Problemy techniczne - Niestabilność przy większych prędkościach andzik - Pon Cze 04, 2012 13:54 : Temat postu: Niestabilność przy większych prędkościach
Witajcie!
Jestem zupełnie świeżym użytkownikiem forum i zwracam się z prośbą o pomoc.
Niedawno nabyłem deauville 650 z końcówki 2002r (już po lifcie -CBS i gładka przednia lampa). Generalnie jestem z niej super zadowolony jednak niepokoi mnie jej zachowanie przy większych prędkościach.
Generalnie do 130 km/h jest wszystko ok, przy 140 robi się już niestablna a przy 160 wręcz kierownica zaczyna się "machać".
Chciałem się dowiedzieć po pierwsze jakie mogą być przyczyny takiego zachowania i czy ktoś się już z tym zmagał?
A po drugie gdzie w warszawie mógłbym przebadać czy motocykl nie jest skrzywiony bądź nie ma problemów z zawieszeniem bądź aerodynamiką?
Wszelkie uwagi będą bardzo wartościowe!
Pozdrawiam! Parabiker - Pon Cze 04, 2012 14:54 :
Jeździsz z kufrem centralnym czy bez? jeśli z kufrem to masz odpowiedź. Nawet napisane jest na instrukcji kufra, że V-max to 120 km/h. U mnie była podobna sytuacja (nadal jest) ale wiem, że to wina kufra bo bez niego wszystko jest ok. Jeśli to nie kufer to będziemy szukać dalej bo przyczyn może być dużo (choćby ciśnienie w oponach). Na razie odpuść sprawdzanie ramy itd bo to po pierwsze kosztowne a po drugie to naprawdę "twarde" motocykle są i o ile nie przejechał po nich walec nic nie powinno się stać. andzik - Pon Cze 04, 2012 15:03 :
No tak- inteligencją nie błysnąłem nie podając informacji o kufrze. Jeżdżę z centralnym. Myślicie, że to jest odpowiedź?
Pozdrawiam! Brt - Pon Cze 04, 2012 15:08 :
andzik napisał/a:
Myślicie, że to jest odpowiedź?
Pojeździj bez, to się przekonasz. Parabiker - Pon Cze 04, 2012 15:09 :
Zdejmij kufer i wtedy się przejedź równą trasą w obie strony (żeby wykluczyć wpływ kierunku wiatru) i wszystko będzie jasne. Masz idealny odcinek do testów na A2 pikonrad - Pon Cze 04, 2012 15:18 :
sprawdż też ciśnienie za wczasu bo to też może mieć wpływ. sladek - Pon Cze 04, 2012 20:49 :
Ja raczej nie obwiniał bym kufra. (ze swoimi latałem po 180-190 (DL)
Kufer jest za plecami i nie ma większego wpływu na areodynamikę.
Jeśli chcesz to wpadnij do mnie na Bemowo.
Polecimy razem na S8.
Pierwsze pytanie jaką masz szybę ? Gregory - Wto Cze 05, 2012 23:55 :
A czy masz dodatkowe osłony na ręce i nogi?
Jeżeli możesz, to sprawdź stabilność przy wersji "standard":
Devi w wersji standard z niską szybą, bez kufra centralnego i osłon dodatkowych, wraz ze standardowymi pokrywami kufrow jest najbardziej stabilna. Zauważyłem, że dołożenie osłon, centralnego, wysokiej szyby, szerszych pokryw... to wszystko w "różnych kombinacjach" dawało za każdym razem inne wrażenia przy wyższych prędkościach, jednak to dopiero w okolicach ponad 160 km/h.
Może opony też mają wpływ albo lekko krzywa felga przednia.
Piszę na bazie doświadczeń z moją Devi.
Zgodzę sie ze Sladkiem - zauważylem, że kufer centralny miał chyba najmniejszy wplyw - mimo że mój jest wyjątkowo duży.
Ku mojemu zaskoczeniu, deflektory na ręce miały większy wpływ niż centralny sladek - Sro Cze 06, 2012 00:04 :
Heh a mi kiedyś w Bieszczadach po jakimś tam postoju, zaczęło strasznie moto wozić tak od 120 km\h.
Obwiniałem już wszystko i nawet bałem się trochę jechać.
Na następnym postoju pozapinałem kurtkę i wszystko wróciło do normy
Jak widać możliwości takiego zachowania jest cała masa.
Do tego bardzo subiektywna ocena niestabilności.
Na razie czekamy na jakiś odzew autora tematu. mczmok - Sro Cze 06, 2012 10:53 :
Do tego wiatr boczny może spowodować że moto "chodzi" po całej drodze. andzik - Wto Cze 26, 2012 11:46 :
Witajcie!
Przepraszam, że dopiero teraz się odzywam. Więc tak jak już pisałem jeżdżę z kufrem, mam również osłony na ręce. Na nogi nie mam. W ten weekend jeździłem bez kufra i wydaje mi się, że faktycznie jest lepiej aczkolwiek nie rozpędzałem się bardzo (140- max 150). Prócz tego mam wysoką (ale nie bardzo wysoką) przednią szybę, która jest pęknięta.
Chętnie skorzystam z propozycji sladka, i podlecę na Bemowo jak będziesz miał chwilę
Pozdrawiam
Andzik zoon - Pon Sie 06, 2012 15:16 :
rozwiązałeś problem?
mi się tak działo jak puściłem kierownicę przy prędkości ponad 100
problem rozwiązałem dokręcając luz na łożyskowaniu przedniego zawieszenia.
Sprawdź również luzy boczne zawieszenia tylnego. delikatne luzy mogą wprawić w wibrację całe moto.