Forum Honda NTV
Ogólne - Gdzie zmieniać opony w Gliwicach?
mayor92 - Sob Lut 25, 2012 15:55
: Temat postu: Gdzie zmieniać opony w Gliwicach?
Witam!
Zakupiłem nowe oponki do Devi (Michel Activ) i teraz mam do Was pytanie, czy macie jakiś sprawdzony warsztat/serwis gdzie potrafią dobrze wyważyć koło? Z tego co czytałem na różnych forach, to czynność ta jest dość prosta a mimo to niektórzy mechanicy nie potrafią tego dobrze zrobić bądź im się nie chce.
Dlatego proszę o jakieś namiary.
Pozdrawiam
Ps. A tak przy okazji, przyglądałem się starej oponie, chciałem sprawdzić jaką ma date ale nie rozumiem tego oznaczenia, może ktoś pomoże: En3P Tkb 458.
Nic więcej nie było, opona to Bridgestone
Skorpionwr - Sob Lut 25, 2012 20:19
:
Kolego do wyważenia koła motocyklowego potrzebne są specjalne przystawki za które trzeba całkiem sporo zapłacić dlatego mało kto je posiada.
Killu - Sob Lut 25, 2012 21:24
:
A ja nie wiem, jak można spierdzielić wyważanie koła Nawet mnie tego nauczyli w 2 minuty na wyważarce statycznej. A na dynamicznej jest jeszcze łatwiej.
Co do DOTu, to bywa tak, że czasami producenci nie zapisuję 0 z rocznika... Więc jak jest powiedzmy 2008, to piszą po prostu tydzień i 8.
mayor92 - Sob Lut 25, 2012 21:45
:
Nie wiem, nie znam się. Mówię tylko, że tak czytałem. Pisali o tym, że jeżeli dobiorą złe ciężarki/za dużo/ w złym miejscu przykleją to będzie odczuwalne bicie na kole... Dlatego pytam.
A które wyważanie jest lepsze? Statyczne/dynamiczne?
A co do dotu, to dzięki.
Killu - Sob Lut 25, 2012 22:09
:
Pewnie, że jak ktoś naładuje za dużo ciężarków, to spieprzy robotę... Ale różnicy rzędu 2, czy nawet 5 gram zwykły śmiertelnik nie odczuje Maszyny przeważnie działają z dokładnością 0,2g. Poza tym będzie napisane, jak byk, że jest źle, jeżeli wyważenie będzie wykraczało poza tolerancję.
Co do samego wyważania, to opinie są podzielone. Jedni mówią, że dynamiczne, bo komputer jest dokładniejszy od człowieka... Inni krzyczą, że w MotoGP nie bez powodu używa się wyważarek statycznych. A ja uważam, że jeżeli ktoś ma normalne materiały i poświęcono mu 2 minuty na wytłumaczenie, co jak i dlaczego, to nie ma możliwości spieprzyć tej roboty. A już na pewno nie do tego stopnia, żeby jeździec, czy motocykl cokolwiek poczuł.
Spieprzyć można sprawę osadzając oponę na feldze. Zazwyczaj na oponach jest taki znacznik określający najcięższą pozycję. Ustawia się go przeciwlegle do wentyla zazwyczaj. Robi się tak po to, żeby do wyważania użyć jak najmniej ciężarków.
Praktyka pokazała mi także, że czując bicie należy sprawdzić, czy felga jest prosta, jak się mają łożyska w kole i w główce ramy, co słychać w układzie hamulcowym etc. Ale fakt jest taki, że wyważenie koła także warto sprawdzić, bo kosztuje to grosze a mamy spokojniejsze sumienie.
Killu - Wto Lut 28, 2012 14:56
:
Ważne!
Grzebię sobie i grzebię i wynika z tego grzebania, że znacznie się pomyliłem z tym DOTem... Trzy cyfry mogą być latami '90, co oznacza, że Twoja opona może być z 1998 roku
Trzeba pogrzebać, jak to z tym DOTem jest.
http://forum.motocyklisto...kie-oznaczenie/