Forum Honda NTV

Ogólne - Problem z gaźnikami.

lampard1990 - Nie Sie 08, 2010 14:12
: Temat postu: Problem z gaźnikami.
Na początku, chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać. Mam na imię Rafał i od kilku tygodni jestem posiadaczem Hondy ntv 650 z 96 roku.



Jak juz prędzej pisałem mam problem z gaźnikami, a mianowicie z tym, że obydwie membrany są popękane. Prosił bym o info gdzie można kupić takie membrany. W larsonie ich nie ma i na allegro też nie. Z góry dzięki i pozdro :D
Fidel - Nie Sie 08, 2010 14:56
:
Nowe membrany to kupa pieniędzy a samych używanych Ci chyba nikt nie sprzeda. Najprościej i najtaniej będzie kupić używane gaźniki ze sprawnymi membranami i przełożyć albo całe gaźniki albo same membrany.
SzrotRider - Nie Sie 08, 2010 14:58
:
Na początku to jest specjalny dział o nazwie Powitalnia i tam się witamy, przedstawiamy, informujemy o siostrach, kuzynkach i koleżankach oraz o ich wymiarach (ewentualnie namiarach). :)



Killu wie wszystko o ntv-kach i wytrzaśnie spod ziemi każdą część.
andrut78 - Nie Sie 08, 2010 15:53
:
Po pierwsze to musisz się ładnie przywitać w odpowiednim dziale a potem na PW do Killa pisać o te membrany.
Killu - Nie Sie 08, 2010 15:59
:
Z każdą częścią to nie tak do końca, bo już wiele spraw mi się przytrafiło, że miałem z różnych powodów związane ręce.



W larssonie rzeczywiście niczego niema. W NTV są chyba gaźniki keihin, więc postaram się znaleźć części pod gaźnik. Wiem, że dysze można w ten sposób załatwić, może membrany także się uda. Jak coś zawsze zostaje oryginał, ale ten jak już mówił Fidel na pewno swoje kosztuje.



Wyślij mi numer VIN swojego motocykla, to chociaż napiszę Ci z jakich sprzętów będzie można te membrany przeszczepić, żeby szukanie w używkach było trochę łatwiejsze.



Pozdrawiam!
Polarek - Nie Sie 08, 2010 21:53
:
Czesc

Zobacz jak w africetwin sobie z tym radza :)

Silnik taki sam lub prawie:)



Membrany powinne byc identyczne

http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=4501
Borys - Pon Sie 09, 2010 10:35
:
Witaj! Juz to gdzies kiedys pisalem. Na Forum Afri kolega Puntek moze Ci cos porzadnie doradzic. Z tego co wiem, zajmuje sie on wykonaniem membran do gaznikow Afri/Trampka, ale przy mnie ktos umawial sie na odbior takowych do Devi. Do NTV tez zrobi. Koszt kompletu nie poraza. Z tego co mi mowil, to do NTV nie pasuja membrany od Afri.

Atakuj go na tamtejszym forum.

Pozdrawiam!



P.S. Odbierz PW
Killu - Pon Sie 09, 2010 12:19
:
Witam! Niestety membrana będzie pasowała wyłącznie z gaźników pochodzących od NTV 650, co gorsza - wyłącznie z lat 95-97 a jeszcze gorsza informacja jest taka, że tylko z wersji produkowanych na francję, niemcy, wielką brytanię, oraz hiszpanię. Oryginał kosztuje 562zł za sztukę.





Ciężko będzie znaleźć coś sensownego. Najwyżej zmień całe gaźniki - taniej i mniej nerwów.
andrut78 - Wto Sie 10, 2010 08:52
:
Tu znalazłem taki ZAMIENNIK, kod produktu: MNTV650, koszt to 30 EUR



A tu instrukcja montażu:
lampard1990 - Wto Sie 10, 2010 16:49
:
Dzięki, ale kupie całe gaźniki. Może ma ktoś na sprzedaż?
grzegpio - Nie Lis 21, 2010 17:57
:
Witam
Zainteresowanym polecam tu zaglądnąć :
http://allegro.pl/okazja-...1323609012.html
to moja aukcja.
pozdrawiam
Bob - Sob Lut 12, 2011 20:12
:
Niestety odświeżam ten temat ;/
Wziąłem się dzisiaj za rozbieranie i czyszczenie gaźników.
Okazało się, że obie membrany szlak trafił :sad:
Zastanawiam się czy szukać używek, bo też nie wiadomo czy się nie sypną podczas transportu (tym bardziej, że musiałyby być razem z "kielichami"), a jeżeli kupiłbym całe gaźniki, to nie mam pewności że sprzedającemu będzie się chciało zaglądać czy membrany są całe.

