Forum Honda NTV

Ogólne - Gdy kończy się paliwo...

MISZA-NFT - Sob Kwi 19, 2008 19:07
: Temat postu: Gdy kończy się paliwo...
Mam do Was pytanko czy gdy kończy się Wam paliwo slychać z okolic zbiornika taki metaliczny stukot?

U mnie gdy zostanie już mała ilośc(coś poniżej litra) to tak jakby bak wchodził w drgania i pojawia się właśnie taki dzwięk. Gdy bak jest zalany to zjawisko już nie występuje. Nie przeszkadza mi to a wręcz przeciwnie wiem,że gdy tylko usłyszę ten dzwięk zostało już mi niewiele zupy i trzeba spieszyć na stację :wink:

Pozdro
kermadec - Sob Kwi 19, 2008 21:32
:
Bak zaczyna rezonować.... czyli tak jak u mnie :wink: .
ab_gutek - Pon Kwi 21, 2008 10:22
:
Chyba nie dobiłem do tak małej ilości wachy. Ile wtedy wam do baku wchodzi?
kermadec - Pon Kwi 21, 2008 13:50
:
DUŻO :D . Jak szukałem na Rumunii stacji i dojechałem na oparach to wlałem w bak jakieś 18 litrów.... :wink: .
leslie - Pon Kwi 21, 2008 15:08
:
19 litrów, sprawdziłem ostatnio jadąć na motobajzel. Wygląda na to, że mam zamontowany kranik od rezerwy do góry nogami, bo w pozycji "ON" wyżłopał mi całość i umarł, na stacji wlałem 19 litrów z drobnymi.



Teraz planuję przetestować hipotezę i jeżdżę z kranikiem w dół, i dodatkową rezerwą w postaci butelki z 2 litrami benzyny w kufrze. :wink:
punio - Pon Kwi 21, 2008 16:17
:
Mi bak zaczyna rechotac kolo 260-280 km od tankowania.

I jest to niechybnie znak, ze niedlugo rezerwa.



Ale za pierwszym razem powaznie sie zdziwilem i szukalem czegos w stylu niedokreconej nakretki alboco. Tak czy inaczej - bardzo przydatny sygnalizator. Ja lubie :)
MISZA-NFT - Wto Kwi 22, 2008 00:24
:
No właśnie gdy to pierwszy raz mi sie trafiło też zdygałem bo już miałem czarne mysli,że moto sie sypie a bylo to krótko po zakupie. Juz chciałem moto rozkręcac plastiki już były zdjęte aż udało się znaleźc przyczyne...człowiek uczy sie całe życie :wink:

Pozdro
maciekmateusz - Sro Kwi 23, 2008 14:45
:
ej no w devci nie ma wskaznika poziomu paliwa - ja jezdze na czuja - bak ma CHYBA 19l bo nikt mi nigdy tego nie potwierdzil, rezerwa nie wiem ile ma - kiedys na pelnym pojechalem ponad 370 km... ale na spokojnie jezdze 300 potem dolewam....



moze jest opcja wsadzenia jakiegos czujnika co ?
kermadec - Sro Kwi 23, 2008 15:55
:
Ja maksymalnie zrobiłem (licznikowe) 390km i sie jeszcze toczyła.
Kubowy - Pon Kwi 28, 2008 00:03
:
Ja zrobiłem 370km i weszło 18,3L
praetor - Pon Kwi 28, 2008 01:09
:
Ja prognozuję max 360-370 km, ale dolewam przy ok 310 km.

Moto-Pozdro

Praetor



PS

Sympatyczny pasjonat od którego kupowałem moto, poradził mi aby nie zwlekać do ostatnich kropel bo pompa może nie zaciągnąć nowo zalanego paliwa gdy nam moto stanie. Jednak raz mi się tak zdarzyło i po kilku pociągnięciach doszło. Co Wy o tym sądzicie?
kermadec - Pon Kwi 28, 2008 01:38
:
Kilka razy zdarzyło mi się nie zdążyć z przełączeniem na rezerwę w czasie jazdy lub odkręcenia paliwa (bo ostatnio na postoje zamykam) i nigdy nie było problemów. Zawsze po kilku zakręceniach rozrusznikiem motocykl odpalał.
maciekmateusz - Pon Kwi 28, 2008 11:35
:
mnie sie kiedys zdazylo wyssac bak do zera a po przelaczeniu na rezerwe nie chciala zasysac paliwa przez chwile. pokrecilem ja ze 2-3 razy i bylo ok :)
toples - Sro Kwi 30, 2008 02:34
:
ja raz 20l upchnąłem,trochę to trwało,bo czekałem aż trochę powietrza ucieknie z baku i mała dolewka hehe, teraz mam zamiar 400km na baku zrobić. Ciekawe czy da rady?? A w ogóle rezerwa od ilu sie zaczyna?? 2l czy 3l?
praetor - Sro Kwi 30, 2008 02:45
:
Nie przesadź tylko z tą ilością. Jakiś czas temu też podkusiło mnie i efekt był taki, że nie mogłem domknąć klapki wlewu... :wink:

