Forum Honda NTV

Ogólne - spacerówki na gmole NTV

Pils - Sro Maj 05, 2010 01:07
: Temat postu: spacerówki na gmole NTV
Przy nieco dłuższej przejażdżce dobrze rozprostować kolana czasem szczególnie przy wzr pow 180. czy są dostępne gdzieś spacerówki na gmole do NTV? czy może ktoś ma własne doświadczenia?
toples - Sro Maj 05, 2010 02:21
:
ja nogi na gmole zakładam i nie narzekam :)
Borys - Sro Maj 05, 2010 02:21
:
Kolega motoswirek z tego co pamietam mial na swojej NTV takie cos na gmolach...
Killu - Sro Maj 05, 2010 09:46
:
O spacerówkach "dedykowanych" zapomnij. Można szukać uniwersalnych, ale jeżeli jakościowo mają być sensowne, to trzeba niestety zapłacić :(



Toples, jak Ty to robisz, że zakładasz nogi na gmole? Serio pytam.



Joy na pewno ma na swoich gmolach spacerówki jak coś.
Pils - Nie Maj 09, 2010 22:57
:




Próbowałem ale kolana wtedy mam pod brodą :roll:
Ryba - Pią Mar 11, 2011 14:36
:
Witam,
Czy ktoś jeszcze zakładał spacerówki do swojej NTV? Jak się z tym jeździ? Nie haczy na zakrętach o nic? Może jakieś zdjęcie?

Pozdrawiam
joy - Pią Mar 11, 2011 14:47
:
Ja od kilku lat mam spacerówki na gmolach w NTV. Kupiłem na Allegro najzwyklejsze, możliwie bez zdobień, bo to przecież nie chopper, dałem chyba 95 zł.
Sprawdzają się właśnie przy rozprostowywaniu nóg podczas długich przelotów, aczkolwiek z zewnątrz wygląda to dość głupio (dziwna pozycja). Kłopotów żadnych spacerówki nie przysparzają, nie zdarzyło mi się przytrzeć. Jedyny problem to drgania od silnika, które przy prędkościach powyżej 100 km/h są nieprzyjemne dla nóg.
Jak dla mnie jest to dodatek praktyczny i u mnie się sprawdza.
Ryba - Pią Mar 11, 2011 18:37
:
Masz zainstalowane po prostu "na zewnątrz"? Bałbym się chyba że przyhaczę w jakiś samochód, planowałem dokręcić coś (do gmoli) wzdłuż motocykla - takich spacerówek nie widziałem na allegro, więc pewnie musiałaby to być ręczna robota.
Pytanie tylko czy jest sens, ja tam nie robię długich prostych przelotów, kręcę się przede wszystkim po terenie zabudowanym, ale po godzince już kolana bolą (mam 186 cm wzrostu).
joy - Pią Mar 11, 2011 18:56
:
Spacerówki są jak najbardziej na zewnątrz, są składane, więc gdy ich nie używam, to nie poszerzają motocykla. Nauczyłem się je rozkładać i składać podczas jazdy czubkami butów.
Moje gmole są nietypowe, bardziej jako ochrona silnika niż motocyklisty, po prostu jak gdyby otaczają rurkami silnik i nie wystają zbytnio na boki, więc i dokręcone do nich spacerówki nie stanowią zagrożenia pod względem szerokości.
Musze powiedzieć, że kilkakrotnie zmieniałem miejsce zamocowania spacerówek na gmolu zanim trafiłem na właściwą lokalizację.
Korzystam z tego udogodnienia tak, że gdy zaczynają mi dokuczać nogi (głównie ugięte stawy kolanowe), to na chwilę daję nogi do przodu i rozprostowuję je opierając stopy o spacerówki. Nie da się zbyt długo jechać w tej dość dziwnej pozycji, ale wcale nie potrzeba długo jechać, wystarczy na chwilę rozprostować nogi. U mnie się to sprawdza bardzo dobrze, można robić przeloty na całym baku (w razie potrzeby, bo nie lubię takiej jazdy), a główną dolegliwością staje się ból tyłka - tu może pomóc odpowiednia kanapa, pracuję właśnie nad tym.
Myślę, że w Łojach szczegółowo rozpracujemy i ten temat i inne też...

