Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Odblokowanie a Spalanie

uzyt - Wto Maj 31, 2011 21:37
: Temat postu: Odblokowanie a Spalanie
W związku iż jestem na etapie odblokowania mojej reverki zastanawiams ie nad jedna kluczowa sprawa.
(wyczytalem jeden post ze nie zwiekszylo sie spalanie)

Lecz chce was zapytać jak to jest u was
Czy po odlokowaniu (z 50KM na 60KM) zwiekszylo sie wam spalanie? i o ile?

Ja mam spalanie przy spokojniej jezdzie 80-110km/h czasem sobie depne wiecej:)
Spalanie mam w granicy 4.40l/100km a 4.60l/100km (zalezy ile gorek i jakich:)

Za to gdy jezdze ostrzej najwiecej co mi wziela to 5.10l/100km
jurbassteck - Wto Maj 31, 2011 21:46
:
Odblokowanie silnika łączy się ze zwiększeniem poboru paliwa, więc i zwiększonym spalaniem.
pikonrad - Wto Maj 31, 2011 22:11
:
Dla mnie to nie jest takie oczywiste :) Pytanie też :) Bo czy pytanie jest o to, czy przy tym samym stylu jazdy będzie więcej palił to ja nie wiem, ale wydaje mi się, że nie, bo niby dlaczego? Garnki te same prędkości te same, zapłon tak samo ustawiony, a opór na zasysaniu mniejszy. To może powinno nawet mniej palić ? Niestety poza eksperymentem nie widzę sposobu na sprawdzenie, niech więc wypowiedzą się ci, którzy odblokowali.
Natomiast jak będziesz katował maszynę radując się dodatkowym stadem kucy no to sprawa jasna.
Killu - Wto Maj 31, 2011 22:12
:
Tutaj moje wyniki

http://www.motostat.pl/me.../stats/id/24292

Warto porównać z innymi wynikami, bo moje chyba największe. Pewnie już kwestia przebiegu.

Co do konkretnego egzemplarza... Nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być rzetelnie oceniona.. W którąkolwiek stronę by nie była. Trzeba bvy pokonywać tę samą trasę w identycznych warunkach, przy takim samym obciążeniu silnika i motocykla... I tak dalej i tak dalej... A różnica pewnie poniżej 0,5 w którąkolwiek stronę.
ARTURO - Sro Cze 01, 2011 07:14
:
Odblokowanie z 50 na 60 KM będzie chyba mało odczuwalne (jedynie w psychice :wink: )
Ja ściągałem blokadę z 25KW to do 4000 obr. nie widzę różnicy . Jest lepiej powyżej 4000 obr. :twisted: Przy jeździe umiarkowane nie odczułem większego spalania . Gdybym może cisnął jaj na maxa to pewnie tak , wiadomo więcej mocy - więcej powietrza- więcej paliwa
Ja sobie chwale odblokowanie jest przydatne podczas wyprzedzania .
U mnie było znaczne zwiększenie mocy :twisted: ale spalania naprawdę większego nie odczułem
suriel - Sro Cze 01, 2011 07:38
:
Jak ostatnio ściągałem airbox to zauważyłem że już tam ktoś wcześniej kryzy wycinał czyli była kiedyś zblokowana a teraz jest odblokowana (idzie 180 km/h wg licznika). Krótko, spalanie mam 4,5 jazda powiedzmy średnio do 100 km/h ( sam jestem mile zaskoczony ) no chyba że na każdym zakręcie daje pełną kite to wychodzi 5-5,5.
Killu - Sro Cze 01, 2011 10:16
:
Moim zdaniem przyrost mocy rzędu 20% powinien być odczuwalny. Podejrzewam, że przekładać będzie się to bardziej na zwiększenie elastyczności silnika i prędkości przy skrajnie wysokich obrotach. A jak znam życie, to będzie tak, jak jazda z tą małą szybą na lampę. Założysz i okaże się, że żadna rewelacja... Zdejmiesz i zobaczysz, jak wielką robi różnicę.

PozdRR
uzyt - Sro Cze 01, 2011 16:44
:
;)
to fajnie :)
Mam nadizeje ze nie wiele wzrosnie lub w ogole:)

A tak mnie zastanaowiło, ktos pisał na jednym z postów o "blokowaniu" ze NTV przy 4tys jedzie 100km/h
A ostatnio zwrucilem na to uwage własnie i u mnie na 4biegu przy 3tys jade 60
Za to na 5biegu 3tys=70 3.5tys=80 4tys=90 4.5tys=100

Wiadomo ze im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie i nie wiem czy to zalezy od modelu czy własnie te 500obrotow to te 10KM robi:)
haidi - Sro Cze 01, 2011 18:46
:
uzyt napisał/a:
Za to na 5biegu 3tys=70 3.5tys=80 4tys=90 4.5tys=100

U mnie w Revere '89 jest dokładnie tak samo. Ale czy te kroćce są węższe, nie sprawdzałem. Motocykle z Włoch też były w ten sposób "dławione"?
Bob - Sro Cze 01, 2011 21:43
:
Przecież moc silnika nie ma nic do tego jakie są obroty przy danej prędkości. To tylko sprawa przełożenia, a wszystkie mają takie same, pomijając dłuższą jedynkę w revere, porównując do późniejszych NTV.
uzyt - Sro Cze 01, 2011 22:08
:
Cytat:
a wszystkie mają takie same, pomijając dłuższą jedynkę w revere, porównując do późniejszych NTV.


