Forum Honda NTV

Ogólne - HONDA DN-01 czy ktoś miał styczność?

grzegrzol - Sro Sty 26, 2011 13:46
: Temat postu: HONDA DN-01 czy ktoś miał styczność?
Jeden mój znajomy ostatnio wypytywał mnie o Hondę DN01 i zdałem sobie sprawę, że niewiele wiem na jej temat. Oczywiście widuje je czasem na ulicy ale nie znam opnii na jej temat. Czy ktoś z was miał z nią styczność ? Gościu wcześniej śmigał Devilem i właśnie zastanawia się czy aby sobie takiego wynalazka nie zakupić. Wygląd mu odpowiada tylko nie jest przekonany co do napędu(nie silnika bo wiadomo, że jak Devilowy to na pewno dobry). Czy ktoś czymś takim miał okazję się przejechać? Może słyszeliście jakieś opinie od znajomych? Każda informacja jest cenna. :smile:
kermadec - Sro Sty 26, 2011 14:55
:
grzegrzol napisał/a:
Oczywiście widuje je czasem na ulicy ale nie znam opnii na jej temat.


Dobrze nasz, że widujesz bo ja jeszcze żadnej nie widziałem na żywo ;) .
Niestety poza informacjami z netu i prasy motocyklowej nic więcej nie wiem :/.
tomeczek151 - Sro Sty 26, 2011 15:21
:
Ładny sprzęcik, taki kosmiczny trochę :) On ma wał napędowy?
grzegrzol - Sro Sty 26, 2011 15:51
:
Tak, jednostka napędowa pochodzi od Devi 700 ale chyba ma skrzynie automat, tak jak skuter. Ciekawi mnie jak tym się śmiga na codzień.
sgtcop13 - Sro Sty 26, 2011 20:59
:
Podoba mi się Toto Moto :grin:

Ale automatyczna skrzynia, to dla mnie porażka. Połowa przyjemności z jazdy to mieszanie biegami. Przynajmniej dla mnie :cool:
grzegrzol - Czw Sty 27, 2011 00:51
:
Nie ma klamki sprzęgła ale można wybrać opcje przełączania biegów przyciskami . Wygląda ciekawie ale chyba bliżej mu do skutera niż motóra. Na żywo wygląda lepiej:


http://www.youtube.com/wa...=1&feature=fvwp



http://www.youtube.com/watch?v=AAJaYjedN5Q

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Chyba jak się ociepli to pójdę do salonu i poproszę coby dali się przejechać bo coraz bardziej mnie intryguje.
kudlaty - Czw Sty 27, 2011 07:56
:
Rzeczywiscie, maszyna inna niz wszystkie, ale chyba blizej ma do skutera. Osobiscie wolalbym zeby hamulec spod prawej stopy poszedl w miejsce tradycyjnego sprzegla. Wyglad by sie poprawil i chyba troche lepiej by sie manewrowalo z predkoscia parkingowa.
grzegrzol, jak juz przetestujesz salonowy egzemplarz to mam nadzieje ze swoje spostrzezenia upublicznisz :wink:
radzieckii - Czw Sty 27, 2011 09:57
:
Miałem okazję się tym przejechać, ale wygląd mnie odrzucił i wybrałem VTX 1800
grzegrzol - Czw Sty 27, 2011 10:30
:
To czemu nie piszesz jak się jeździło?
radzieckii - Czw Sty 27, 2011 15:32
:
No na DN-01 nie wsiadłem, bo dla mnie jest paskudna i jeszcze ktoś by mnie na niej rozpoznał :razz: . A VTX to fajny zap...cz, konkretnie brzmi, dobrze jara laka i nawet ma heble :wink:
cinek - Czw Sty 27, 2011 16:13
:
Koncepcja na motocykl fajna, ale wygląd mega spieprznoy. Myślę, że jakby pokombinować trochę z przodem mogłoby się to nawet prezentować.
manius - Czw Sty 27, 2011 19:41
:
A dla mnie jest OK.Rok temu widziałem ją z bliska na targach w Sosnowcu.W śród motocykli to coś takiego jak nowa Honda Civik pięć lat temu.Gdybym miał trochę wolnego grosza to bym się nad zakupem tego cuda poważnie zastanowił.
grzegrzol - Pią Sty 28, 2011 01:10
:
Chyba nie można koło tego moto przejść obojętnie... albo go kochasz albo nienawidzisz. :mrgreen:
ARTURO - Pią Sty 28, 2011 10:36
:
Wadziłem kiedyś w telewizji testowali ją chyba w "MOTORY" na TVN TURBO. Ogólnie bardzo wygodna pozycja , praktycznie bezobsługowa , nawet biegów nie trzeba zmieniać , ale muł totalny , faktycznie duży skuter . To opinia prowadzących ten program . Próbowali ją nawet podnieś na koło (chociaż minimalnie ) i nic .
Ale prezentuje się nieźle :shock: jak dla mnie
axa - Pią Sty 28, 2011 11:17
:
Też to właśnie oglądałem kiedyś jak na koło stawiali ale nigdzie nie mogę tego znaleźć.
kudlaty - Pią Sty 28, 2011 22:51
:
Przy takim rozstawie i stosunkowo sporej masie na przednim kole (przynajmniej mi sie wydaje ze przod jest dosyc masywny) to i z tradycyjna skrzynia i sprzeglem podniesienie przodu nie byloby lekkie. Ale do spokojnego polykania kilometrow to chyba niezly jednoslad.
sladek - Pon Sty 31, 2011 22:46
:
Kurcze a ja jestem pewien że tam nie ma nawet skrzyni biegów.
Nie wiem czy o tym samym sprzęcie myślimy ale jeśli tak to tam silnik to robi za pompę olejową - potem wężykiem do tylnego koła idzie ciśnienie oleju i turbina napędza koło.
Biegi tam nie istnieją - to taki pic na wodę - tam jest hydrauliczny CVT - czyli jak by ktoś chciał to by tam 100 "biegów" zaprogramował :)

