Forum Honda NTV

Ogólne - Mocy przybywaj

brachu - Pon Lis 21, 2011 08:20
: Temat postu: Mocy przybywaj
Z okazji wysokiej temperatury jak na środek listopada (9*C) z przyjemnością przegoniłem wczoraj Niunię. Tak jak moc mi wystarczała przy pierwszych przejażdżkach, tak teraz mi jej brakuje! Na wszelki wypadek przejadę się na hamownie - sprawdzimy czy poprzedni właściciel rzeczywiście zlecił wykonanie regulacji gaźników i luzu zaworowego jak twierdził...

Jeszcze przeszukam forum - mam nadzieję znajdę jakieś proste i tanie sposoby na zwiększenie mocy :twisted:
Killu - Pon Lis 21, 2011 11:03
:
Może po prostu się przyzwyczaiłeś. Ja w środku sezonu, jak się najeżdżę potworami, to moja NTV zawsze wydaje mi się zepsuta :P
radzieckii - Pon Lis 21, 2011 22:28
:
Znajomy opowiadał mi o ok. 80 konnym transalpie. Ponoć nie były to jakieś drastyczne zabiegi. Tylko cholera nie pamiętał kto i jak tego dokonał. Fajnie by było, jakby sobie przypomniał.
Killu - Pon Lis 21, 2011 23:07
:
Byle tylko moc nie była okupiona momentem obrotowym :P

Zębatki, to najprostsza droga, ale nie w naszych moto :P U nas dysze, filtr i wydech.. Na czym możemy zyskać pewnie z 5 koni przy pomyślnych wiatrach :P Zębatki na wałkach mogą dużo zrobić, ale pewnie tylko na wysokich lub tylko na niskich obrotach.. No i wyregulowanie tego, to masakra jakaś...

Zawsze można trochę alkoholu do airboxu pryskać :P
pikonrad - Wto Lis 22, 2011 21:15
:
Kumpel coś wspominal o polerowaniu dysz i jeszcze czymś na d do gaźników, ale nie pamiętam czym. Odradzał natomiast tłumik przelotowy argumentując, że stracę trochę ciąg na dole. Nie da się ukryć, że charakterystyka na niskich obrotach w NTV jest dla mnie istotniejsza niż to co się dzieje na wysokich.
Co do straty mocy, to kiedy przesiadam się z moto do puszki, to mam wrażenie, że ktoś mi wody do baku nalał.
grzybol - Wto Lis 22, 2011 22:41
:
Cytat:
Zawsze można trochę alkoholu do airboxu pryskać :P

Wysoka liczba opalowa a niska cetanowa. Mozna rownie dobrze dolac alkoholu etylowego do baku, co zwiekszy kapke mocy. Ale nie wiem, jakie sa tego proporcje. Stosunek- ile alkoholu- jaka maksymalna moc uzyteczna.
Trzeba by tez uwazac, zeby nam za bardzo temp. silnika nie skoczyla, bo alko wydziela sporo ciepla :mrgreen: Podczas procesu spalania rowniez :p
Killu - Sro Lis 23, 2011 01:28
:
Nie ma co brać takich rzeczy na poważnie :P

Co byśmy nie naćwiczyli - koszt i tak będzie nieproporcjonalny do efektu :P Prawda jest taka, że te nasze 50 koników i tak może bardzo, bardzo wiele, jeżeli za sterami nie siedzi osiołek :P Ja niestety jestem osiołek i nadal staram się wykorzystać, to co daje mi motocykl... I jeszcze długa droga, żeby potrafić brać z niego 100%.
pikonrad - Sro Lis 23, 2011 20:30
:
Wielokrotnie przychodzą myśli, na co by tu zmienić mocniejszego. Różne fazy przechodzę, a to pogadam z kumplem co jeździ na VTX i myślę może jakiś cruser, albo pooglądam turystyki w necie i ST się marzy, czasem klasyka przyjdzie do głowy, wtedy XJR1300 albo chociaż CB750. Potem idę go garażu, patrzę na moją NTV i wiem, nie ma dla mnie lepszego modelu. Przyspieszenie takie, że wszystkie puszki z tyłu zostają, prędkość taka, że przy większej nie utrzymam się kierownicy, spalanie takie, że w domu mogę się ekonomią zasłaniać. Napęd kardanem więc tylko doroczny przegląd i wio.
Na wartości nie traci bo nie ma już co. A jak już naprawdę będzie brakować mocy, kumple zrobią mitę polerkę dysz i pogrzebią w gaźnikach.
andrut78 - Czw Lis 24, 2011 21:38
:
Jeżeli chodzi o brak mocy, to mam prośbę do Killa aby opisał swoje subiektywne odczucia z jazdy z pompą paliwa jak i bez pompy.

Myślę, że ponieważ oryginalna pompa pompuje paliwo do określonego ciśnienia to załącza się również kiedy to ciśnienie spadnie poniżej określonego poziomu (nawet logiczne - inaczej być nie może). I tu sobie tak myślę, żeby ją wymienić na pompę samochodową (plus oczywiście powrót zorganizować) pracującą w sposób ciągły, tzn. tak żeby ciśnienie paliwa było cały czas na tym samym poziomie. W efekcie czego reakcja na dodanie gazu powinna być bardziej dynamiczna :twisted:

PS. Mam u siebie przelotowy tłumik i nie zauważyłem jakiegoś drastycznego spadku mocy w dolnych obrotach, Tomeczek151 może się wypowiedzieć na ten temat jako osoba postronna. Jak ktoś chce jeździć z prędkością obrotową 1,5 trpm to niech sobie lepiej diesla kupi a nie o2o. Wolne obroty są dobre dla chopperów, NTV'ka ma normalny silnik, który lubi być kręcony w okolicach 4-5 trpm (albo i więcej) :twisted:
Wywi - Czw Lis 24, 2011 22:06
:
pikonrad napisał/a:
Wielokrotnie przychodzą myśli, na co by tu zmienić mocniejszego. Różne fazy przechodzę, a to pogadam z kumplem co jeździ na VTX i myślę może jakiś cruser, albo pooglądam turystyki w necie i ST się marzy,

Jako, że zdarza się, że jeżdżę też czasem ST 1100, to to jest kolosalna przepaść między Deauville a ST. ST to rakieta, a Devi to proca :) Czuć po prostu, że to praktycznie silnik samochodowy.
A co do braku mocy, po sezonie z Deauville, zaczyna mi jej brakować :neutral:
Killu - Pią Lis 25, 2011 01:38
:
Ja u siebie mam otwarty wydech i wydaje mi się, że jeżeli zaszły jakiekolwiek zmiany w sposobie oddawania mocy i momentu obrotowego w stosunku do innych NTV, którymi jeździłem.. To dołu jest raczej więcej, niż mniej... Tyle, że sąsiedzi się wściekają, jak mam gdzieś startować o 3 w nocy, bo zawsze grzeję motocykl. Nigdy nie startuję 15s po odpaleniu.

Co do pompy, to nie tylko moje spostrzeżenia, że spalanie zostaje bez zmian a motocykl jest weselszy :)
brachu - Czw Gru 15, 2011 09:40
:
Oj, kata się nie pozbędę - dla środowiska! Z tego co widać wszelkie modyfikacje nie warte są przybytku mocy w efekcie końcowym. Odpuszczam w takim razie. Wiele od maszyny nie oczekuje jeśli pali średnio 5l, wozi mnie w pełnym luksusie, brzmi naprawdę szlachetnie, a do tego jest bezawaryjne. Wielka moja radość z Niuni posiadania.