Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Przymusowe postoje

turbobanan@o2.p - Czw Lip 12, 2012 11:48
: Temat postu: Przymusowe postoje
Witajcie Koledzy i Koleżanki,

wczoraj wracając z pracy stała się dziwna rzecz. Jadę na prostej drodze a tu nagle motong traci moce.
Jak odkręcałem gaz to jakbym naciskał hamulec, potem znowu trochę przyspieszał i znowu jak odkręciłem gaz to zwalniał, w końcu zgasł i koniec jazdy.
Taka sytuacja zdarzyła mi się drugi raz, za pierwszym razem motonga udało sie odpalić z popychu.
Tym razem jednak, z racji, że nikogo nie było w pobliżu, zepchnąłem maszynę na pobocze poczekałem 10 min
wsiadłem, odpaliłem i pojechałem.

Czy miał ktoś z Was podobny problem? Czy to oznaki słynnej śmierci pompy paliwa?

Pozdrawiam,
Maciej
mczmok - Czw Lip 12, 2012 14:42
:
turbobanan@o2.p napisał/a:
Czy to oznaki słynnej śmierci pompy paliwa?

Wysoce prawdopodobne ! Sprawdź również drożność układu zasilania paliwa tj.: czy przypadkiem filtr nie jest zapchany.
smorawski_m - Pią Lip 13, 2012 08:33
:
Też tak miałem w mojej Deauvillce. Okazało się że styki pompy paliwa są przypalone. Ja oczyściłem styki, przeszlifowałem drobnym pilniczkiem (może być do paznokci) i pompa chodzi jak nowa. Wiem że można zestawem naprawczym ale jeśli styki są jeszcze grube to po co. Po "naprawie" którą można zrobić w 5 min przelatałem już jakieś 5 tyś km i nic się nie dzieje.
Tayen - Sob Lip 14, 2012 14:26
:
To pompa paliwa . Przeczyść styki papierem ściernym, tak jak kolega radzi powyżej i będziesz miał spokój chyba że są już sporo nadpalone> Zestaw naprawczy około 70 zł .
andrut78 - Sob Lip 14, 2012 22:25
:
Zamiast inwestować w zestaw naprawczy kup lepiej akcesoryjną pompę paliwa :twisted:
rafau - Wto Lip 17, 2012 21:39
:
andrut78,

Możesz coś więcej napisać o tej akcesoryjnej pompie paliwa ? gdzie kupić ? koszt ?
W weekend doświadczyłem dokładnie tego samego co Maciek i stawiam raczej na pompę paliwa. Na razie w larssonie namierzyłem zestaw naprawczy za niecałe 70zł.
Planuję niedługo wyskoczyć trochę dalej i chciałbym się zabezpieczyć na tą okoliczność :)
andrut78 - Pon Lip 23, 2012 20:56
:
Potrzebujesz pompy paliwa QAP - do nabycia na alledrogo za jakieś 70,- PLN
Zaworek zwrotny paliwa - cena ok 15,- PLN
Regulator napięcia +5V - cena jakieś 4,- PLN
Co najmniej 2 trójniki paliwowe 8mm - cena max 4,- PLN /szt
Przydały by się ze 3 kolanka paliwowe 90 stopni - cena max 4,- PLN /szt
Trochę węża (np. 2 m) - cena ok 4,- PLN/mb
Około 15 szt opasek zaciskowych 8-16 mm - cena ok 10,- PLN za komplet

Potem musisz to wszystko tak poskładać:


Jak wszystko dobrze po podłączasz to efekt będzie taki:
http://www.youtube.com/wa...o&feature=g-upl
http://www.youtube.com/wa...g&feature=g-upl
Gregory - Pon Lip 23, 2012 21:32
:
Zrobiłem sobie takie coś z ciekawości - POLECAM. Przy Devi jest na tyle miejsca, że poradziłem sobie bez kolanek
gordon110 - Wto Lip 24, 2012 11:47
:
prawdopodobnie u mnie dzieje się coś podobnego dlatego w pierwszej kolejności wymieniam filtr, który dziś kupiłem

Dodam że ten filtr co andrut zamontował ( filmik z linku ) - to koszt 4zł - firma Filtron model PS 842 wejście i wyjście z końcówkami na 6 i 8 mm.

