Forum Honda NTV
Ogólne - Informacje na temat Hondy Deauville
gazi - Nie Lis 04, 2007 01:17
: Temat postu: Informacje na temat Hondy Deauville
Witam wszystkich bardzo serdecznie !
Bardzo bym prosil wlascicieli hondy deauville o podanie mozliwie wszystkich wad i zalet tego motocykla. Juz wkrotce planuje zakup motocykla i w gre wchodza Honda Deauville oraz Yamaha XJ 900 Diversion. Naczytalem sie juz na temat XJ-a(wady i zalety) a teraz chcialbym wiedziec cos wiecej na temat Deauville. Dodam jeszcze ze motocykl bedzie przeznaczony do turystyki(rowniez dalekiej) we 2 osoby +bagaz. Diversion ma ta przewage ze silnik jest mocniejszy i jest lepiej pakowny ale z drugiej strony Deauville ma "to cos" co mi sie bardzo podoba. A wiec prosze o pisanie jakie sa zalety hondy oraz co was wkurza w tym motocyklu. Wszystkie informacje beda dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam
gazi - Nie Lis 04, 2007 23:27
:
Czy ktos mi udzieli jakich kolwiek informacji ?? Przeciez to forum NTV, a tu tak straszna cisza :/
Czy jest tu w ogole jakikolwiek uzytkownik Hondy Deauville ??
Rof - Pon Lis 05, 2007 01:13
:
co prawda nie posiadałem NTV Deaville lecz Revere, ale na temat silnika mogę się wypowiedzieć
kompletnie bezawaryjny, cichy, bez stuków puków ani nic podobnego, o mocy wystarczającej, do sprawnego poruszania się w 1 osobę, ew. 2 ale już mniejsza frajda z jazdy. Po obładowaniu bagażami frajda spadnie jeszcze bardziej. Co prawda raz na swojej Revere zaliczyłem trasę ok 400 km na przełądowanym motocyklu (wg. moich obliczeń 430 kg przy dop. masie całkowitej 400 kg) i te 120 - 130 można bylo jechać bez większych problemów.
Co do XJ, miał ją mój znajomy, silnik faktycznie mocniejszy, chłodzony powuietrzem (troche halasuje) napewno XJ jest dużo większa i cięższa, z wyprostowaną pozycją i szeroką kanapą. 2 osoby siedzą komfortowo (na NTV łatwiej się przytulać )
Poddumowując, do bliższych wojaży i kręcenia po mieście lepsza będzie NTV, do dalszych z większą ilością klamotów XJ
Te 150 ccm naprawdę daje sporą różnicę, zwłaszcza przy dużym obładowaniu
gazi - Pon Lis 05, 2007 01:33
:
Wielkie dzieki Rof za odzew
U mnie ciagle trwa walka z myslami - co wybrac. Nie jestem maniakiem jakis wielkich predkosci i jak dla mnie 120-130 km/h to juz jest wystarczajaco. Tak normalnie to rozsadek mowi zeby wziasc xj bo mocniejszy i takie tam, ale ta deauville strasznie mi sie podoba i coz z tego ze tych kilka koni mniej...ehh. Z tym wyborem to musze sie troche sprezac bo w styczniu kupuje rumaka
I jeszcze wracajac do podrozy to zalezy mi zeby bylo wygodnie jechac bo w nastepnym sezonie zamierzam dotoczyc sie na Rumunie Ale to na razie tylko plany.
Poki co licze na wiecej informacji.
