Forum Honda NTV

Ogólne - Cena nowej NTV 650 REVERE

mg1989sos - Czw Lut 16, 2012 12:56
: Temat postu: Cena nowej NTV 650 REVERE
Witam.
Czy ktoś się orientuję jaka była cena nowej Hondy NTV 650 REVERE w 90 roku ?
Killu - Czw Lut 16, 2012 14:01
:
Ale w jakiej walucie?

A tak poważnie, to:
1 -> zapraszam do powitalni
2 -> Ty to pytasz na serio?
goliard - Czw Lut 16, 2012 15:40
:
9130 marek
andrut78 - Pią Lut 17, 2012 14:22
:
Ale marek z NDR'owskich czy RFN'owskich i czy może ktoś to przeliczyć na liry i pesos?

Tylko nie wiem czy na liry Włosckie czy Tureckia a pesos to czy Kolumbijskie czy jakieś tam inne, zresztą najlepiej na wszystkie waluty od razu proszę przeliczyć :twisted:

PS. Acha no i jeszcze na ruble też.
kudlaty - Pią Lut 17, 2012 15:11
:
1 marka RFN w dniu 1.01.1990 -> 5 654,76 owczesnych zlotowek, co daje -> 51 627 958,8 owczesnych zlotowek za nowke sztuke :mrgreen:

Reszte wymaganych walut znajedziesz tutaj:
http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx
Fidel - Pią Lut 17, 2012 15:27
:
Pytanie ile wtedy wynosiła średnia pensja w złotówkach?
sebatorun - Pią Lut 17, 2012 15:53
:
Średnia pensja w 1990 r wynosila 1 029 637

[ Dodano: Pią Lut 17, 2012 15:56 ]
a w kolejnych latach
1991 --1 770 000

1992--2 935 000

1993--3 995 000

1994--5 328 000
Skorpionwr - Pią Lut 17, 2012 16:09
:
Pamiętam tamte czasy dokładnie i to był kosmos. Ten średni zarobek to tak jak dzisiaj, kto albo raczej ilu z Was zarabia dobrze ponad 3000pln
andrut78 - Pią Lut 17, 2012 18:40
:
Ja pamiętam, że za nowego Poloneza Caro 1.6 w 1993 w Polmozbycie rodzice zapłacili 60 000 000,- zł (ówczesnych) czyli nowa NTV'ka była porównywalna cenowo z nowym Polonezem Caro (najnowszym i ostatnim dzieckiem polskiej motoryzacji). Masakra :)
BartekOpole - Pią Lut 17, 2012 19:50
:
andrut78 napisał/a:
Ja pamiętam, że za nowego Poloneza Caro 1.6 w 1993 w Polmozbycie rodzice zapłacili 60 000 000,- zł (ówczesnych) czyli nowa NTV'ka była porównywalna cenowo z nowym Polonezem Caro (najnowszym i ostatnim dzieckiem polskiej motoryzacji). Masakra :)


No to tak jak dziś. Auto średniej klasy jest chyba porównywalne cenowo z np. Pan Europa. Polonez wtedy to był wypas przecież. Nic sie nie zmieniło.
Slawo - Pią Lut 17, 2012 21:50
:
Tak, tylko wtedy, takich cacek nie kupiłeś oficjalnie w "Polmozbycie". PEWEX chyba też nie handlował motocyklami, a na giełdzie obracało się głównie maszynami z "demoludów"
Killu - Sob Lut 18, 2012 08:06
:
Goliard, a skąd masz te dane? Szczerze mówiąc nie wierzyłem, że ktokolwiek będzie jeszcze tym dysponował, czy pamiętał takie rzeczy.
goliard - Sob Lut 18, 2012 11:43
:
Mam w zakładkach taką stronkę, czasem do niej sięgam i teraz się przydało.
http://www.motorcyclespec..._rever%2088.htm
Killu - Sob Lut 18, 2012 14:17
:
Trochę brał bym poprawkę na dokładność tych danych, ale ogólny pogląd jest :) Ciekawe dane tam podają, których nigdzie indziej nie znalazłem, jak na przykład skuteczność hamowania, czas i prędkość przy wycieczce na 1/4 mili :P

Tabela dotyczy jednak Hondy NTV 600 z 1988r ;) Nie wiedziałem o istnieniu tej stronki i podejrzewam, że u mnie w robocie także znajdzie się w zakładkach :P Dzięki ;)

EDIT

Tak sobie analizuje 919 i NTV. Wychodzi, że żadna różnica :P


NTV CBR

647ccm................919ccm
56hp/7900rmp......130hp/10500rmp
57Nm/6050rmp.....92Nm/8500rmp
1 tarcza 316mm....2 tarcze 310mm
188kg na pusto.....180kg na pusto
19,5l zbiornik.......18l zbiornik


Teraz kwiatki:
Spalanie:
17,6km/1l...........17km/1l ??? ABSTRAKCJA JAKAŚ

Skuteczność hamowania ze 100km/h:
13,6m................13m ???

Skuteczność hamowania z 160km/h:
36,9m................37m ???

