Forum Honda NTV

Ogólne - Spalanie i plecak:)

beny - Sob Wrz 17, 2011 16:14
: Temat postu: Spalanie i plecak:)
Hej!

Mam hipotetyczne pytanie :-) :

Czy jak praktycznie cały bak przejeżdżam z plecakiem to motor będzie więcej palić? No bo po mieście z plecakiem mam zużycie na poziomie 6,4L. I nie wiem czy mam sie martwić czy nie...

Pozd
leslie - Sob Wrz 17, 2011 17:49
:
Tak, ja z pasażerem mam spalanie zauważalnie większe :-) No ale nic dziwnego, to jednak wymaga więcej od motocykla.
andrut78 - Sob Wrz 17, 2011 19:56
:
No pewnie, że z pasażerem mot łyknie więcej.
tomeczek151 - Sob Wrz 17, 2011 20:02
:
6,4? jaki masz styl jazdy? trochę dużo:) Andrzej ostatnio dużo jeździ z żoną i kuframi a spalanie ma sporo mniejsze, ale to już niech on się wypowie :)
DorDaw - Sob Wrz 17, 2011 20:35
:
Trochę duże te spalanie , nigdy devi mi tyle nie spaliła :mrgreen:

Pochwalę się więcej obecnie Goldas spalił mi z plecakiem trasa/miasto 50/50 przy mojej pojemności spalił 6,3 L/100 km , w mieście już mieszczę się w 7 litrach !

Jak wypadłem :mrgreen: :?:
radzieckii - Sob Wrz 17, 2011 20:42
:
Ładny wynik :smile: . Mi tylko raz udało się NTVką zejść w trasie poniżej 4 litrów. Było tez i 6 jak praktycznie nie schodziliśmy poniżej 150 i to zawsze solo. Strach pomyśleć ile byłoby z pasażerem
Skorpionwr - Sob Wrz 17, 2011 20:43
:
DorDraw to Musisz zrobić szkolenie właścicielom goladsów jak jeździć. Tych co ja znam to mówią, że 8l to norma a jak pomykają ok 1,5 -1,7 to i 9 łyknie
beny - Sob Wrz 17, 2011 22:58
:
@tomeczek151 mało agresywny bo jestem świeżak, ale może przez świeżakowatość mało ekonimicznie jeżdze...
@DorDraw wypas

@reszta no to się przejmuje :-(
DorDaw - Nie Wrz 18, 2011 19:25
:
Skorpionwr, ja więcej z plecakiem nie mogę jak 1,40 potem czuję takie pukanie w plecy i wcale to nie jest " mój anioł stróż " . Generalnie nie pobijam rekordów prędkości, na devi leciałem solo 1,70 a "goldasem" z plecakiem raz poleciałem 1,70 i czułem zapas mocy . Ale jak w sentencji , nie kupiłem moto by się ścigać z aniołami !!!
pegazik1 - Nie Wrz 18, 2011 19:47
:
Ciężko jest porównać splanie w motocyklach gdy tak wiele czynników ma na to wpływ.
Wystaczy np. wzrost (opór powietrza) i waga kierowcy (jeden waży 70 kg drugi 110 kg). Dodatkowo rzeżba terenu, waunki pogodwe (wiatr).
Na początku w devilce mierzyłem i wychodziło mi około 5 literków przy spokojnej jeździe.
DorDaw - Nie Wrz 18, 2011 21:15
:
Dobrze mówisz pegazik1, kto mnie zna osobiście wie o czym pisałem wcześniej , spalanie devi miałem na przełomie 5 litrów a np kudłaty wie że, przy jego gabarytach schodził poniżej piątki - gabaryty mają znaczenie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Killu - Nie Wrz 18, 2011 21:23
:
Ja od siebie dodam, że jeszcze w zeszłym sezonie przy dynamicznej jeździe nie mogłem osiągnąć 6/100... Teraz mam tyle przy spokojnej jeździe... Co prawda warto już zajrzeć do zaworów i gaźników... Ale agresywny styl jazdy, to także bardzo relatywna sprawa ;)
kresek - Nie Wrz 18, 2011 22:26
:
Coś w tym jest Killu bo jak sam jeżdżę to od 6 dochodzi a jak z plecakiem (córka) to oscyluje w granicach 4 z groszami :)
andrut78 - Sro Wrz 21, 2011 19:27
:
beny, A jak tam zawory, gaźniki, filtry, oleje płyny ...?
Piotr sq2frv - Czw Wrz 22, 2011 14:37
:
kresek napisał/a:
Coś w tym jest Killu bo jak sam jeżdżę to od 6 dochodzi a jak z plecakiem (córka) to oscyluje w granicach 4 z groszami :)

Potwierdzam, solo jeżdżę znacznie agresywniej i rzadko w długie trasy, średnie spalanie ok 5,8-6,2. Za to podczas wakacyjnej wyprawy Devi, mimo że obciążona 2 osobami i bagażem, na trasie 3,5kkm spalała średnio 4,9-5,2 - ten niższy wynik to na goszych drogach lub w deszczu, przy prędkościach 90-110. Stąd mój (podkreślam mój) wniosek: nie tyle obciążenie, co styl jazdy i długość przelotów decyduje o spalaniu.
Pozdrawiam
grzybol - Czw Wrz 22, 2011 21:07
:
Piotr sq2frv napisał/a:
nie tyle obciążenie, co styl jazdy i długość przelotów decyduje o spalaniu.

dokladnie ! Podpisuje sie pod tym. Jak smigam do lodzi i spowrotem, to mi wychodzi zuzycie paliwka 5,8-6 litrow na 100km. Jak lece w traske z innym moto to 5,5-5,8. Ale ja to jak w JOBie, po prostu lubie ZAPIER&^%ać :mrgreen:
Duzo zalezy od obrotow, przy ktorych zmieniamy biegi.. Dobrze jest przy 5 tysiacach. Jezeli robimy to nizej tym mniejsze zuzycie, jezeli wyzej, tym wieksze. Proste.

I uczulam, ze spalanie, to proces, a rozmawiamy o zuzyciu paliwa :) Juz to chyba kiedys pisalem na forum :P
Wiem, czepliwy jestem :P :mrgreen:
beny - Czw Wrz 22, 2011 21:53
:
Spoko loko, bede się martic od nowego sezonu :)