W takim razie to moze byc przyczyna dlaczego w jednych przy 4tys mamy 90km/h a w innych mamy 100km/h przy tych samych obrotach
ARTURO - Czw Cze 02, 2011 06:45
:
Uzyt takie różnice jakie ty zauważasz to mogą być nawet przyczyną opony tylnej czy błędu prędkościomierza , po prosto nie przejmuj się tym :wink: Gorzej jak by ci wzrosły przy 100km/h na 5biegu na 7tyś bo wtedy sprzęgło :???:
A co do zmian to różnice w modelach dotyczyły tylko pierwszego biegu (jak wyżej napisano)
MZiobro - Czw Cze 02, 2011 11:27
:
a ja mam inne pytanie a nigdzie nie mogłem znaleść odpowiedzi - mam NTV z 95r z tego co już wiem jest odblokowana z 34ps na 50ps, są normalne kryzy, krótki tłumik...ale jak ją odblokować do 60ps ( odblokowana została jeszcze za właściciela w DE w serwisie Hondy - zmienili kryzy na te z wersji otwartej,tłumik, i coś tam w gaźniku - dokładnie nie wiem co bo jest opis jako - przebudowa i regulacja gażników )
Johny - Czw Cze 02, 2011 14:24
:
a ja zapraszam MZiobro do przywitalni...
uzyt - Czw Cze 02, 2011 19:34
:
Podejzewam ze moja Hondzia nie bedzie miec pelnych 60KM bo mam inny tlumik (chyba akcesoryjny nie wiem) dlugi ale nie od mlodszego modelu
stary wymienil poprzedni wlasciciel bo byl juz tamten zardzewialy caly i spekany w srodku czy jakos tak;p poprostu stracil wlasciwosci:)

[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 20:39 ]
MZiobro jestes pewien ze kryzy sa najwieksze a nie takie jak ja mam
czyt tu http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=156
sa 4 kryzy 27KM, 34KM, 50KM oraz wersja otwarta.
mogli z 34 na 50 zmienic a mozna jeszcze calkiem otworzyc.

ale jezeli masz wszystko jak mowisz najwieksze kryzy i tlumik musisz miec juz 60
MZiobro - Czw Cze 02, 2011 21:11
:
Johny wydaje mi się że już byłem w przywitalni jakiś czas temu ale 100% pewności nie mam :oops:

Tak sprawdzałem i mam kryzy z wersji otwartej a w briefie i papierach z serwisu Hondy moc jest podana 37kW....
ARTURO - Pią Cze 03, 2011 07:01
:
Papiery a rzeczywistość to dwie różne sprawy ja ma 25KW a w rzeczywistości max , którego dokładnie nie znam :mrgreen: Nawet muszę się wam przyznać , że po odblokowaniu jeszcze nie jechałem do końca , nie miałem potrzeby jechać powyżej 160 :wink: Ale wiem , że poszła by więcej , szkoda mi jej ma 22lata i nie wiadomo co w kołach czy łożyskach siedzi .
uzyt - Sob Cze 04, 2011 20:28
:
Wiec tak co do odblokowania mojej.
Okazało sie ze krocce sa juz wyciete.
czyli niby 60KM a spalanko jak pisalem 4.4-4.6 przy turystyczniej spokojnej jezdzie


(co do mocy zastanawiam sie dlaczego na hamowni wyszlo 52;/
chyba ze co mi sie jeszcze nasowa w koncu to jest kardan, wiec moze byc taka roznica miedzy moca silnikowa a moca na kole

i jeszcze akcesowyjny tlumik oryginalny byl zgnity
a ten jest dluzszy i moze byc to dedykowane juz pod nowsze modele
co sadzicie??
Killu - Nie Cze 05, 2011 09:15
:
Ech, maniacy cyferek. Z tą hamownią:
- Moc podawana przez producenta dotyczy mocy silnika... Moc na kole zawsze jest mniejsza.
- Hamownie nie mierzą mocy na silniku, a jedynie moc na kole.
- Motocykl z wiekiem traci na mocy a nie zyskuje.
- Wydaje mi się, że 52 na kole to i tak zawyżony wynik.
- Jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a nie mocą.

Jest takie powiedzenie: "Moc maksymalna sprzedaje samochody, a moment obrotowy wygrywa wyścigi".
jurbassteck - Nie Cze 05, 2011 10:22
:
Killu napisał/a:
- Jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a nie mocą.