Czas na 1/4 mili:
14,4s.................10,6s

Prędkość na 1/4 mili:
143km/h...........212km/h

Wniosek nasuwa mi się jeden - różnice są niewielkie, więc jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać!?
Prośba do kolegów: Możemy kiedyś zweryfikować takie dane na partyzanckiej? A może resztę jakoś sprawdzimy we własnym zakresie? Będzie fajne uzupełnienie na stronę, którą być może za X miesięcy wreszcie zrobimy :P
goliard - Sob Lut 18, 2012 17:04
:
Killu, jeżeli lubisz cyferki, a nie masz, to proszę bardzo esencja:
http://www.lubimaer.com/old_moto_website/
Fidel - Sob Lut 18, 2012 19:17
:
Killu, ale jaka abstrakcja ze spalaniem w NTV? 17,6km / 1l to wychodzi 5,68 l /100 km a to przeca zwykły wynik.
Ente - Sob Lut 18, 2012 19:57
:
Wracajac do ceny NTV 650 jak juz Killu zauwazyl 9130 dmark byla cena modelu 1988
ktorym Honda weszla na rynek.Po tym jak po serii jazd testowych wiele czasopism motocyklowych skrytykowalo nie do konca technicznie optymalnie dopasowane rozne podzespoly nowego modelu,Honda szybko w nastepnych rocznikach 89-90 zmienila
miedzy innymi :Kola zebate w skrzyni biegow,dopieszczono koncowke kardana,zmieniono
tarcze sprzegla(stare sklejalo sie ),inne parametry gaznikow,amortyzatory z przodu
przedluzono o 10mm i dodano inne sprezyny,amortyzator z tylu wzbogacono mozliwoscia wiekszej regulacji,kanape podniesiono o 30mm --- ale i cena modelu 1990 podskoczyla do 9800 dmark.
Holendrzy mieli duzo taniej ,u nich NTV 650 kosztowala "tylko"7000 dmark .

w lutym 1990 roku zarobilem 4.149,60 brutto po potraceniach do wyplaty zostalo
3.194,31 czyli teoretycznie moglem kupic sobie prawie polowe moto.
dzisiaj jest to niemozliwe.
Jako ciekawostka :w tym czasie za cene 7800 dmark mozna bylo u wolnych importerow
kupic NT 650 Hawk GT "Lancuchowa i z aluminiowa rama" sportowa siostre naszej NTV-ki
Killu - Sob Lut 18, 2012 23:51
:
Tak, 5,7l przy NTV spokojnie można przyjąć za normę Fidel... Ale jeżdżąc mniej więcej tak samo na 919 niestety spalanie będzie oscylowało raczej w okolicy 7,5/100. CBR może palić mało, ale trzeba się z nią obchodzić bardzo, bardzo delikatnie. Natomiast spalanie rzędu 5,7 na NTV, to już jazda średnio/umiarkowanie agresywna. Żeby wykręcić wynik zbliżony nieco do 6l naprawdę trzeba było się tym rollgazem nakręcić. Dla CBR to pestka, więc dziwi mnie takie zestawienie jako średnia.

Dodatkowo skuteczność hamowania motocykla z dwoma tarczami taka sama, jak motocykla z jedną tarczą. Bez sensu zatem pakować dwie tarcze, bo nic to nie daje. Teoretycznie rzecz jasna.

Jest jeszcze kwestia masy na pusto i masy z płynami... Wynika z tego, że w NTV akumulator + olej + płyn chłodzący + paliwo zalane do pełna ważą około 14kg :P

Ale to tylko cyferki :)

Ente, właśnie nie to, że lubię cyferki :P Raczej to, że po raz kolejny wydają mi się one abstrakcyjne. Zwłaszcza, że odczucia przy heblowaniu i na stacji miałem na CBR nieco inne, niż mi tu serwują :P Ale przyznam, że chętnie zweryfikuję je sam.
andrut78 - Nie Lut 19, 2012 10:15
:
Nie zachowujmy się jak dzieci neostrady, jak coś jest w internecie to wcale nie znaczy, że jest to prawda objawiona ;) Bywa, że rzeczywistość różni się od świata wirtualnego.
Killu - Nie Lut 19, 2012 20:02
:
Do tego właśnie dążę :) A chodzi mi o zbudowanie takiej relatywnie rzetelnej bazy danych. W tym i cyferek :P
Borys - Nie Lut 19, 2012 22:13
:
Wg tych tabelek mój GS hamuje gorzej niż NTV-ka.. Dziwne to.. Mało beemką jeździłem jeszcze, ale odniosłem wrażenie, że staje jak wryta w miejscu i to bez większego wysiłku, podczas gdy na NTV-ce musiałem się nieźle napocić a i tak nieraz przestrzeliłem...
andrut78 - Pon Lut 20, 2012 17:40
:
Borys napisał/a:
odniosłem wrażenie, że staje jak wryta w miejscu i to bez większego wysiłku, podczas gdy na NTV-ce musiałem się nieźle napocić a i tak nieraz przestrzeliłem..


Subiektywne odczucia BMW'iarza ;) a przecież wiadomo, że liczby nie kłamią ;)
cinek - Pon Lut 20, 2012 19:20
:
Proponuję sprawdzić który sprzęt lepiej hamuje. Własny test będzie najbardziej obiektywny.
andrut78 - Pon Lut 20, 2012 19:49
:
cinek napisał/a:
Proponuję sprawdzić który sprzęt lepiej hamuje. Własny test będzie najbardziej obiektywny.


eeeetam, po co sprawdzać, przecież z tabelki jasno wynika, że GS hamuje gorzej niż NTV'ka ;)
radzieckii - Czw Mar 01, 2012 09:17
:
Buhahaha! andrut78, miszczoskie :mrgreen:
ogniki - Wto Kwi 10, 2012 08:55
:
pojechaliście po koledze.