Ryba, znasz Mariolę Bartoszek (z domu: Niezgoda) z Rudy Śląskiej, lat 40? To moja koleżanka z klasy z liceum...
Ryba - Pią Mar 11, 2011 20:51
:
Pozostaje mi tylko spróbować, zrobić jakąś przymiarkę gdzie to powinno najbardziej optymalnie być zamontowane i znaleźć kogoś z warsztatem.

Co do kanapy to też myślałem o jaj przeróbce ( ewentualnym podwyższaniu i zlikwidowaniu podziału na dwa garby co mogło by pozwolić na siedzenie nieco dalej od kierownicy - najlepiej byłoby też wtedy podwyższyć trochę lub wymienić całą kierownicę), tylko nie jestem pewny czy dałoby to pożądany efekt, a na pewno wiązało by się z kosztami - nasuwa się pytanie - czy nie jest to już przerost formy nad treścią i nie lepiej zmienić cały motocykl (np na jakiegoś transalpa) ?

Niestety nie znam, Ruda to nie takie małe miasto.
joy - Pią Mar 11, 2011 23:57
:
Kilka lat temu podwyższyłem kierownicę o 3 cm (o tyle maksymalnie można bez ingerencji w linki gazu i sprzęgła) za pomocą specjalnych kitów (kupiłem na e-Bay'u), dzięki temu pozycja jest odrobinę bardziej wyprostowana.
Mój wzrost jest raczej nikczemny - marne 172 cm, ale mimo to zamierzam trochę podwyższyć kanapę.
Transalp podoba mi się do dzisiaj, ale nie uśmiecha mi się rezygnacja z wału Kardana na rzecz łańcucha...
vasiliy - Wto Mar 15, 2011 12:17
:
Cytat:
Co do kanapy to też myślałem o jaj przeróbce ( ewentualnym podwyższaniu i zlikwidowaniu podziału na dwa garby co mogło by pozwolić na siedzenie nieco dalej od kierownicy
Z sylwetki motocykla wynika fakt ze siedzi się tuż za zbiornikiem, zlikwidowanie garba raczej nic nie da bo ergonomicznie i tak przychodzi nam siedzieć zaraz za bakiem.
Swoją drogą nie rozumiem dlaczego chcecie podwyższać kanapę? Dla mnie oznacza to stopy dalej od podłoża - a to akurat ważne bo mam 170cm wzrostu, a przy jednoczesnym podwyższeniu kierownicy - żadnego lub prawie żadnego wpływu na sylwetkę kierowcy (nogi się nieco wyprostują ale różnica będzie znikoma).


Co do przeróbki kanapy to ja poczyniłem ową w ten sposób (bez jej podwyższania):
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2801


Cytat:
Kilka lat temu podwyższyłem kierownicę o 3 cm (o tyle maksymalnie można bez ingerencji w linki gazu i sprzęgła) za pomocą specjalnych kitów (kupiłem na e-Bay'u)

Joy, czy mógłbyś podesłać linka do takiego KITa?
joy - Wto Mar 15, 2011 12:26
:
Vasiliy, nie podam Ci linka, bo kupiłem te elementy na e-Bay'u od prywatnej osoby kilka lat temu. Są to po prostu dystanse o wysokości 3 cm wkładane pomiędzy mocowanie kierownicy a kierownicę; myślę, że średnio zdolny tokarz potrafiłby je dorobić.
Obejrzysz sobie dokładnie w Łojach, chyba, że chcesz zdjęcia...

Co do podwyższenia kanapy (tez mam około 170 cm wzrostu), to chodzi o to, że siedząc wyżej będę miał automatycznie mniej ugięte nogi. Ale faktycznie nie pomyślałem, że jednocześnie przez to pozycja za kierownicą będzie bardziej pochylona... Muszę jeszcze to przemyśleć i trochę poeksperymentować z podkładaniem poduszek pod siedzenie.
andrut78 - Wto Mar 15, 2011 16:25
:
Sam się zastanwiam nad dystansami pod kierownicę.

Najbardziej podobają mi się te: http://www.moto-akcesoria...-czarne,p,40501

Ale są też takie: http://www.moto-akcesoria...-czarne,p,26132
vasiliy - Wto Mar 15, 2011 23:00
:
joy napisał/a:
Obejrzysz sobie dokładnie w Łojach, chyba, że chcesz zdjęcia...