Pozdrawiam,
Artur - Pon Lis 05, 2007 11:06
:
Ja tez sie wachałem co kupic XJ lub NTV trafiła mi się ładna NTV i nie żałuje. Jest super silniczek cichutki i przyjemnie mruczy i ta bezawaryjność. Małe spalanie super sie prowadzi w zakretach ten motocykl jest własnie tym co szukałem. Najważniejsze że silniczek w układzie V. Motorek posiadam około 2 miesiecy więc skorma ta moja wypowiedz ale może coś pomoże. Polecam teki motor z czystym sumieniem
kermadec - Pon Lis 05, 2007 17:04
:
Tylko, że NTV pali średnio 5,2 a XJ900 koło 6-7. Też myślałem nad dużą XJ ale jak dla mnie motocykl za dużo pali - przynajmniej jak na oferowane w zamian osiągi. Do tego ma słabe zawieszenia nadające się tylko do jazdy turystycznej.
P.S. Ale i tak uważam, że XJ to kawał ładnego konika .
sitars - Pon Lis 05, 2007 17:50
:
Witam
Deauvulle jest małym motocyklem. Na zdjęciach wygląda na duży sprzęt, w rzeczywistości w porównaniu z XJ 900 Diversion jest malutka. Dlatego warto najpierw zobaczyć na żywo te dwa sprzęty.
Pozdrawiam
P.S.
Artur, jeśli piszesz o motocyklu, który Masz w avatarze, to mówimy tu trochę o innych sprzętach chyba
Artur - Pon Lis 05, 2007 18:11
:
Wiem że mowa o innym motocyklu masz racje ja mam tą starszą wersje która jest w awatarze.
Rof - Pon Lis 05, 2007 22:52
:
120 - 130 to predkosc faktycznie wystarczająca, jednak ważne jest jak do tej predkości się dokula, potem czy można bezpieczie wyprzedzać, i czy wiatr nie będzie wielką przeszkodą
znajomego XJ 900 spokojnie zamykała się w ok 5,5 - 6 litrach przy rozsądnej jeździe.
na twoim miejscu wziąłbym XJ, wystarczy na dłużej, deauville jest naprawdę mała przy niej
gazi - Pon Lis 05, 2007 23:50
:
Wyczatalem gdzies na internecie ze spalanie xj przy predkosciach 120-130 jest praktycznie takie samo co w ntv. I tak troche z innej beczki - co sadzicie na temat ochrony przed wiatrem w xj i deauville. Na moje oko deauville ma lepiej dopracowana owiewke.
Stuk - Wto Lis 13, 2007 20:50
:
Witam
Posiadam Deauvillkę od niedawna tj. od maja tego roku. Przejechałem nią troszkę ponad 4tys. km - więc coś tam mogę o niej powiedzieć. Moim zdaniem moto dosyć ciekawe, bo:
- nie jest za duże gabarytowo, a to można docenić w jeździe miejskiej. Fabryczne kufry nie są szersze od kierownicy i rozstawu lusterek więc nie ma obaw że się o coś niechcący zahaczy
- stosunkowo niska moc wystarcza moim zdaniem do sprawnego poruszania się po mieście i poza miastem - jazda z predkościami rzędu 130 - 150(i więcej) nie sprawia problemów. Przyśpieszenia nie są powalające ale pozwalają na sprawne wyprzedzanie innych użytkowników drogi .... ALE
- przy jeździe we dwoje moto wyraźnie traci animusz i trzeba go mocniej kręcić
- Z racji swoich gabarytów Honda jest wrażliwa na podmuchy boczne wiatru i na to trzeba uważać. Nie bez znaczenia jest tu wysoka pozycja kierującego. Z drugiej strony taka pozycja to zaleta, bo na większość samochodów patrzy się z góry
- Fabryczna owiewka nie chroni chyba przed niczym .... wiec zaleca się nabycie wyższej, turystycznej szyby. Ja mam taką szybę, ale przy wzroście 182cm struga powietrza trafia mi w górną część kasku.... Wystarczy, że się trochę schylę już jest spokój i cisza.