Prosiłbym a wszelkie namiary gdzie mogę zdobyć takowe membrany.
Borys, Ty chyba miałeś jakieś info o gostku który dorabia. Możesz podać jakiś namiar i orientacyjną cenę ?

Nie wiem czy to robi jakąś różnicę, ale mam sprzęt z '93 roku, i jak się nie mylę to na rynek włoski (pełna moc).
Pozdrawiam

EDIT: z gaźników od trampka 600 przypasuje ? http://moto.allegro.pl/ga...1448129520.html
W sumie na pierwszy rzut oka widzę, że są różnice w budowie (np. kanały), ale czy same membrany by nie pasowały ?
Xargo1 - Sob Lut 12, 2011 20:26
:
http://www.tedgum.pl/

Kumpel dorabiał tam membrany do GPZ-ta 600. Cena ok. 80 zł/ sztukę czyli czałkiem znośnie. Kiedyś szukałem membran do poprzedniego moto (Honda XRV 650 czyli ten sam silnik co w NTV) i niestety od ręki nie kupi nic (no oprócz oryginałów po ~600zł / sztuka) - jedyne wyjście to dorabianie na zamówienie
Bob - Nie Lut 13, 2011 14:27
:
ok, dzięki :)
Nie wiesz może na jakiej zasadzie dorabiają ? Czy trzeba wysłać stare na wzór ?
grzegpio - Nie Lut 13, 2011 19:38
:
Witam forumowiczów
Jak kogoś ineresuje,to mam do zbycia caly gażnik do Hondy NTV 650 Deauville z 1999 roku.
Tu jest link do zdjęcia:
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0211/dsc002836982.jpg
Ja miałem problem z membramą i kupiłem cały gaźnik za grubą kasę.W serwisie mi zrobiono przekładkę i oddano resztę w takiej postaci.Gaźnik z chodzącego silnika.Powinno tam być wszystko.Na pewno jedna memrama jest OK,druga ma małą dziurkę.Sprzedam to,co na zdjęciu za 160 zl z wysyłką.Zaintersowanych proszę o wiadomość na PW.
pozdrawiam
Bob - Pon Lut 14, 2011 01:47
:
Może mi ktoś powiedzieć, czy w tym gaźniku (budowa praktycznie taka sama jak którychś z NTVkowych gaźników) membrana może być taka sama jak w moim ?

http://moto.allegro.pl/vt...1414915603.html
Xargo1 - Pon Lut 14, 2011 02:12
:
Wg. www.zsf-motorrad.de te membrany są inne. Ba, wg. nich w NTVkach montowali 2 różne typy membran (jeden typ dla modeli M i P, drugi dla pozostałych). Nie oznacza to jednak, że wsadzić się tego nie da - w katalogu membrana jest razem z tłoczkiem, możliwe więc, że różnica jest w tłoczku, a membrana jest taka sama. Niestety, tego (chyba?) nie można sprawdzić w inny sposób jak doświadczalnie
Bob - Pon Lut 14, 2011 21:41
:
Przeglądałem tą stronę, bo też mi się o niej przypomniało, ale jakoś nie potrafiłem dojść do membran. --- EDIT: Jest to jako zestaw z tym tłoczkiem, czy kielichem i faktycznie pasuje tyklo do NTVki J, k, L

Ja mam wersję J.


