Forum Honda NTV

Ogólne - Różnice między Revere a NTV

Alan - Nie Maj 20, 2012 13:12
: Temat postu: Różnice między Revere a NTV
Witam,
jakie są różnice między Revere a NTV? Chodzi mi o pierwszą wersję o '88 do '98r. Czy wpływają one jakoś istotnie na bezawaryjność, obsługę, komfort jazdy? Czytałem coś o kanałach olejowych w Revere, lagach mniejszej średnicy, zegarach, ale więcej nie wiem.

Szukałem takiego tematu, ale nie znalazłem. Jeśli taki istnieje to proszę o wskazówkę, gdzie go znaleźć, a ten usunąć.
Pozdrawiam
Killu - Pon Maj 21, 2012 08:38
:
Max89, to bardzo rozległy temat i można się rozpisywać nawet pomiędzy różnicami na różnych rynkach produkcji w tym samym roczniku. Skrzynie, wydechy, kanapy, oświetlenie, malowania, elementy układu paliwowego, zawieszenia, lagi, półki, klaksony, recyrkulatory, kanały olejowe, kierownice, sam nie pamiętam, co jeszcze...
Alan - Pon Maj 21, 2012 09:59
:
No coż, to będę w takim razie musiał trochę poczytać różnych tematów. To może napiszesz czy modele z pierwszych lat produkcji były w czymś gorsze od następnych, miały jakieś "choroby wieku dziecięcego"?
Borys - Pon Maj 21, 2012 10:21
:
Generalizując krąży taka opinia, że modele Revere były solidniej wykonane od nowszych NTV-ek. Jednak wydaje mi się, że jeśli będziesz porównywać zajechaną Reverkę do ładnie utrzymanej NTV-ki, to tej różnicy w jakości wykonania po prostu nie dostrzeżesz.
Killu - Pon Maj 21, 2012 12:36
:
Borys, to lepsze (solidniejsze) wykonanie widać właśnie w tych pierdołach. Ładniejsze lakiery, osłonki na wężach od chłodnicy i tego typu pierdołach... Wydaje mi się, że wcześniejsze wersje były takie bardziej miękkie. Trochę, jak deauville, natomiast późniejsze wersje były bardziej szorstkie.
Borys - Pon Maj 21, 2012 14:26
:
Masz rację, ja odniosłem podobne wrażenie. Nawet skrzynia biegów w NTV-ce chodzi jakby bardziej topornie, trudniej trafić w luz, jakoś wszystko tak bardziej szorstko pracuje.
Taka uroda. Wydaje mi się jednak, że dokonując wyboru trzeba oglądnąć dokładnie daną sztukę pod kątem zużycia i uszkodzeń a nie rozczulać się nad rocznikiem i tendencjami wykonawczymi...
Scotty_ - Wto Maj 22, 2012 00:17
:
Borys napisał/a:
Generalizując krąży taka opinia, że modele Revere były solidniej wykonane od nowszych NTV-ek.


W końcu jakoś musiała Honda zejść z ceny, aby NTVki były bardziej dostępne. IMHO zmiana półki górnej i kierownicy na rurową nie było spowodowane poprawą własności prowadzenia, a zmniejszeniem ceny o kilka $$, w końcu kawałek giętej rury stalowej jest tańszy niż odlew aluminiowy. Podejżewam, że inne elementy mogły zostać potraktowane podobnie.