Trochę mnie to denerwuje i zastanawiam się nad zakupem wyższej o kilka cm szyby, która będzie pozwalała na jazdę z wyprostowanymi plecami przy większych prędkościach - pozycja kierującego to jedna z zalet motocykla
- mimo tego, że (jak niektórzy piszą) deauvillka jest mała (w końcu to najmniejszy turystyk Hondy) to jednak swoje waży i to czuć przy manewrach przy prędkościach poniżej 5km/h i na parkingu. Już kilka razy złapałem się na to, że zaparkowałem lekko z górki i później miałem kłopot z wycofaniem
Podsumowując te kilka słów - jak wynika z wypowiedzi internautów motocykl nie wyróżnia się niczym specjalnym, ale też nie ma większych wad - i jest mało awaryjny - co przy codziennej eksploatacji i dalszych wyprawach ma znaczenie, może nie jest zbyt mocny -ale kto kupuje turystyka do jazdy na kole...
Moim zdaniem warto brać pod uwagę Deauvillkę przy zakupie motocykla przeznaczonego do jazdy turystycznej, który przy okazji sprawdzi się też w mieście.
gazi - Wto Lis 13, 2007 22:43
:
Wielki dzieki Stuk. O taka wypowiedz mi wlasnie chodzilo
U mnie juz zaczelo sie polowanie Na celowniku jest Deauville Przy odrobinie szczescia juz w styczniu nabede moje wymarzone cudo. Trzymajcie kciuki !!
Stuk - Wto Lis 13, 2007 23:09
:
W nawiązaniu do .... jak będziesz miał okazję i wystarczającą ilość kasy proponuję rozejrzeć się za deauvillką z ABS-em - był montowanych jak się nie mylę od 2004 - podobno pożyteczna rzecz zwłaszcza na śliskim zakręcie
i jeszcze:
- wybierz moto z możliwie bogatym wyposażeniem tj. kufrem centralnym, podgrzewanymi manetkami, osłonami na ręce i nogi - bo to dosyć drogie rzeczy - a w paku zawsze dostaniesz taniej
Ja mam tylko kufer - za to duży (cena ok 800-900PLN), a teraz dokupił bym osłony na ręce i nogi - ale to spory wydatek (ręce ok. 250PLN, nogi ok. 420PLN)
gazi - Sro Lis 14, 2007 00:12
:
Rocznik '03 ale cena odrobinke za duza jak dla mnie, no chyba ze sprzedajacy opusci co nieco
gazi - Sro Lis 14, 2007 00:14
:
Stuk - a gdzie nabyles te oslony na rece i nogi ? Jak mozesz to daj jakies namiary.
Stuk - Sro Lis 14, 2007 13:22
:
... nie przeczytałeś dokładnie posta...
Napisałem, że chętnie bym coś takiego nabył, ale ceny tych części w salonie hondy są wysokie - dokładnie:
- osłony na ręce - 251 PLN
- osłony na nogi - 461 PLN
(dane z października tego roku) ... i nie mam na nie kasy, ale gdyby trafił się jakiś zamiennik lub jakaś manufaktura, która wykona elementy na wzór orygilału, za rozsądną cene, to byłbym zainteresowany.
Z moich doświadczeń: podczas jazdy w deszczu chyba najbardziej narażone na przemoczenie są stopy. Ja jeżdzę w wojskowych desantach więc przy krótkich wypadach jest OK, ale w czasie dłuższej podróży w deszczu może być różnie. Co do ochraniaczy na ręce, to jak wyczytałem w necie, po ich zamontowaniu struga powietrza jest bardziej odchylana na zewnątrz na wysokości barków, co poprawia komfort jazdy - szczególnie przy wyższych prędkościach lub w deszczu (mniej się moknie) - no i oczywiście cieplej w ręce.
SzrotRider - Czw Lis 15, 2007 12:29
:
Muszę przyznać, że faktycznie by się przydały osłony na ręce i nogi.
Co do szyby to zakupiłem turystyczną od mgg za 170 zł. Przy moich 180 cm wzrostu w końcu jest cisza i kark nie napier...a od ciągłego schylania się aby dać odpocząć uszom od ogłuszającego wycia wiatru