśli chodziło tylko o te uszkodzenia i patrol policji zabrał dowód za brak sprawności technicznej. Jeśli problem był natury prawnej to może się okazać, że gra nie warta świeczki.
Ja bym wolał dołożyć i kupić coś co jest bezproblemowe. Wsiadasz i jedziesz. Tak swoją trafiłem. Wymieniłem tylko olej i przelatałem sezon.
Skuciok - Sro Cze 04, 2008 15:45
:
O właścicielu to nic nie wiem bo się jeszcze nie dowiadywałem .
Z tego co wiem to policja wydaje papier pokwitowanie, że zabrała dowód rejestracyjny i to jest od tej pory dowodem własności. Dowód rejestracyjny wędruje do wydziału komunikacji(?). A sprzętem naprawionym jedzie sie do badania technicznego, a potem powrót do wydziału komunikacji po właściwy dowód. Sprzedaż powinna się odbyć na normalnych zasadach tylko dostajesz pokwitowanie zamiast dowodu rejestracyjnego. Dodatkowym kosztem byłby ten przegląd.
To tylko moje przypuszczenia, właśnie zbiera mi się lista pytań do wydziału komunikacji, jak sie zbierze to "zadzwonię do pani pana w bardzo nietypowej sprawie"
akielek - Czw Cze 05, 2008 10:14
:
Uwaga, uwaga. Policja za sam "szlif" dowodu nie zabiera. Wiem coś na ten temat. Cena wyjątkowo okazyjna ( ok. połowy wartości) co świadczy, że warto dwa razy się zastanowić. Pozdrawiam i życzę szczęścia, na pewno się przyda.
Rof - Czw Cze 05, 2008 16:02
:
ale jeśli jest zbita lampa, kierunkowskaz i cokolwiek za co moto nie przeszłoby przeglądu (nawet głupia kierownica) to dowód jest zabierany i do odbioru w wydziale komunikacji po okazaniu aktualnego badania technicznego (oczywiście po wypadku)
Co do NTV, to najbardziej podoba mi się pierwsza, ta niebieska. Aczkolwiek wybadaj dobrze tą sprawę z gaśnięciem, oby to nie były gaźniki zepsute.
Wg. mnie to własnie jak moto jest "tylko" do regulacji to jest to sprawa podejrzana, skoro tylko rewgulacja to czemu jej nie zrobił i dodał do ceny sprzęta??
ja kiedyś chciałem kupić VFR która też była tylko do regulacji, a dobrze że mam kolege w serwisie bo powiedział mi że robili ją dzień wcześniej i przez 4h nie mogli ustawić gaźników (zużycie)
pozdrawam
Skuciok - Czw Cze 05, 2008 16:21
:
No tak pisałem, że do regulacji bo silnik nie chodził mi tak jakbym sobie tego życzył...
Po przemyśleniu stwierdzam że 5 tyś za to niebieskie moto co oglądałem na początku to nie jest jakaś szczególnie atrakcyjna cena, za bardzo dobrą ntvkę byłbym w stanie dać te 5-6 tyś ale.. musi być naprawdę dobra bo chcąc wydać 6 dorzuci sie tysiąca i można sie pokusić o vfr, który byłby dla mnie już motorkiem "na lata" a nie na 2-3 sezony bo na tyle planuję zakup ntvki... z drugiej strony rozsądek podpowiada kupienie ntv....
Eh, jak ja nie lubię kupowania sprzętów jeżdżących i bardzo przepraszam że was tu tak zamęczam
EDIT:
Dziękuję wszystkim za dorady i sugestie. Szczególnie dziękuję koledze Packmanowi za zaangażowanie, pokazanie jego maszyny i możliwość przejażdżki.
Temat można zamknąć. Zakup dokonany. Wybrałem jednak NTVke . Teraz zobaczymy jak będzie się śmigać, na razie w drodze powrotnej nawinięte zostało przeze mnie pierwsze 100 km
Na forum postaram się udzielać w miarę jak będę poznawał sprzęt i dzielić się nabytym doświadczeniem. Na razie muszę zająć się rejestracją .
Jeszcze raz wszystkim którzy pomogli mi w wyborze i zakupie dziękuję, do zobaczenia w trasie.