Niestety ale w czasie Łojów będę najprawdopodobniej poza krajem :???:
joy napisał/a:
średnio zdolny tokarz potrafiłby je dorobić.

Z toczeniem nie ma problemu, wszak posiadam tokarkę. Sęk w tym że patrząc na wiązkę elektryczną i linki to ja tych 3 cm nie widzę...
joy - Wto Mar 15, 2011 23:26
:
Vasiliy, a jednak u mnie są dystanse o wysokości 3 cm, nie wymieniane żadne linki ani przewody elektryczne - i nic nie ciągnie, nie haczy, nie blokuje, nie przeszkadza. Jeśli u mnie to działa, to i u Ciebie też bez wątpienia sprawdziłoby się...
Killu - Wto Mar 15, 2011 23:30
:
Pytanie, czy model do 92, czy od 93. Bo tu mogą być komplikacje...
vasiliy - Wto Mar 15, 2011 23:35
:
joy napisał/a:
Vasiliy, a jednak u mnie są dystanse o wysokości 3 cm, nie wymieniane żadne linki ani przewody elektryczne - i nic nie ciągnie, nie haczy, nie blokuje, nie przeszkadza. Jeśli u mnie to działa, to i u Ciebie też bez wątpienia sprawdziłoby się...
Zobaczę jak będzie mi się jeździć w tym sezonie z nową kanapą, na razie zrobiłem 60 km i było okay ale za tydzień czeka mnie 340 km wycieczka więc wtedy dopiero będę mógł określi czy jest duża różnica. Jeżeli upgrade kanapy wystarczy do wygodnego podróżowania to nie będę kombinował z podwyższanie kierownicy.

Gdybyś mógł przy okazji zrobić zdjęcie tych dystansów to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
joy - Wto Mar 15, 2011 23:36
:
Killu, o tym nie pomyślałem... Faktycznie może być różnica.
Dla uściślenia: mówię zatem o brzydszej wersji, poliftingowej - mam NTV z 1994 r.
vasiliy - Sro Mar 16, 2011 00:49
:
Killu napisał/a:
Pytanie, czy model do 92, czy od 93. Bo tu mogą być komplikacje...
1990r.
Killu - Sro Mar 16, 2011 08:55
:
TADA :mrgreen:

Konflikt zażegnany. Od siebie dodam jednak, że Można zawsze założyć linki od pierwszych Deauville i wszystko powinno pasować. Problem jest jednak taki, że do Deauville nie znalazłem zamienników :/

Jest jednak (bodaj w Częstochowie) firma Linmot, która dorabia linki do motocykli wg wzoru.
andrut78 - Sro Mar 16, 2011 21:28
:
Panowie znalazłem takie "cóś" na e-bayu: SW-Motech Vario Barback Riser 22mm Handlebars


Ogólnie zajebioza, marzenie tylko ta cena okropna :(
Killu - Sro Mar 16, 2011 22:01
:
Ceny faktycznie mają zaporowe...

Nie myślał ktoś o projekcie na CNC? Ludzie robią takie rzeczy... Jakby się zebrała odpowiednia ilość chętnych, to pewnie nie wyszło by nawet aż tak drogo.
pikonrad - Wto Maj 10, 2011 09:40
:
Wyglądają ciekawie, tylko czy przy takim podniesiniu linki sięgną? Ktoś pisał, że bezpiecznie to 3cm a tu widać podniesienie przynajmniej o jakieś 7cm.
Mam pytanie, czy ktoś testował już te 3 centymetrowe dystanse o których pisał andrut wcześniej?

[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 13:33 ]
Odświerzam temat.
Kupiłem te dystanse motecha 3cm i kierownica super się ustawiła. Problem w tym, że linki od gazu i ssania nie pozwalają skręcić jej teraz w prawo :cry: . Mam rocznik 97 więc powinno być jak u Joy'a - niestety nie jest. Joy, czy te dystanse sam zakładałeś? Czy może poprzedni właściciel i pozmieniał odpowiednie linki? Ma ktoś jakiś pomysł?
Joy możesz jakiś fotki jak Twoje linki omijają uchwyt do podnoszenia ramy?