Forum Honda NTV

Ogólne - Przechylanie się (wulg. ') moto .

bart - Czw Kwi 17, 2008 14:07
: Temat postu: Przechylanie się (wulg. ') moto .
Witam

W miałem okazję ostatnio jechać na NTV, bo mam zamiar kupić to moto.

ALe mimo że silnik i jego prace ocenilem super to zaskoczyła mnie jedna rzecz mianowicie: jadę sobię np. na 2 puszczam gwałtownie gaz i kierownicę też by poprawić kurtkę a tu mi się moto wali na lewą stronę, do tej pory smigałem na wielu (łancuchowych) sprzetach i nigdy czegos takiego nie spotkalem. Przyspieszylem póxniej wyzszy bieg i puszczam gaz i spokojnie puszczam kierei znowu mi sciaga moto na lewo. Czy był to bity sprzęt czy co ? Bo słyszałem ze w niektórych kardanowcach jak BMW to normalne ze sciąga w kierunku obrotu wału. ALe czy też w NTV?

To ważne dla mnie proszę wiec jesli coś wiecie na ten temat a sądze ze tak o jakies info. Ewentualni enie będę brał tego sprzęta.

Pozdr. Bart
leslie - Czw Kwi 17, 2008 14:57
:
Moja NTVka nie wali w lewo, to z tym jest coś nie tak IMO.
ab_gutek - Czw Kwi 17, 2008 16:12
:
Kochany, BMW wali się podobine jak np. gutki z powodu wału, ale nie kardana, ale korbowego - silnik jest umieszczony wzdłuż motocykla, i przy dodaniu gazu jest to raczej lekkie bujnięcie nie walenie się. Moja po puszczeniu kiery jedzie prosto.
bart - Czw Kwi 17, 2008 19:02
:
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Rzeczywiście coś z nim musi być nie tak. choć nie wygląda jakby był powypadkowy...oglądałem ramę, wszystko oryginalne, podobnie żadnych rys na silniku, tłumiku etc chyba że został odpicowany. Hmm. zastanawiam się też czy mogą być jakieś przyczyny takiego zachowania poza krzywą ramą?
punio - Pią Kwi 18, 2008 12:43
:
Z tego co wiem to:

- letko przekrzywione lagi,

- letko zajezdzone lozysko glowki ramy,

- letko zajezdzone lozysko kola.



Tyle mi przychodzi do glowy.



A poza tym - jak dowodzi fizyka - motur nie ma prawa sie przewracac, kiedy jedzie. Podobno :)
bart - Pią Kwi 18, 2008 15:11
:
Dzięki bardzo za odpowiedź. Zerknę jak tam się trzymają te elementy kumpel jest chyba nieświadomy problemu. Bo jak sie trzyma kiere w rękach to nie ściąga, nie jest też tak że lewe zakręty bierze się łatwiej itd. Na pozór jest ok. Spotkalem sie też z tym ze jeśli siodło jest krzywo, lub niskie ciśnienie w oponach lub źle ustawione tylne koło (w ntv. chyba nie da sie tego zle zrobic bo nie ma łancucha ).

pozdr.
jawsim - Pią Kwi 18, 2008 19:30
:
moja idzie jak po sznureczku- musisz sprawdzić geometrie i czy koła nie idą w X- na zwykłej stacji gdzie w autach robią zbieżność mogą to sprawdzić wskaźnikiem laserowym i tarczami ze skalą.
akielek - Pią Kwi 18, 2008 22:49
:
Moja rada jest taka. Z NTV-ką jest jak z kobietą, nie wybacza nerwowych ruchów, i oczekuje troszeczkę wyrozumiałości. Po prosu trzeba ją pokochać taką jaka jest i trzeba się przyzwyczaić. Z czasem ją zrozumiesz i pokochasz. Pozdrawiam.
Jacek - Nie Kwi 20, 2008 19:44
:
Witaj. Moja rada jest taka, poszukaj innego żelaza. Na starych oponach moja trochę trzęsła kerownicą jak jej nie trzymałem w rękach. Na nowych idzie jak po sznurku.

Pozdrawiam

Jacek