----------------------

EDIT 2: Nie chciałem tego wklejać do foto maunala, bo nie wiem na ile się to zda, ale tak i tak nie miałem nic do stracenia to pokombinowałem trochę z tymi membranami :mrgreen:

Rzeczy niezbędne i przydatne przy naprawianiu membran (od lewej):
- kilka rąk do pracy
- balon po ostatnim sylwestrze (oczywiście czerwony; teraz to będzie szło jak rakieta :P )
- ostre nożyczki (a nie takie tępe, które zostały podstawione do zdjęcia :P )
- klej do dętek
- benzyna ekstrakcyjna (niech Was ręka pańska chroni, żeby nie brać rozpuszczalnika)
- rolka papieru toaletowego dwu lub trzywarstwowego, zapachowego (co by było czym podetrzeć :P ) :cool:
- ciepłą piwnicę ze sprzętem grającym (co by zimno i nudno nie było) :)



PS. nie polecam prezerwatyw do tego zabiegu, ponieważ nie przeszła ona próby benzynowej - napęczniała do maksymalnego rozmiaru i zaczęła się rozpuszczać :lol:
cinek - Wto Lut 15, 2011 09:34
:
A jak zachowuje się klej pod wpływem benzyny?
ARTURO - Wto Lut 15, 2011 12:23
:
Bob , takie pytanko : Ty masz u siebie tak naprawione membrany ?
Chodzi mi o to na jak długo to wytrzyma , czy zmieniła się praca silnika , czy wystarczyło wyregulować na wakumetrach i jest ok. Lubię taką partyzantkę (Polak potrafi :wink: ) Na razie nie mam tego problemu , ale chętnie poznam sposoby naprawy .
Bob - Wto Lut 15, 2011 22:20
:
Miałem popękane membrany i dopiero je łatałem (wyżej, to są moje zdjęcia), więc nie wiem jeszcze czy to zda egzamin.
Pierwsze kilometry będę robił wokół komina, żeby w razie czego nie zostać gdzieś w trasie. Później sprawdzę jak to wygląda i wtedy dam znać, czy z braku dostępu do dobrych, używanych membran, można takim sposobem jakoś się poratować.

EDIT: Wiem, że nie powinno się poprawiać konstruktorów, jednak w ochronie membran, a szczególnie miejsc ich łatania, odważyłem się na taki krok i zamontowałem taki "daszek", który ma powodować, że opary benzyny będą się rozchodziły na boki, a nie na te miejsca, gdzie popękały (a teraz są załatane, ale na pewno już nie takie wytrzymałe jak wcześniej). Ewentualnie jak dorwę gdzieś dobre membrany, wtedy powinno to przedłużyć ich żywotność, gdyż używane na pewno też w tym miejscu już będą osłabione.


cinek - Sro Lut 16, 2011 00:09
:
Tak się teraz zastanawiam, jak mocno te łatki usztywniły membranę. Jak wiadomo, jest to dość czuła i bardzo elastyczna część i czasem może być tak, że będzie gorzej chodził niż z małymi dziurkami. Po drugie, membrany cały czas pracują i nie wiadomo jak w takich warunkach się zachowa klej.
Jednym słowem czekam na test :smile:
Bob - Sro Lut 16, 2011 00:21
:
Elastyczność nie ucierpiała, klej do dętek jest bardzo elastyczny, gdyż mała łatka przy pompowaniu dętki kilkakrotnie się powiększa (rozciąga), a klej razem z nią. Tylko nie wiem jak zachowa się w takich warunkach gdzie spotka się z oparami benzyny.
ARTURO - Sro Lut 16, 2011 08:52
:
Do wiosny coraz bliżej , czekamy , powodzenia w teście
grzybol - Czw Lut 17, 2011 21:26
:
mam pytanko, z troche innej beczki, jednak nadal dotyczace membran. Otoz mam na strychu silnik z devilki z przebiegiem 19tys. km. Co powinienem zrobic, zeby te membrany mi nie ucierpialy w trakcie lezakowania ? W tym sensie, zeby mi nie sparcialy np. Jest jakis sensowny sposob, aby je zakonserwowac ??
Bob - Czw Lut 17, 2011 21:53
:
Jak nie będą miały kontaktu z benzyną, to nie sparcieją. Jak masz sam silnik, to gaźniki pewnie są suche, więc nie masz się o co martwić.