Druga spraw możecie podać jakieś namiary na tą pompę Qap. Ktoś kiedyś pisałem że z Tico była w porządku.
andrut78 - Wto Lip 24, 2012 21:33
:
Proszę bardzo, oto namiary na pompę: http://allegro.pl/pompa-p...2484502689.html
rafau - Wto Lip 24, 2012 22:32
:
andrut78,

Dzięki za opis, choć przyznam, że miałem nadzieję, że rzucisz linkiem albo nazwą zamiennika :)
Na razie chyba zaopatrzę się jednak w zestaw naprawczy. Póki co, przejechałem ~650km od tamtej weekendowej niespodzianki i sytuacja się nie powtórzyła.
gordon110 - Czw Lip 26, 2012 20:51
:
andrut78 napisał/a:
Proszę bardzo, oto namiary na pompę: http://allegro.pl/pompa-p...2484502689.html


Dzięki za linka.

Dodam że w mojej Devi mam wężyki o średnicy 10mm także filtr marki Filtron SP 824 ( który ma końcówki 8 oraz 6mm ) nie pasuje.

Czy w NTV czy też "Revelce" i Devi są inne średnice.
Napiszcie jak jest u was.

Patrząc na stan wężyków mam instalację oryginalną także w Devi z roki 2001 mamy weżyki 10mm oraz wyjścia z oryginalnej pompy również 10mm.

Czy zmiana średnicy z 10mm na 8mm ( w przypadku tej pompy, którą andrut wrzucił ) ma znaczenie pod względem przepustowości paliwa?

Zakładam że ta sama pompa może pracować w NTV jak również w Devi czy "Revelce"?
andrut78 - Czw Lip 26, 2012 21:04
:
Pompa nawet zdławiona (czytaj zasilana napięciem 5V) i to na wężach 8mm generuje taki wydatek (bo tak się to nazywa) paliwa, że w układzie zainstalowałem powrót (coś na kształt instalacji samochodowej) - nadmiar wraca poprzez zawór zwrotny z powrotem do pompy. Dodam tylko, że aby zawór się otworzył konieczne jest wytworzeni ciśnienia. Inaczej pompa spokojnie daje radę :D

PS. W przypadku zastosowania powrotu instalacja zaworu zwrotnego powoduje, że gaźniki zasilane są paliwem pod ciśnieniem przez co motocykl jest bardziej dynamiczny i bardziej ochoczo reaguje na dodawanie gazu :twisted:
Gregory - Pią Lip 27, 2012 11:31
:
Gordon.
Zrobiłem "Andrutowy" układ u mnie w Devi. Jest tyle miejsca, że spokojnie wyrobisz bez plastikowych kolanek. Robiłem wszystko na średnicy 8mm i wąż z Agromy do oleju i paliwa. Wąż spokojnie wchodzi na króciec kranika. Wyjście na gaźniki zostawiłem oryginalnie 10mm - szary przewód, tylko obciąłem samą rozkalibrowaną końcówkę. Spokojnie wchodzi w króciec od plastikowego trójnika. Po miesiącu nic nie cieknie.

Pamiętaj o 2 sprawach:

1. Wąż z Agromy zalej w środku benzyną i przepłucz dokładnie - zobaczysz jaka ciemna benzyna wyleci ze środka.

2. Daj odpowiedni radiator do stabilizatora napięcia.

Całość działa doskonale, jest zawsze odpowiednia ilość paliwa w komorach gaźnika, nie ma zwiększenia zużycia paliwa i jest spokój ze stykami oryginalnej pompy.

Cholera: króciec, czy kruciec ? Jestem dysortografem - wybierz sobie poprawną wersję :)

PozdRR
Killu

pimpex - Sob Mar 03, 2018 17:51
:
andrut78 napisał/a:
Potrzebujesz pompy paliwa QAP - do nabycia na alledrogo za jakieś 70,- PLN
Zaworek zwrotny paliwa - cena ok 15,- PLN
Regulator napięcia +5V - cena jakieś 4,- PLN
Co najmniej 2 trójniki paliwowe 8mm - cena max 4,- PLN /szt
Przydały by się ze 3 kolanka paliwowe 90 stopni - cena max 4,- PLN /szt
Trochę węża (np. 2 m) - cena ok 4,- PLN/mb
Około 15 szt opasek zaciskowych 8-16 mm - cena ok 10,- PLN za komplet

Potem musisz to wszystko tak poskładać:
Obrazek

Jak wszystko dobrze po podłączasz to efekt będzie taki:
http://www.youtube.com/wa...o&feature=g-upl
http://www.youtube.com/wa...g&feature=g-upl



Jest szansa na jakąś fotke jak to pospinać itp
flyingroad - Pon Mar 19, 2018 13:40
:
Nie powinno to być raczej nic poważnego. Postawiłbym tak samo na pompe paliwa. Sprawdź drozność układu zasilania paliwa, albo po prostu skocz z nim na szybki przegląd do mechanika. Ja mam swojego zaufanego to robi mi takie rzeczy na miejscu