Forum Honda NTV

Ogólne - Gaźniki - pytanie z Ciekawości

kwieciu_89 - Sro Lut 24, 2010 23:47
: Temat postu: Gaźniki - pytanie z Ciekawości
Jest to pierwszy mój post więc chciałbym na początku przywitać wszystkich tutaj zarejestrowanych Userów oraz grupę moderatorską



"siemano ludzie"





tak, wracając do tematu , Jestem szczęśliwym posiadaczem NTV revere z 88r z oryginalnym przebiegiem 28 tyś. km ( wiem wiem)



pojazd stał przez 9lat u helmutów pod plandekom ale odpalił od szczała więc wszystko było jak najbardziej sprawne



ale pytanie jest , dlaczego po synchronizacji gaźników i ustaleniu dawek paliwa (jednakowych 1,5 - 2 obroty) silnik miał problemy z przekroczeniem 2,5 tyś obrotów ? bardzo magiczna bariera , jak przeskoczył to już szedł jak huragan 8)



dopiero zwiększenie dawki na przednim cylindrze wyeliminowało problem , mógłby ktoś w jakiś mniej lub bardziej racjonalny sposób wytłumaczyć mi to zjawisko ? czy może jest to bardziej powszechny problem ?



pozdrawiam
waffel - Czw Lut 25, 2010 17:34
:
Tak to się zdarza w motocyklach nie używanych zbyt często , po tak długim staniu maszyny i należy przede wszystkim rozebrać gaźniki. Przyczyną takiej sytuacji może być membrana jednego z gaźników nie dość szybko reagująca na zmianę podciśnienia w układzie dolotowym ( może być pęknięta lub przerwana) . Ważne jest także sprawdzenie iglicy , zdarza się iż posiada ślady rdzy wówczas zacina się niemiłosiernie , ten sam schemat dotyczy dysz paliwowych. Sprawdź także czy dzieje się tak jak opisałeś podczas pracy zimnego czy ciepłego silnika czy w innych uwarunkowaniach. Wstępnie aby to prawidłowo zdiagnozować należy mieć nieco więcej informacji. Co do tak małego przebiegu to całkiem prawdopodobne jednak oprócz zegarów o ww fakcie powinny świadczyć i stan zewnetrzny motocykla w tym jego malowanie , felgi , opony ( daty produkcji) , rodzaje świec itp
ruthi7 - Czw Lut 25, 2010 21:33
:
Witam!

Jezeli moto stalo tak dlugo to podstawa to rozebranie wszystkiego, wyczyszczenie i synchro od podstaw.
kwieciu_89 - Nie Lut 28, 2010 11:24
:
Gaźniki były rozebrane i było robione synchro , co do membran obydwie cą całe ale rzeczywiście jedna reaguje z małym opóźnieniem , Iglica i dysze są w stanie idealnym ...



Co do malowania etc . lakier na plastikach jest troszkę wyblaknięty ale oryginalny ;> opony były dunlopa z czego przód sam wymieniałem bo guma była już mocno sparciała , a tył ]:-> ... sam się zużył ;> świece NGK





Obecnie roznosi się o to że ma ustawione podciśnienia ale te dawki paliwa są różnie ustawione , osobiście rozumiem różnice w 1/4 - 1/2 obrotu ale 2 pełne ?
ADNAW - Czw Sie 25, 2011 18:32
:
Panowie macie może jakieś info gdzie znajdę membrany do mojej devilki dorobienie kosztuje 200 zł więc tu by opłacało się kupić cały gaźnik z drugiej strony słyszałam że w Germanii można już coś takiego wyrwać za 30 e szt
andrut78 - Czw Sie 25, 2011 21:09
:
Czy chodziło Ci o taki ZAMIENNIK, kod produktu: MNTV650, koszt to 30 EUR



A tu instrukcja montażu.
ADNAW - Pią Sie 26, 2011 10:22
:
Dokładnie o to a montażem zajmą się panowie z warsztatu ja już sobie tym nie będę głowy zawracać.Dzięki wielkie. :mrgreen:do devilki powinien pasować tak?