Lewa w górę.
wagi - Czw Maj 24, 2012 19:56
:
Podażajac za informacjami ze strony chudzikj.republika.pl ntv zaczęto produkować w 88r a w 89 już sprzedawano wersje z poprawkami w skrzyni , sprzęgle , inna zawiecha kanapa itd .
Ale ograniczając się do zmian w silniku - są one bardzo odczuwalne ?
Borys - Czw Maj 24, 2012 20:43
:
Moim zdaniem nie są. Wydaje mi się jednak, że skrzynia biegów chodzi jakoś bardziej precyzyjnie i maślanie w starszych modelach. Generalnie cała dyskusja w tym temacie to jedno wielkie sranie po iglakach. Nowszą NTV-ką jeździ się wcale nie gorzej, byle była sprawna. Jak dla mnie rurkowa kierownica jest wygodniejsza (szersza i można ją przeregulować), a po glebie nie ma takiego zmartwienia.
wagi - Czw Maj 24, 2012 21:56
:
Kierownica czy zegary to jak najbardziej sprawa gusty i cechy II rzędowe .
Ale wydaje mnie się (na podstawie publikacji prasowych) że te zmiany które wskazałem były reakcją na nieprzychylną opinie recenzentów na temat hałasów , drgań i luzów w napędzie "Egzemplarze ktorych sprzedaż rozpoczęto w 1989 r miały już zmienione koła zębate i zamontowany tłumik drgań w skrzyni biegów . Poprawiona także sprzęgło"
sitars - Pią Maj 25, 2012 09:21
:
Killu napisał/a:
Max89, to bardzo rozległy temat i można się rozpisywać nawet pomiędzy różnicami na różnych rynkach produkcji w tym samym roczniku. Skrzynie, wydechy, kanapy, oświetlenie, malowania, elementy układu paliwowego, zawieszenia, lagi, półki, klaksony, recyrkulatory, kanały olejowe, kierownice, sam nie pamiętam, co jeszcze...


To ja dodam, mocowanie reflektora przedniego: w revelce są zwykłe śruby, w ntv imbusowe, samo mocowanie jest wykonane z solidniejszego materiału i ma trwalszą powłokę w revere.

Pozdrawiam
Killu - Sob Maj 26, 2012 11:30
:
Sitars, jest sporo takich drobnych różnic. Inne są np przełączniki (w sensie wykonania), mają nieco inne kable etc. Lusterka mają nieco inne śruby kontrujące, oraz nakładki na śruby, umiejscowienie bezpieczników i tak dalej...
sitars - Sob Maj 26, 2012 18:20
:
Fakt, w niektórych starszych reverkach przełączniki matowieją, robią się jasne, nie wiem, czy tak powinno być. Może to kwestia małej odporności na UV.
Alan - Sob Maj 26, 2012 19:00
:
Albo tego, że starsze= dłużej narażone na działanie światła słonecznego i dlatego blakną ;) Próbował może ktoś używać preparatów w sprayu właśnie do przywracania czarnego koloru wyblakłym plastikowym elementom? Widziałem zderzak, który został czymś takim potraktowany i wyglądał jak nowy :) Ja zamierzam spróbować, bo właśnie mam takie zszarzałe przełączniki.
andrut78 - Nie Maj 27, 2012 20:21
:
Max89, Z tym preparatem to uważaj na przewody elektryczne, w sensie na kostki znaczy się, co by sie potem nie okazało, że masz nie kontakt i będziesz pół motocykla rozbierać w poszukiwaniu usterki ;)
Alan - Nie Maj 27, 2012 21:38
:
Psiknę na szmatkę i będę to delikatnie wcierał, zobaczę jak będzie szło :)
Killu - Nie Maj 27, 2012 23:48
:
To nie ze starości. Taki materiał i już. Po prostu jest bardziej podatny. Przełączniki w starczych egzemplarzach mają nawet taką fajną powłokę, lekko jakby lakier w metalicu.

Takich pierdołowatych różnic jest cały ogrom.
zwierzak - Pon Maj 28, 2012 21:45
:
A ja próbowałem psiknąć takim preparatem do plastiku i efekt był zajebisty tylko że bardzo krótko. Ja jednak myślę że te odbarwienia powstają na skutek działania promieni UV. Moja REVERKA jest z 1988 roku i poza tym że przełączniki mam wyblakłe to jeszcze plastik wierzchniej pokrywy liczników i kontrolek nieco popękał w miejscu gdzie są śruby. Poza tym motocykl jest niezawodny, ale takie stwierdzenie na tym forum to tak jak powiedzenie cytowane za pewnym politykiem "że czarne jest czarne a białe jest białe" :twisted:
Alan - Pon Maj 28, 2012 23:20
:
Spróbowałem dzisiaj z pianką do opon, którą używałem do samochodu i efekt jest taki:
Przed:



Po:


Nie wiem czy taki efekt się utrzyma czy za jakiś czas znowu wyblaknie, zobaczymy, na razie jest nieźle :)
Killu - Wto Maj 29, 2012 14:07
:
Jacek, pewnie, że to od słońca. Źle napisałem. Chodzi o to, że nowsze nie są na to podatne a starsze owszem.