Widziałem to kiedyś w niemieckim programie motorvizja.
Goście którzy robili reportaż o tej maszynie jeździli po ichniejszym mistrzach crossa,motogp stunt itp.

Każdy z nich próbował to poderwać na gumę i nic... Nawet z jakiś desek rampy robili ...
Tam kompiuter steruje przepływem tego oleju i nic się zrobić nie udało :)
Nic z tego
grzegrzol - Wto Lut 01, 2011 10:41
:
No tak ale to moto nie jest do latania na gumie. Akurat to, że nie fika na kółko nie stanowi problemu.
Borys - Wto Lut 01, 2011 11:23
:
Wolałem się nie wychylać, bo na 100% nie jestem pewien, ale muszę przyznać rację Sladkowi. Tam nie ma normalnego przeniesienia napędu. Rolę wału spełnia tam hydraulika, jak w walcu! Ot taki koncepcik Hondy wcielony w życie (bogaci mają zachcianki :P )
ARTURO - Wto Lut 01, 2011 13:03
:
Znalazłem trochę , w opisie pisze , że jest mono wahacz z wałem wewnątrz .
http://www.autoflesz.pl/a...a_samuraja.html
Przypominam sobie , ze kiedyś czytałem w jakimś czasopiśmie o motocyklu bardzo przypominającym ten DN-01 jednak bardziej odbiegającym w przyszłość . Zamiast kierownicy miał dwa jakby drążki (jak w samolocie) i on właśnie miał mieć napęd hydrauliczny,coś w rodzaju pompy i turbiny . Szkoda , że już nie mam tego czasopisma , bo nie mogę sobie przypomnieć marki . DN01 jest jednak bardziej realna .
Na allegro są , można nabyć :wink:
Wywi - Wto Lut 01, 2011 21:13
:
Podobna do DN jest Yamaha i była wersja hybrydowa:
Luxair
http://s2.bikewalls.com/p...08_1280x960.jpg
Borys - Sro Lut 02, 2011 00:52
:
Ano racja.... Tam jest normalny wał, a mułowatość wynika z przekładni hydraulicznej HFT zamiast zwykłej skrzyni biegów.
http://honda.pl/pl/motocy...urer/dn-01.html
Możliwe że to o koncepcie czytałem kiedyś z tym napędem hydraulicznym... Gdzieś na pewno :)
sladek - Sro Lut 02, 2011 01:36
:
Nie no to chyba chodzi o ten DN-01 tyle że nie dokońca tak jak to opisałem.

Tam wał napędowy jest ale połączenie silnik->wał nie ma skrzyni biegów takiej jak ją znamy.

Tam jest właśnie coś na zasadzie pompa->siłownik
Cytat:
HFT Hondy

HFT oznacza Human Friendly Transmission (przyjazne dla człowieka przenoszenie napędu). Jak pracuje HFT w Hondzie DN-01? Biker ma wybór między pracą w pełni automatyczną a ręczną zmianą biegów przyciskiem. Do ruszania służy sprzęgło hydrauliczne sterowane siłą odśrodkową. Napędza ono od strony wejściowej silnik hydrauliczny.
A co potem? Ustawiona ukośnie na wałku pierwotnym tarcza naciska przy obrocie kolejno na ustawione osiowo hydrauliczne tłoki, podające olej do odpowiednio ustawionych tłoczków. Te z kolei naciskają na drugą ruchomą tarczę, ustawioną pod zmiennym kątem na wałku zdawczym. Ta ustępuje pod naciskiem tłoczków i zaczyna się obracać, napędzając sztywno z nią połączony wałek zdawczy. Z niego moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło – jedziemy. Sterowany zaworem olej przepływa z dołu do silnika hydraulicznego i zaczyna obieg od nowa.

Kąt pochylenia tarczy decyduje o przełożeniu i jest regulowany elektronicznie, zależnie od potrzebnej siły lub ręcznie wrzuconego biegu. Im większa prędkość, tym mniejsze pochylenie tarczy. Przy prędkości maksymalnej jest ona ustawiona prostopadle do wałka zdawczego. W tym położeniu jest ona mechanicznie blokowana w celu odciążenia systemu. Biker tego nawet nie zauważa.

Nowa technika? Już w 1991 r. wyposażona w HFT Honda RC 250 MA zdobyła mistrzostwo Japonii w motocrossie. Na razie te plusy nie przysłoniły minusów, ale Japończycy z pewnością będą nad tym pracować.

http://www.motocykl-onlin...skrzynie_biegow