Forum Honda NTV

Powitalnia - Powrót do żywych

ARTURO - Czw Maj 13, 2010 18:36
: Temat postu: Powrót do żywych
Witam.

Pozwoliłem sobie akurat w tej kategorii napisać ten temat , gdyż jest to powitanie mojego NTV po regeneracji.

Kilkanaście dni temu pisałem o stukach w silniku . Radziłem się wszystkich czy rozbierać czy kupić inny silnik . Nawet myślałem o wstawieniu z młodszego modelu . Padło jednak na remont . Po rozebraniu okazało się ,że trzeba kupić nowe sworznie i wstawić tulejki w korbowody . Koszt nie taki zły 150 zł z robocizną . Sworznie jednak nie są od Hondy tylko od VW , tak było taniej , a materiał też dobry. Motor rozebrałem i złożyłem sam więc kosztów nie było, jedynie niektóre uszczelki, olej. Razem ok 350zł Przy okazji chciałbym podziękować tym którzy na Forum udostępnili mi serwisówkę . Bez tego było by ciężko ustawić rozrząd .

Maszyna chodzi , stuków nie ma , na razie jest OK.

Przy okazji ją odblokowałem , trochę kucyków przybyło.

Jeszcze raz wszystkim za pomoc dzięki

:wink: Artur
ogniki - Czw Maj 13, 2010 22:59
:
Czyli następna NTV-ka z dobrym właścicielem - który dba jak o własne dziecko :)

Nie ma gorszej rzeczy niż jeździc i nie sluchać "jeków" moto jak "krzyczy" napraw mnie a kierowca głuchy na te wolania nic nie robi



Życzę aby te swożnie z VW będą się przynajmniej tak dobrze sprawować jak oryginalne.
cinek - Pią Maj 14, 2010 01:01
:
Gratuluję "nowej" maszyny :P
Borys - Pią Maj 14, 2010 12:45
:
Artur, a wazyles te nowe swoznie i porownywales ich wage z oryginalami? Na pewno zdajesz sobie sprawe, ze pewna nadwaga odbije Ci sie na pracy silnika na wyzszych obrotach jak i na trwalosci walu i elementow lozyskujacych..
ARTURO - Pią Maj 14, 2010 15:18
:
Powiem tak . Ja nie ważyłem , ale robił to fachowiec dość znanego i cenionego warsztatu w Poznaniu. Teraz już sam nie wiem czy może tulejki były od VW bo są gr. 20mm w wewn. a sworznie były dorabiane w firmie tym się zajmującej . Drgań nie wyczuwam , zrobiłem już 100km . Fakt ,że 4000 obr na razie nie przekraczam (docieram) . Sam mi to polecił bo Honda sprzedaje sworznie w komplecie z tłokami i pierścieniami (zaryzykowałem) Jeżeli mi to padnie kupie wtedy silnik od DEWI . REWERKA żyć musi :wink: Mam sentyment do tego motoru już raz go z rozbiórki na części uratowałem.
MomoRC33 - Pią Maj 14, 2010 18:19
:
ARTURO, w pełni popieram i podzielam sentyment do motocykla.

Kawał dobrej roboty i postawa godna naśladowania! Brawo!

Przypominam sobie jak kiedyś jeszcze WFMką do Zawoi pod Babią Górę się wypuściłem to miejscowi górale podziwiali moją "kozę", wspominali młode lata i powiadali starsi do młodszych tak "Przypoc sie młody jakie kiedyś motory jeździóły, a kto dbo tyn mo! Hej!"
ogniki - Sob Maj 15, 2010 15:17
:
Hej! :)
walus - Nie Maj 01, 2011 10:21
:
ARTURO w twoich rękach moto jest wskrzeszane tylko tak dalej kolego. :roll:
SławekK - Sro Maj 04, 2011 06:09
:
Witam odrodzoną ;)
Wielu tys. wspólnej i bezawaryjnej jazdy życzę!!! Oj takiej NTV to dobrze będzie u takiego właściciela :)
mczmok - Wto Lip 05, 2011 23:33
:
Od jakiego VW są sworznie?Ile masz km przebiegu od remontu?
Jak spisuje się silnik po wykoaniu tulejek?
Wem że w silnikach motocyklowych jest problem z dorabiniem tulejek sworzni tłkokowych (min. chodzi o materiał) ponieważ:
1.w oryginale nie ma tulejki i jej załozenie osłabia główkę korbowodu, co może skutkować rozerwaniem główki przy wyższych obrotach
2. Żle dobrany material na tulejkę to remont za kilka tys. km

Ach ! Przede wszystkim sworzenie z silników samochodowych mają grubsze ścianki i większą mase dlatego pytam o model VW.


Czy możesz podać namiar na zakład robiący takie remonty?
ARTURO - Czw Lip 07, 2011 15:59
:
Temat odległy :wink: , ale powiem jeszcze raz tulejki były od VW ponieważ miały właśnie cienkie ścianki bo faktycznie nikt nie chciał się podjąć rozwiercania główki korbowodu .
Jednak znalazłem firmę w Poznaniu która robi takie rzeczy . Regeneracja wałów i korbowodów , szlify bloków i głowic , dorabianie pierścieni , prostowanie korbowodów itd . Po prostu remonty silników . Sworznie były dorobione przez inną firmę , ale mnie to nie interesowało , ja zleciłem regenerację korbowodów i otrzymałem je z nowymi sworzniami w tej cenie co mnie bardzo zadowalało :grin: To są fachowcy i wiedzą jak ma być zrobione , żeby chodziło ok. Zrobiłem już kilka tyś kilometrów i na razie jest dobrze , a co dalej zobaczymy . Za dwa dni jadę na nasz zlot "Łoje" 350 km myślę , że moja staruszka da radę po przeszczepie z VW :razz:
Adres firmy :
Poznań ul. Jugosłowiańska 14 tel. 061 86 74 527 po 16tej tel 604 59 10 49

Dodam jeszcze , że NTV nie jest aż tak wysoko obrotowym motocyklem a sworznie na pewno były ważone te oryginalne i dorobione i utwardzane na wzór oryg.