Jak chcesz możemy na Zlocie MOTOZGON.PL zrobić zawody "Kto więcej wleje" :wink:



MOTO-Pozdro
toples - Czw Maj 01, 2008 10:42
:
teoretycznie powinno wejść tyle samo :lol: mam lekki wgniot po prawej stronie baku(nie z mojej winy) teraz szpachelki trochę jest położonej, więc bym chyba przegrał z Tobą :cry:



A co do przejechanych km mam 350, rezerwa ciągle w pogotowiu :wink: zobaczymy na czym sie skończy...
punio - Sro Maj 07, 2008 02:00
:
Toples, jeno uwazaj, zeby jak juz wyssie ci wszystko z baka, to zeby rdzy nie zassalo...



Bo potem to ty bedziesz z odwrotnej strony w filtr dmuchal i myslal, jak to 200 kilo do domu zapchac.



Ale, jak to mowia, nie ma letko. A rezerwa nie zaczyna sie cos z 5 litrow?
leslie - Sro Maj 07, 2008 02:12
:
Nie, 2 litry. Wyjechanie baku do pusta pozwala wlać 19 z drobnym hakiem, a po przełączeniu na rezerwę na najbliższej stacji wlałem 17 z drobnym hakiem. :)
Androo - Pon Maj 19, 2008 21:29
:
To mój pierwszy post, więc witam wszystkich na forum. Jeżdże NTVą drugi sezon, a dopiero do was trafiłem, ale do rzeczy; wg serwisówki dostępnej w google na pierwszej pozycji po wpisaniu w wyszukiwarce "strony poświęcone motocyklowi honda" (niestety nie mogę podać linka bo to mój pierwszy post i do tego nie upłynęło 24 h od rejestracji) Ntv ma 2,5 litra pojemności rezerwowej i 19 literków pojemności baku.





BTW. Polecam zassanie tej serwisówki
Skuciok - Pon Cze 16, 2008 15:04
:
Pytanko o kranik.

Czy kranik w NTV zakręcamy zawsze po zgaszeniu moto czy można zostawić bez obaw otwarty za dnia, a zakręcać tylko na noc. A może zakręcać dopiero po postawieniu moto na zimowy odpoczynek? Pytam bo w poprzednim moto jak sobie nie zakręciłem to istniała możliwość zalania się gaźnika i reszty, tam wszytko było "normalnie" czyli czyste parcie cieczy ;], a tu mam pompkę paliwa...
kermadec - Pon Cze 16, 2008 15:35
:
Hmmm.... Jak miałem sprawne zaworki iglicowe to zostawiałem kranik otwarty. Zamykałem tylko wtedy, gdy wiedziałem, że nie będę jeździł dłużej niż miesiąc.

Teraz zamykam bo zaworków jeszcze nie wymieniłem i paliwo dostaje mi się do oleju :( .
Cambell77 - Pon Cze 16, 2008 22:04
:
?miało możesz przełączyć kranik na rezerwe; paliwo nie powinno uciekać. Ja jeszcze jeżdżę bez pompy paliwa i nie mam żadnych kłopotów, tylko trzeba wiedzieć kiedy zalać. Oczywiście jeśli motocykl będzie stał dłużej (zimowanie) to zakręcić.
maciekmateusz - Wto Cze 17, 2008 17:15
:
Ja na noc zawszę zakręcam kranik, nawet jak idę do roboty na 8 godzin - też zakręcam. Czasem zdarzało mi się nie pamiętać o odkręceniu kranika podczas rozkęcania maszyny :) :):)
Master1098 - Sro Cze 18, 2008 10:35
:
A jak rozpoznać to, że paliwo przedostaje się do oleju??
Skuciok - Sro Cze 18, 2008 12:52
:
Po pierwsze masz go więcej niż gdy ostatnio sprawdzałeś :wink: . Po drugie konsystencja i kolor kawy z mlekiem. Oczywiście jak już do tego dojdzie to olej kwalifikuje sie tylko do wymiany.
kermadec - Sro Cze 18, 2008 13:14
:
No i zapach.... :wink: .
Jędrek - Pon Lip 07, 2008 11:51
:
Leje zawsze do pełna a po 300 km szukam stacji benzynowej. Jeżdżę zawsze z kranem paliwa w pozycji rezerwa. nie stwarza to ryzyka, że motocykl stanie w trudnej sytuacji np w tunelu czy w szybko jadącej kolumnie, czego doswiadczyłem. Ostatnio w Danii zapomniałem,że nie nalałem do pełna i stanąłem. Zadzwoniłem ze słupka na autostradzie, przywieźli mi paliwo bez kosztów dodatkowych.

pozdrawiam

jędrek