Forum Honda NTV

Ogólne - Ogólnie o NTV 650 - podstawowe informacje

Killu - Wto Lis 03, 2009 02:18
: Temat postu: Ogólnie o NTV 650 - podstawowe informacje
Witam! Dzięki własnym doświadczeniom, informacjom wykopanym na forum, oraz w najmroczniejszych zakątkach internetu udało mi się zebrać najważniejsze informacje o Hondzie NTV 650. Mam nadzieję, że przydadzą się komuś przed zimowym przygotowywaniem motocykla do sezonu, dostarczą informacje przyszłym nabywcom, oraz ułatwią obcowanie z motocyklem.

Zapraszam do lektury! Jeżeli wynajdziecie jakieś błędy, dajcie znać - zmienię co trzeba, bo nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.









PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:



Rok produkcji: 1988r - 1998r

Pojemność skokowa: 647ccm

Ilość cylindrów: 2

Układ cylindrów: V 52°

Ilość świec na cylinder: 2

Moc maksymalna [km/kW]: 57/42 - 50/37 - 34/25

Napęd: Wał kardana

Chłodzenie: Ciecz

Luz zaworu ssącego: 0,15 +/- 0,02 (zimny)

Luz zaworu wydechowego: 0,2 +/- 0,02 (zimny)

Wolne obroty: 1100 rmp - 1300 rmp

Średnica gardzieli: 41mm

Masa własna: 209kg

Dopuszczalna ładowność: 191kg

Maksymalny nacisk osi: 2,5 kN

Maksymalna masa całkowita: 400kg





KOSZT CZęŚCI EKSPLOATACYJNYCH:



- Olej silnikowy Motul 10W40, 4l 140zł;

- Filtr oleju - HF303 25zł;

- Olej do kardana Motul Gear Box 80W90, 1l - 50zł;

- Płyn do chłodnic aluminiowych 2l - 20zł;

- Płyn hamulcowy Agip DOT4 0,25l - 17zł;

- Świece NGK DPR8EA9 - 52zł (za komplet 4 świec = 13zł sztuka)

- Uszczelniacze olejowe zawieszenia Ari047 45zł

- Filtr powietrza M.Line 75zł

- Akumulator 12V 9Ah Yuasa YTX9-BS 200zł



OGUMIENIE:



Przód:

110/80/17

2,3 bara (na zimnej oponie)

2,5 bara (na zimnej oponie), dla wygodnego latania po winklach na drodze
1,8-2,0 bara (na gorącej oponie), na torze


Tył:

150/70/17

2,3 bara (na zimnej oponie) jeżdżąc solo

2,8 bara (na zimnej oponie) jeżdżąc z pasażerem i/lub obciążeniem

2,9 bara (na zimnej oponie), dla winklowania po drogach

1,8-2,0 bara (na gorącej oponie) do latania na torze



„ILE, CZEGO”:



Pojemność zbiornika paliwa: <span style="font-weight: bold">19,5l</span>

Ilość oleju: <span style="font-weight: bold">2,4l</span> (z filtrem)

Pojemność jednej lagi: <span style="font-weight: bold">405ccm</span>

Ilość oleju w wale kardana <span style="font-weight: bold">0,11l</span>

Ilość cieczy chłodzącej <span style="font-weight: bold">1,6l</span>

Ilość świec <span style="font-weight: bold">4</span>

Odstęp elektrod <span style="font-weight: bold">0,8mm - 0,9mm</span>





<span style="font-weight: bold">SERWIS:</span>



<span style="font-weight: bold">Co 6000 km:</span>

- kontrola przerwy na świecach

- kontrola i regulacja obrotów biegu jałowego



<span style="font-weight: bold">Co 12000 km lub 12 miesięcy:</span>

- wymiana świec

- regulacja luzów zaworowych

- wymiana oleju i filtra

- sprawdzenie synchronizacji gaźników

- ogólna kontrola łożysk (główka ramy, wahacz, koła)



<span style="font-weight: bold">Co 18000 lub 18 miesięcy:</span>

- wymiana płynu hamulcowego

- wymiana filtra powietrza



<span style="font-weight: bold">Co 36000 lub 2 lata:</span>

- wymiana płynu chłodniczego



<span style="font-weight: bold">Co 36000 lub 3 lata:</span>

- wymiana oleju w kardanie







I na koniec odrobinę ilustracji :wink:





<span style="font-weight: bold">Jak odczytać numer VIN w motocyklach Hondy:</span>


http://bodzar.netii.net/index.html?c=1








<span style="font-weight: bold">Wykres mocy, momentu obrotowego, prędkości maksymalnej i czegoś jeszcze</span> :P







<span style="font-weight: bold">Przykładowy wykres mocy i momentu konkretnego motocykla:</span>







<span style="font-weight: bold">Prędkości maksymalne na poszczególnych biegach w poszczególnych rocznikach (widać, o co chodzi z długim przełożeniem na pierwszym biegu):</span>









Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje, czegoś brakuje, albo coś jest źle - proszę pisać! Może ktoś wie, jakie żarówki, gdzie się znajdują, zna kolory lakieru i ich numery, w poszczególnych rocznikach? Myślę, że wszelkie informacje będą mile widziane 8)
Bob - Sob Cze 19, 2010 16:42
:
Kolejna ciekawa stronka, gdzie mamy NTVki rozłożone do ostatniej śruby, ze schematami, spisem wszystkich części, a nawet ich zdjęciami. :)





http://zsf-motorrad.de/en/Spares/NTV