Do tego dochodzi jeszcze rodzaj przełożeń - długie, czy krótkie.
Inaczej się będzie jeździło NT650V, a inaczej Dominatorem :)
cinek - Czw Cze 09, 2011 22:11
:
A ja mam pytanie dotyczące regulacji po wycięciu kryz. Co zmienialiście w ustawieniach gaźnika?
ARTURO - Pią Cze 10, 2011 13:47
:
Cześć Ziomal :grin:
Ja wykonałem tylko regulacje typu wakumetry i dysza biegu jałowego ( akurat u mnie nie książkowo )
cinek - Sob Cze 11, 2011 21:53
:
Dzięki
Przy odblokowaniu z 50KM zmiana dyszy będzie konieczna?
ARTURO - Nie Cze 12, 2011 07:24
:
Ja nie zmieniałem , nawet nie wiem na jakie :roll:
Te co mam to mają symbole : jedna 140 i druga 42 , oczywiście mowa o jednym gaźniku . Może Killu by wiedział temat o dyszach ?
Killu - Nie Cze 12, 2011 09:00
:
Z tymi dyszami, to trzeba będzie rozpatrywać konkretne motocykle, tj. jaki to rocznik i na jaki rynek były produkowane. Następnie trzeba by porównać numery dysz w tych samych rocznikach, na te same rynki dla różnych mocy i tak się bawić. Wiem, że wersje szwajcarskie, i kalifornijskie (mówię ogólnie a nie tylko o NTV) mają często tego typu odbiegnięcia od normy. Reszta powinna być bez zmian... Ale to jedynie opinia a nie fakt, bo nigdy tego nie sprawdzałem.
arthec - Sro Paź 16, 2013 14:36
:
Podepne się tutaj, aby nie tworzyć nowego watku.

Mam reverke z 1992 roku sprowadzona ze szwajcarii. Według dowodu ma 23kw.

1. I teraz moje pytanie: pamiętacie gdzie jest stronka, która pozwala sprawdzić wersję silnika po numerze VIN? Wiem, ze gdzies sie tutaj przewijała kiedyś...

2. W tym tygodniu przymierzam, się do przeglądu przed rejestracją. Diagnosta już się na mnie "jeży", że on tego nie ogarnie, bo skąd on ma wiedzieć przy jakich obrotach taka zdławiona reverka osiąga moc maksymalną. Moim zdaniem chlop cos nadmiernie kombinuje, ale co poradze... Doszukałem się, że te wersje najmocniej zdławione osiagaja moc maks przy 6500obr/m (20kw) i 7000obr/m(25kw). Dane za: http://www.bp77.de/ntv/
No ale moj dowód wskazue na 23kw...

Macie linka do danych, które mogłbym podrzucić diagnoście?

dzięki za pomoc.
Alan - Sro Paź 16, 2013 15:40
:
A jakie to ma znaczenie przy jakich obrotach osiąga moc? Ja bym zmienił diagnostę.
izywec - Czw Paź 31, 2013 19:52
:
jurbassteck napisał/a:
Odblokowanie silnika łączy się ze zwiększeniem poboru paliwa, więc i zwiększonym spalaniem.


To nie jest prawda!

Ilość energii zużywanej przez /pojazd/ motocykl zależy od wielu czynników a główne to:
1. Oporów powietrza pojazdu i kierowcy a więc prędkości.
2. Oporów toczenia opon /ciśnienie, twardość gumy i rodzaj nawierzchni/.
3. Oporów łożysk w kołach i "linii napędowej".
4. Mocy produkowanej przez alternator.

Zatem przy takich samych warunkach jazdy praktycznie nie będzie zauważalnych zmian w zużyciu paliwa przez silnik.
Odblokowanie wpływa jedynie na "dyspozycyjność" mocy maksymalnej silnika i osiąganie prędkości maksymalnych oraz przyśpieszeń.
NTV-ka przy maksymalnym zdławieniu /chyba 27 KM/ nie osiągnie ani 180 km/h ani przyśpieszenia osiąganego przez posiadającą pełną moc co pozwala na jazdę posiadaczom mniejszej kategorii Prawa Jazdy.
Alan - Sob Lis 02, 2013 19:45
:
Bywa, że słaby silnik trzeba mocno cisnąć żeby jechał w wyniku czego pali więcej niż silnik o większej mocy.
izywec - Sob Lis 02, 2013 20:53
:
Alan napisał/a:
Bywa, że słaby silnik trzeba mocno cisnąć żeby jechał w wyniku czego pali więcej niż silnik o większej mocy.


Jeśli jedziesz np. 100km/h to nie ma znaczenia czy silnikiem zdławionym czy nie na zużycie paliwa /oczywiście to dotyczy jazdy stałej a nie z używaniem maksymalnych przyśpieszeń w trakcie jazdy/. Silnik zdławiony do 27 kW choćbyś cisnął nie wiem jak to nie osiągnie szybkości 160 km/h bo dla nowego producent określa chyba 145 km/h jako maksimum.
Alan - Nie Lis 03, 2013 10:53
:
Piszę ogólnie, żeby nie patrzeć zawsze, że jak silnik mniejszy i słabszy to na pewno mniej pali niż większy.